וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי בינוי ביבנה: 286 יחידות דיור חדשות

שלומית צור

17.4.2013 / 10:14

במסגרת הפרויקט ייהרסו 3 בניינים ישנים הכוללים 56 דירות ומספר חנויות, ובמקומם יוקמו 4 בניינים בני 13-28 קומות, הכוללים 286 דירות חדשות

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה יבנה, אישרה לאחרונה תכנית להתחדשות עירונית, ברחוב הכרמל בשכונת נאות שז"ר בכניסה הצפונית לעיר.

מדובר בפרויקט פינוי בינוי, במסגרתו ייהרסו 3 בניינים ישנים הכוללים 56 דירות ומספר חנויות, כאשר במקומם יוקמו 4 בניינים בני 13-28 קומות, הכוללים 286 דירות חדשות. מדובר במקדם כלכלי של 5.1 דירות חדשות במקומה של כל דירה ישנה. בנוסף כוללת התוכנית שטחי מסחר בקומת הקרקע של הבניינים, וחניונים תת קרקעיים, כאשר תקן החנייה שאישרה הוועדה המקומית עומד על 1.5 חניות לכל דירה.

עוד כוללת התוכנית הקמת מבני ציבור ופיתוח שטח ציבורי קיים במתחם. התכנית שומרת על רצועה ירוקה לאורך שדרות העצמאות ומציעה כניסה ויציאה נוספת מהמתחם במטרה להקל על עומסי התחבורה במקום. את הפרויקט תקים חברת "גרופית נדל"ן", בבעלות עמיר רחלבסקי, כאשר למעלה מ-50% מהדיירים חתמו על הסכמה לביצוע הפרויקט.

יש לציין כי עד כה נבחנו וקודמו מספר פרויקטים לפינוי בינוי בעיר יבנה, אך כדאיותם הכלכלית נחשבת לגבולית, מה שדורש מקדם כלכלי גבוה של למעלה מחמש דירות חדשות במקום כל דירה ישנה.

התוכנית להקמת ארבעה בניינים בני 13,15,17 ו-28 קומות, אושרה על ידי הוועדה המקומית שמצאה אותה מתאימה יותר מתוכנית קודמת שהוגשה לעיונה וכללה הקמת שני מגדלים גבוהים, במקומם של הבניינים הישנים. הוועדה המקומית תעביר בימים הקרובים את התוכנית לעיונה של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ותמליץ לה על הפקדתה.

ראש עיריית יבנה צבי גוב ארי מסר ל"גלובס" כי במסגרת תכנית כוללת בנושא פינוי בינוי ברחבי העיר, הצליחה הוועדה המקומית להביא מספר מתחמים להכרזה של משרד השיכון כמיועדים לפינוי בינוי, ואלה נמצאים בהליכי קידום שונים בוועדות התכנון. "אנו משוכנעים שהתכניות ברות יישום ופועלים באופן שיטתי שבד-בבד עם פיתוח השכונות החדשות בעיר, נוודא כי השכונות הוותיקות תתחדשנה ותאפשרנה לתושבים איכות חיים נאותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully