וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עולה חופשה של הרגע האחרון בפסח?

ספיר פרץ

15.3.2013 / 7:58

ברלין, ניו-יורק או בנגקוק? מי שמעדיף לקרוא את ההגדה מעבר לים, יגלה שיש עדיין לא מעט דילים בסוכנויות הנסיעות, ואפילו באילת יש עדיין מקום לחג השני. "גלובס" בדק איפה יש עדיין מקום והאם משתלם לחכות לרגע האחרון

כ-300 אלף ישראלים צפויים לבלות את חופשת הפסח מעבר לים. היום העמוס ביותר ביציאת בני ישראל צפוי להיות - על-פי הערכת רשות שדות התעופה - יום לפני ליל הסדר (24 במארס), במהלכו צפויים לצאת מנתב"ג כ-24 אלף נוסעים.
השנה, בניגוד לפסח אשתקד, הנהירה היא בעיקר למזרח ולמערב אירופה ולצפון אמריקה, ולא ליעדי בטן גב קלאסיים בלבנט. הסיבה: חג החירות מקדים את בואו (חל לקראת סוף מארס, כשבועיים לפני התאריך הלועזי שבו חל אשתקד), ובכך למעשה מכתיב מפת יעדי נופש שונה מהרגיל. קרי, יותר יעדי חורף באירופה ופחות יעדי קיץ באגן הים התיכון שכל-כך אופייניים לחופשת פסח.

למי שבכל זאת חושב על ליל סדר ים-תיכוני ואינו נרתע ממי בריכה וים קרירים, סוכני נסיעות מסבירים כי העונה הרשמית במקומות רבים באגן הים התיכון נפתחת רק לקראת סוף אפריל-תחילת מאי, ולכן בתי-מלון, מסעדות ואטרקציות תיירותיות באגן סגורים בתקופה זו של השנה, והאווירה היא אווירת נכאים.

נוסעי טיסת ארקיע שנחתה נחיתת חירום עוזבים את נתב"ג, ינואר 2013. יותם רונן
עומס בנתב"ג/יותם רונן

בשל כך רואים השנה זליגה מיעדים כמו יוון, קפריסין, רודוס וכרתים ליעדי חורף קלאסיים באירופה, ובמקביל ליעדים המסורתיים ארה"ב ותאילנד.

בדיוק מסיבה זו הודיעה השבוע חברת התעופה אל-על כי במסגרת ההיערכות שלה להטסת כ-100 אלף ישראלים בפסח, היא החליטה לתגבר את לוח הטיסות שלה ולהוסיף במהלך החג 30 טיסות ליעדים הפופולריים באירופה הקלאסית: פריס, רומא, אמסטרדם, מילאנו, ברצלונה וברלין, אך גם לניו-יורק ולבנגקוק.

לדברי דוד מימון, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל-על, רוב הטסים בחופשת החג הם משפחות עם ילדים וזוגות - פרופיל נוסעים קלאסי בחופשות חג בכלל ובפסח בפרט, וימי השהייה נעים בין 4 ל-7 ימים באירופה ו-8-14 יום בארה"ב.

כרתים, יוון. slava296, ShutterStock
בטן גב ביוון?/ShutterStock, slava296

בארץ הסיפור דומה. אלי מאור, מנכ"ל מלון ממילא בירושלים, טוען כי מחירי הלינה במלון נכון להיום זהים לאלה שהוצעו לפני חודש. "המלון בערב החג עומד כרגע על תפוסה של 95%, ובחול המועד על 70%. מאחר שזו התפוסה בחול המועד, המחירים לא עולים. כשהתפוסה תעלה ל-90%, אז סיכוי גבוה שהמחירים ישתנו".

נכון להיום, שני לילות לזוג על בסיס לינה וארוחת בוקר בחול המועד פסח במלון מוצעת ב-3,600 שקל. גם ברשת פתאל משמיעים דברים דומים.

"מי שהזמין לפני חודש חופשה בערב החג ובחג ראשון באילת, השיג מחיר אטרקטיבי יותר. מאידך, מי שחיכה, יתקשה מאוד למצוא מקומות בחג הראשון בגלל תפוסות מאוד גבוהות באילת. מצד שני, בחג השני עדיין נותרו מקומות במלונות באילת, וניתן למצוא מחירים אטרקטיביים", אומר רוני אלוני, סמנכ"ל השיווק של רשת מלונות פתאל.

משתלם לחכות לרגע האחרון?

הישראלים אוהבים להזמין את החופשה שלהם ברגע האחרון, בתקווה לשים את היד על המחיר הזול ביותר. האמנם משתלם להיות ספונטניים ולהזמין ברגע האחרון את חופשת הפסח? תלוי את מי שואלים. חלק מסוכני הנסיעות טוענים כי המחירים ביעדים אטרקטיביים באירופה נותרו כפי שהיו לפני חודש. מעטים טוענים כי המחירים דווקא ירדו למזמינים היום.

"בשבוע האחרון אנחנו רואים ירידה של 10%-20% במחירי החבילות ליעדים שונים באירופה. כך למשל, חבילה הכוללת טיסת שכר ו-4 לילות ברומא עלתה בפברואר 636 אירו, ומחירה למזמינים היום הוא 535 אירו - פער של 101 אירו, שהם 19%", אומר אביב רפואה, מנכ"ל אתר BUY2 המשווק במשותף עם סוכנות הנסיעות גוליבר חופשות בארץ ובחו"ל.
רפואה מנמק את דבריו כך: "סיטונאי התיירות שנותרו עם מקומות פנויים במטוסים, נלחצים ומוזילים את המחירים. כמו כן, פסח הקדים את בואו השנה וחל עוד לפני פתיחת עונת התיירות הרשמית בחו"ל, מה שמוזיל את מחירי סידורי הקרקע, המשפיעים אף הם על השורה התחתונה".

המחיר לברלין ירד, ויש מקום

מנגד, מנכ"ל וואלה טורס, אריאל אטיאס, טוען כי מחירי הטיסות ליעדים רחוקים כמו ארה"ב ותאילנד עלו למי שהמתין לרגע האחרון בשל הביקושים הערים, ואילו מחירי החבילות לאירופה נותרו כפי שהיו לפני כחודש.

"מה שכן ירד", אומר אטיאס, "הם מחירי היעדים באגן הים התיכון, על רקע היענות נמוכה בשל מזג-האוויר. ומי שימתין לרגע האחרון, יוכל להשיג מחירים זולים עוד יותר ליעדים אלה".
יעל תמיר, סמנכ"ל הסחר בסוכנות הנסיעות גוליבר, מוסיפה כי המחירים נכון להיום בחג הראשון יקרים יותר מהמחירים בחג השני בארץ ובחו"ל, כי "יותר ישראלים מעדיפים לנסוע בחג הראשון".

לדברי ניר מזור, מנהל אגף השיווק של קשרי תעופה, חבילות נופש המתחילות מיד לאחר ליל הסדר וידועות כמבוקשות ביותר, "הרי שבמקרה הטוב מחירן עלה משמעותית בכ-20% בממוצע, ובמקרה הפחות טוב כלל לא נותרו מקומות למעט מקומות בודדים ביעדים כמו ברצלונה וסלוניקי".

לעומת זאת, אומר מזור, למבקשים להזמין היום חבילה הכוללת את ליל הסדר בחו"ל, עדיין נותרו מקומות ליעדים כמו ברלין, צפון איטליה ומלטה במחירים המשקפים ירידה מסוימת.

  • עוד באותו נושא:
  • חופשה
  • פסח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully