וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנקציות האיחוד האירופי על אירן נכנסו לתוקפן

פאדי מועלם

22.12.2012 / 13:54

הסנקציות, שאושרו כבר באוקטובר, כוללות איסור על ביצוע עסקאות פיננסיות ורכישת גז טבעי מהמדינה. מדובר בסבב הסנקציות החמור ביותר שהוטל על איראן מצד האיחוד האירופי

סבב נוסף של סנקציות על איראן נכנס היום לתוקף כשהפעם הם באים מכיוונו של האיחוד האירופי. הסנקציות החדשות שאושרו כבר בחודש אוקטובר נכנסים היום לתוקף לאחר פרסומן בכתב העת הרשמי של האיחוד האירופי והם כוללים בין היתר איסור על מכירת פלדה ונחשבים לסנקציות המחמירות שהטיל האיחוד האירופי על איראן אי פעם.

במסגרת הסנקציות החדשות, נאסרו ביצוע פעולות כספיות כלשהן עם המשטר האיראני, איסור על מכירת ציוד להובלה ימית וגם איסור על מכירת פלדה. בנוסף על כך נאסר על מדינות אירופה לייבא גז טבעי מאיראן וזאת לאחר שמוקדם יותר השנה אסר האיחוד האירופי על המדינות החברות בו לייבא נפט ממנה.

"המנהיגים באיראן יודעים שהסנקציות משפיעות בצורה משמעותית על הכלכלה האיראנית", אמר אליסטר ברט, השר הבריטי לענייני צפון אפריקה והמזרח התיכון. "לא צריך שיהיה בהם ספק שהקהילה הבינלאומית תמשיך להגביר את הסנקציות על המדינה עד שיחזרו לשולחן המשא ומתן, ויקחו צעדים משמעותיים שישכנעו את מדינות העולם שהם לא מפתחים נשק גרעיני".

הסנקציות החדשות של האיחוד האירופי הינן הסבב האחרונות בסדרת סנקציות שמובילה ארצות הברית על איראן מאז תחילת השנה בנסיון למנוע ממנה להתקדם בתוכנית הגרעין שלה. על פי דיווחים ממספר מקורות, איראן והמערב צפויים לחזור לשולחן המשא ומתן בעניין הזה כבר בחודש ינואר הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully