וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "עוזרים לאירן לעקוף את הסנקציות"

פאדי מועלם

24.11.2012 / 14:03

במהלך עדותו בפני ועדת התקציב של הפרלמנט הטורקי, הודה סגן ראש ממשלת טורקיה כי מדינתו משלמת לאירן בעזרת המטבע המקומי שלה ולא באמצעות דולר או אירו, כפי שנאסר

סגן ראש ממשלת טורקיה, עלי בבקן, הודה אתמול (שישי) בפני ועדת התקציב של הפרלמנט הטורקי כי טורקיה עוזרת לאירן במאמצים שלה להתגבר, או יותר נכון לעקוף, את הסנקציות שהטילו עליה ארצות הברית והאיחוד האירופי מאז תחילת השנה על מנת למנוע ממנה את המשך פיתוח תוכנית הגרעין שלה.

בבקן הסביר אתמול בפני הוועדה כי היות ואירן מספקת 18% מצריכת הגז הטבעי של טורקיה ו-51% מצריכת הדלק שלה, היה צורך למצוא דרך לעקוף את הסנקציות של ארה"ב והאיחוד האירופי שמונעות בין היתר מאירן לקבל תשלומים בדולרים או באירו. על פי בבקן, בשל כך משלמת טורקיה לאירן בעזרת המטבע המקומי שלה - הלירה הטורקית.

אך השווי של הלירה הטורקית בשווקים בעולם נמוך משמעותית, והיא לא מספיקה חזק בשביל לקנות סחורות מהעולם, אך היא כן מספיקה על מנת לרכוש זהב מטורקיה. "כעיקרון, ייצוא הזהב שלנו לאירן מהווה תשלום על רכישות הנפט מהם", אמר בבקן. "טורקיה מפקידה את התשלום בחשבון של אירן שנמצא בטורקיה אך איני יודע איך האירנים מעבירים את הכסף אליהם".

היעד הסופי המדוייק שאליו מועבר הזהב לאירן אינו ידוע, אך אנליסטים מעריכים כי בשל היקף הפעולה הגדול שממשיך להתרחב כל הזמן, ממשלת אירן חייבת להיות שחקן מרכזי בכל התהליך הזה.

הדברים של בבקן נחשפו במהלך עדות שלו בפני ועדת התקציבים של הפרלמנט הטורקי שבוחנת את העלייה המפתיעה בייצוא של הזהב הטורקי מאז תחילת השנה. על מנת להבין את גודל הזינוק ניתן להסתייע במספרים הבאים: מתחילת השנה הנוכחית ועד סוף ספטמבר הממשלה הטורקית ייצאה זהב לאירן בהיקף של 6.4 מיליארד דולר וזאת לעומת 54 מיליון דולר בשנת 2011. בשנה האחרונה הפכה אירן ללקוחה הכי גדולה של הזהב הטורקי עם 60% מכלל ייצוא הזהב של טורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully