וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמלות הבנקים: איזה בנק הכי זול?

קובי ישעיהו

1.1.2013 / 12:18

לוועדת הכלכלה של הכנסת הוגש דו"ח המפקח על הבנקים. באיזה בנק העמלות הכי נמוכות וכמה עמלות גובות חברות האשראי?

המפקח על הבנקים בבנק ישראל, דודו זקן, הגיש היום (ג'), לוועדת הכלכלה של הכנסת את הדיווח החצי שנתי אודות מחירי השירותים הבנקאיים למשקי הבית. הדוח מבוסס על דיווח של הכנסות בפועל של הבנקים ושל חברות כרטיסי האשראי מעמלות שנגבו על ידם במחצית הראשונה של 2012.

כמו כן, נכנס היום לתוקפו התיקון לכללי הבנקאות בנושא עמלות, במסגרתו בוטלו דמי ניהול ניירות ערך בגין מק"מ, בוטלו דמי ניהול בגין קרנות כספיות, הוטלו מגבלות על עמלות הבנקים בגין פעולות בניירות ערך, ובוטלו עמלות נוספות למשקי בית ולעסקים קטנים. מטרת תיקון זה הנה להגביר את התחרות על החיסכון לטווח קצר של משקי הבית, וכן להגביר את השקיפות וההוגנות בנוגע לעלות שירותים בנקאיים, לרבות בפעילות בניירות ערך.

במחצית הראשונה של שנת 2012, העלות החודשית הממוצעת לחשבון עו"ש למשקי בית במערכת הבנקאית, הסתכמה בכ-14.5 שקל, ירידה של כ-2.4% בהשוואה לשנת 2011 (ירידה של 3.6% במונחים ריאליים).

בכלל המערכת הבנקאית, בנק יהב הוא הבנק הזול ביותר בפער משמעותי מיתר הבנקים (עלות חודשית של 6.3 שקל), ולעומתו הבנקים מרכנתיל וערבי ישראלי הם היקרים ביותר (עלות חודשית של 21.8 ו-19.9 שקל, בהתאמה).

מבין חמשת הבנקים הגדולים, בנק הפועלים הוא הזול ביותר (עלות חודשית של 12.1 שקל), ולעומתו בנק דיסקונט הוא היקר ביותר (עלות חודשית של 16.7 שקל). במחצית הראשונה של שנת 2012, ההוצאה החודשית הממוצעת בפועל של שירותי חשבון עו"ש נפוצים של משקי בית במערכת הבנקאית, הסתכמה בכ-14 שקל, ירידה של כ-4.7% בהשוואה לשנת 2011 (ירידה של 5.9% במונחים ריאליים).

בכלל המערכת הבנקאית, ההוצאה החודשית הממוצעת לחשבון בבנק יהב היא הזולה ביותר (2.8 שקל) ובבנק פאג"י היא היקרה ביותר (28.3 שקל). מבין חמשת הבנקים הגדולים, ההוצאה החודשית הממוצעת לחשבון הזולה ביותר נמצאה בבנק הפועלים (13.6 שקל), והיקרה ביותר - בבנק הבינלאומי (17 שקל).

במחצית הראשונה של 2012, ההוצאה החודשית הממוצעת בפועל של החזקת כרטיס אשראי מסוג מקומי, בינלאומי וזהב –במערכת הבנקאית, הסתכמה בכ-6.9 שקל, עלייה של כ-2.2% בהשוואה לשנת 2011 (עלייה של 1% במונחים ריאליים).

שונות גבוהה נרשמה גם ביחס לעמלה בפועל בגין החזקת כרטיס אשראי: בעלות החודשית הממוצעת לכרטיס בגין כרטיסים מסוג מקומי, בינלאומי וזהב – ישראכרט היא הזולה ביותר (4.5 שקל) , ואילו כ.א.ל. היא היקרה ביותר, ובאופן משמעותי (כ-10 שקל).

דודו זקן, המפקח על הבנקים, מציין: "הגברת השקיפות בעלות השירותים הבנקאיים וצמצום פערי המידע בין הבנקים לבין לקוחותיהם יביאו להגברת התחרותיות במערכת הבנקאית. הבנה של הלקוח לגבי השירות שניתן לו ועלותו תבטיח הוגנות מלאה ביחסים שבין הבנקים ללקוחותיהם. על מנת לסייע לאזרחים בנושא, העלה הפיקוח על הבנקים לאתר האינטרנט של בנק ישראל חומרי הסברה רבים על נושא העמלות, דרכים לחישובן ועצות להתנהלות נבונה ומושכלת במטרה לחסוך תשלום על עמלות מיותרות. הפיקוח על הבנקים ימשיך לפעול על מנת לצמצם את פערי המידע במערכת הבנקאית, ויסדיר עמלות מקום שיימצא "כשל שוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully