וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהם הישראלים העשירים בעולם?

פורבס

4.3.2013 / 15:57

לדירוג עשירי העולם לשנת 2013 של מגזין פורבס התברגו גם 17 ישראלים המחזיקים יחדיו בסכום של 46.25 מיליארד דולר. אז מי בראש הדירוג ומי נכנס השנה לרשימה?

46.25 מיליארד דולר - זהו הונם המשותף של הישראלים העשירים בתבל, 17 אנשי העסקים שהתברגו לדירוג המיליארדרים העולמי השנתי של מגזין פורבס. על פי הדירוג, שמר עידן עופר על מקומו בפסגה, עם הון מוערך של 6.5 מיליארד שקל.

ל-14 הישראלים ששמרו על מקומם בדירוג, הצטרפו ארבעה מיליארדרים חדשים (בדולרים) - מורי ארקין, שאול שני, צדיק בינו ודן גרטלר..

במקום הראשון, שומר על מקומו משנה שעברה, נותר עידן עופר - בעליה של החברה לישראל עם הון מוערך של 6.5 מיליארד דולר. עופר, המדורג במקום ב-182 ברשימה הכוללת, הוביל במשך עשור וחצי את הרחבת פעילות הקבוצה שנרכשה מיורשי שאול אייזנברג - רכישה של חברת ההשקעות תמורת 300 מיליון דולר התגלתה כהשקעה מוצלחת ומהווה למנוע הצמיחה של אימפריית משפחת עופר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשארו במועדון המיליארדרים הישראלים: שוויד, אריסון ועופר

אייל עופר, אחיו הבכור של עידן, הוא הישראלי השני ברשימה עם הון מוערך של 6 מיליארד דולר. עופר הבכור מרכז את הפעילות הבינלאומית של המשפחה, ומעדיף לשמור על פרופיל נמוך יותר, אך הוא בעל קשרים בינלאומיים ענפים בארה"ב ובבריטניה, וחולש על פעילות הנדל"ן והספנות. הוא בעל האחזקה בחברת השיט רויאל קריביאן, הנמצאת בבעלות משותפת של משפחות עופר ופריצקר, בה הוא מכהן גם כחבר דירקטוריון. אימפריית הספנות כוללת גם את זודיאק הבריטית, הכוללת צי של כ?130 ספינות, וגם את חברת הספנות הסינגפורית טנקר פסיפיק העוסקת בהובלת נפט וכימיקלים.

עוד התברגו ברשימה אבי התעשייה הישראלית סטף ורטהיימר, שהונו מוערך ב-4.4 מיליארד דולר, ואשת העסקים (האישה היחידה ברשימת הישראלים) שרי אריסון. גם שמות כמו יצחק תושבה, גיל שוויד, וארנון מלצ'ן נשארו גם השנה חברים במועדון המיליארדרים האקסלוסיבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully