וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטה הראשונה של לפיד: ב.מ.וו 528 או סיטרואן C5?

לילך ויסמן

25.1.2013 / 13:47

נבחרי הציבור ימשיכו ליהנות מתנאים נדיבים שהורישו להם קודמיהם ויבחרו רכב שרד בקרוב. צפו ב"טבלת הפינוקים" של הנבחרים: מה מקבלים הח"כים והשרים?

בפברואר האחרון, לפני פחות משנה, הופשרה הקפאת שכר חברי הכנסת, שהוקפא ב-2009, והם זכו לתוספת שכר של 1,191 שקל בחודש בהסכמה של חברי ועדת הכנסת פה אחד. בכך עלה שכרו של ח"כ ל-38,250 שקל ברוטו בחודש. ההעלאה לבדה עלתה לקופת המדינה למעלה מ-3 מיליון שקל בשנה החולפת.

כך, בזכות קודמיהם, ייהנו גם הח"כים בכנסת ה-19, ש-47 מהם חדשים במשכן, מהמשכורת המשופרת ומתנאים נלווים נוספים, בהם רכב צמוד, תקציבים לשכירת לשכה, לשמירה על קשר עם הציבור, כלומר למחשבים ולציוד וריהוט משרדי, לביגוד ואף ללימוד שפה.

השרים שירכיבו את הממשלה הבאה ימשיכו ליהנות משכר של כ-42 אלף שקל ברוטו בחודש, מרכב שרד יוקרתי, לשכה, שישה עוזרים, תקציב לשמירה על קשר עם הציבור, תקציב לביגוד, הוצאות טלפון ומנוי לעיתון.

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין הסביר אז את התנאים הנדיבים. "חברי הכנסת צריכים להתפרנס ולקבל את שכרם ביושר ועל פי נוהל, כדי שיוכלו לעמוד בפני כל פיתוי או טובת הנאה שמוצעת להם מגורם בעל עניין", אמר.

מדריך לנבחר הציבור החדש - חברי כנסת

שכר חודשי - 38,250 שקלים ברוטו

קשר עם הציבור - 69 אלף שקלים בשנה (נועד למחשבים, ציוד משרדי, מכונת קפה, ריהוט)

לשכה - 25 אלף שקלים

לימודי שפה - 3,964 שקלים בשנה

מכונית - אופל אינסיגניה, קיה אופטימה, יונדאי i40, מאזדה 6, פורד מונדאו, טויוטה אוונסיס, סובארו B4, או מאזדה 5 cx.

ביגוד - 4,251 שקלים בשנה

עיתון

טלפון

מדריך לנבחר הציבור החדש - שרים

שכר חודשי - 41,944 שקלים

קשר עם הציבור - 25 שקלים בשנה

מכוניות - ב.מ.וו או סיטרואן c5

לשכה ושישה עוזרים

ביגוד - 4,000 שקלים בשנה

עיתון

טלפון

הזמנות לאחר השבעת הכנסת

באופן אירוני, אחת ההחלטות הראשונות שיצטרכו חברי הציבור, הח"כים והשרים, לקבל כבר בשבועות הקרובים, מתייחסת לרכב השרד הצמוד שיקבלו. מדובר בשני מכרזי הצטיידות נפרדים לכלי רכב, ששניהם היו אמורים להתממש עוד לפני הבחירות, ונדחו עד לאחריהן.

המכרז הראשון הוא מכרז רכבי השרים, שבו יכריעו השרים החדשים האם רכב השרד שלהם יהיה ב.מ.וו 528 או סיטרואן 5C. שתי המכוניות האלה זכו במכרז מינהל הרכב שהתקיים בסתיו. בהנחה שהממשלה הקרובה תכלול כ-30 שרים, ההוצאה של המדינה על רכבי השרד החדשים צפויה להגיע לפחות ל-10 מיליון שקל.

המכרז השני הוא מכרז הליסינג של חברי הכנסת החדשים, שגם הוא הוכרע לפני מספר חודשים אולם נדחה עד לאחר הבחירות. במכרז זכתה חברת הליסינג שלמה-סיקסט. חברי הכנסת יוכלו לבחור במגוון רחב מאוד של כלי רכב, שנמצאים ברשימת הדגמים הזוכים, החל מרכבי מיני קומפקטיים וכלה, לראשונה, ברכבי כביש-שטח אופנתיים.

על פי הערכות, אחת הזוכות המרכזיות צפויה להיות מאזדה 6 החדשה. במכרז זכתה בזמנו מאזדה 6 הקודמת שבינתיים התחלפה בדגם גדול ומפואר יותר. מקורות בענף הרכב העריכו שהזמנות יוזרמו מיד לאחר השבעת הכנסת, ואולי עוד לפני השבעת הממשלה החדשה.

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully