וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחרות לנמל אשדוד? אושרה הקמת "נמל הדרום"

עמיקם ברקת

5.3.2013 / 15:44

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה היום להפקדה את תוכניתה המפורטת של חברת נמלי ישראל להקמת "נמל הדרום" - מצפון לנמל אשדוד. ישראל כץ ברך על ההחלטה ואמר "ששנת 2013 תהיה "שנת התחרות בנמלים"

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה היום להפקדה את תוכניתה המפורטת של חברת נמלי ישראל להקמת "נמל הדרום"- מסוף המכולות החדש והמתקדם שיוקם ע"י חברת נמלי ישראל, בהשקעה הנאמדת בכ 4 מיליארד שקל. בכך מצטרפת התכנית לתכנית "נמל המפרץ" להקמת נמל דומה בגודלו במפרץ חיפה.

שרי האוצר והתחבורה יידרשו כעת להכריע איזה מבין הנמלים ייבנה תחילה. "נמל הדרום" יבנה מצפון לנמל אשדוד והקמתו נגזרת מתוכנית אב אסטרטגית שגיבשה חברת נמלי ישראל ואושרה ע"י ממשלת ישראל בשנת 2007 ואושרה שוב לקידום בהחלטת ממשלה נוספת מדצמבר 2011 . כזכור, בדצמבר 2012 אישרה המועצה הארצית לתכנון ולבניה להפקדה גם את תוכניתה של חברת נמלי ישראל להקמת מסוף "נמל המפרץ" (מבנים ימיים) בחיפה.

שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ ברך על ההחלטה ואמר "ששנת 2013 תהיה "שנת התחרות בנמלים". ההיערכות לקראת פיתוח נמלי העתיד מתבצעת כמתוכנן תחת הנחייתי באופן אינטנסיבי. חברת נמלי ישראל בעיצומו של שלב המיון המוקדם (PQ) לבחירת קבלן שיבנה את הנמל החדש בחיפה או באשדוד ובמקביל מנהלת שורת מכרזים להפקה, איסוף ואגירת אבן ועוד".

שלמה ברימן מנכ"ל חברת נמלי ישראל אמר כי : "התחזיות הן כי נמלי הים הקיימים יגיעו לקצה הקיבולת שלהם בתוך שנים ספורות, ולאור כניסתן של אניות הענק לקווי הספנות באזורנו - אניות שאינן יכולות לפקוד כיום את נמלי הים בשל גודלן - חשיבותו של "נמל הדרום" למשק הישראלי אינה מוטלת בספק וכך גם דחיפות הקמתו". בריימן העריך כי המשק הישראלי יזדקק ל 2 מסופי מכולות חדשים במהלך העשור הקרוב, "כשהראשון שבהם חייב לפעול כבר בשנת 2018".

ברימן הוסיף כי "חברת נמלי ישראל תסיים בחודש הקרוב גם את התכנון ההנדסי המפורט של "נמל הדרום" באשדוד ושל "נמל המפרץ" בחיפה. עוד ציין כי הקמת "נמל הדרום" תהווה מנוף כלכלי נוסף לעיר אשדוד וסביבתה ולאזור הדרום, ויתרום לכלכלה העירונית ביצירת מקומות תעסוקה חדשים, הנובעים גם מפיתוח השרשרת הלוגיסטית סביב הנמל כגון הקמת מרלו"גים (מרכזים לוגיסטיים) ופארקי תעשייה ולוגיסטיקה דוגמת פארק נמלי ישראל, שמקימה החברה בעורף נמל אשדוד.

בחברת נמלי ישראל מציינים כי המשך פיתוח נמלי הים והקמת מסופי המכולות "נמל הדרום" ו"נמל המפרץ" במהלך העשור הקרוב, הינו צורך לאומי מהמדרגה הראשונה שכן נמלי הים הם השער המסחרי העיקרי של ישראל. לכלכלה הישראלית תלות מוחלטת בנמלי הים, דרכם עוברים כ 99% מהמטענים. עיכוב בפיתוחם של מסופי מכולות חדשים ומתקדמים, משמעו שהאניות הגדולות המשייטות כיום בקווי הסחר העולמי לא תפקודנה את נמלי ישראל ובכך תגבר התלות בנמלים זרים . לכך תהיה השלכה ישירה וברורה על עלויות המוצר לצרכן בישראל ועל כושר התחרות של היצואן הישראלי .

בתוכנית להקמת "נמל הדרום" מספר מרכיבים, בהם: הקמת מסוף מכולות חדש ומתקדם, הכולל הקמת רציפים מודרניים באורך 1,100 מטר ו-500 מטרים, שיאפשרו את פקידת אניות המכולה הגדולות של עד 18,000 מכולות (TEU ) והארכת שובר הגלים הראשי בכ 600 מטרים והקמת שובר גלים משני. הנמל החדש יהיה בקיבולת של 1.1 עד 1.4 מיליון TEU.

  • עוד באותו נושא:
  • נמל אשדוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully