וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן פימי רוכשת את השליטה באל-על

רון שטיינבלט

31.1.2013 / 17:06

הרכישה תיעשה לפי מחיר מניה של 62.5 אגורות - פרמיה של 36% על מחירה הנוכחי, אשר משקפת לחברת התעופה שווי של 83 מיליון דולר. העסקה תתרחש במספר שלבים

‎ישי דוידי סוגר מעגל: מנהל קרן פימי, אשר עבד כמאבטח באל על, הופך להיות בעל השליטה בחברת התעופה. קרן הפרייבט אקוויטי דיווחה היום, כי תיכנס לגרעין השליטה בחברה ביחד עם משפחת בורוביץ', ותזרים לה עד 60 מיליון ‏דולר.

‏העסקה תתרחש במספר שלבים: בשלב הראשון תזרים‏ פימי לחברה 5 מיליון דולר כנגד הקצאת מניות, ותרכוש מבעלת השליטה הנוכחית בחברה, חברת כנפיים, מניות בתמורה ל-5 מיליון דולר נוספים. הרכישה תיעשה לפי מחיר מניה של 62.5 אגורות - פרמיה של 36% על מחירה הנוכחי, אשר משקפת לחברת התעופה שווי של 83 מיליון דולר.

‏השלב השני והעיקרי בעסקה, יהיה הזרמת של 30 מיליון דולר כנגד הנפקה נוספת של מניות, עד חודש אוגוסט. שלב זה יהיה מותנה בקבלת היתר שליטה מן המדינה, ובהגעה להסכם קיבוצי עם ועד העובדים של החברה, המעסיקה כ-6,000 עובדים.

לאחר השלמת שלב זה תשקיע פימי 20 מיליון דולר נוספים בחברה בשתי פעימות לפי שווי גבוה יותר. במקרה שפימי תבצע את מלוא ההשקעה, היא תעלה להחזקה של כ-42% בחברה; ואילו חברת כנפיים, המחזיקה היום ב-39% מהון המניות החברה, תהפוך להיות לבעלת מניות מיעוט אך בתוך גרעין השליטה.

חברת אל על, המנוהלת על ידי אליעזר שקדי, נמצאת בתקופה מאתגרת לאור התחרות בענף התעופה והמצב הגיאו-פוליטי. דבר זה בא לידי ביטוי גם במנייתה, שצנחה ב-72% בשנתיים האחרונות.

יו”ר ועד עובדי אלעל, אשר אדרי מסר בתגובה: "אנו מקבלים כל בעלים חדשים שיבואו להזרים כסף כדי להבריא את החברה ולהשקיע ברכישת מטוסים, ציוד, ופיתוח העובדים. את המהלך הזה רצינו תמיד ואמרנו כי במידה ורוצים להבריא את החברה, חייבים להכניס הון ולא רק לבנות על חשבון הגב של העובדים. נושא זה עמד במרכז המו”מ עם ההנהלה. אנו נמצאים בעיצומו של מו”מ עם ההנהלה על ההסכם הקיבוצי והדרישות שלנו לא השתנו כאשר כל הדרך אמרנו שאנו מעוניינים במהלך שבו 3 רגלים: בעלים, הנהלה ועובדים”.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully