וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג פורבס: היהודים העשירים ביותר בעולם

פורבס

17.4.2013 / 13:19

165 היהודים העשירים בעולם מחזיקים ב-812 מיליארד דולר - כך עולה מדירוג פורבס. בראש הרשימה - לארי אליסון מייסד אורקל. הישראלי הראשון: עידן עופר במקום ה-29

מתוך 1,426 מיליארדרים החיים כיום בעולם, 165 הם יהודים, והונם המשותף מסתכם בסכום מדהים של 812 מיליארד דולר - כך עולה מדירוג היהודים העשירים ביותר בעולם של מגזין פורבס ישראל.

ביחס לשנה שעברה חל גידול משמעותי בהונם של 165 המיליארדרים היהודים שמופיעים בה. לפי נתוני פורבס, הגידול נרשם בעיקר בזכות העליות בבורסות. הונו של לארי אליסון גדל ב-7 מיליארד דולר ל-43 מיליארד דולר, מייקל בלומברג הרוויח עוד 5 מיליארד דולר, וגידול חד במיוחד נרשם בהונם של מייסדי גוגל - לארי פייג' וסרגי ברין הגדילו השנה את הונם בכ-4.3 מיליארד דולר לכ-23 מיליארד דולר. גם הונו של לן בלווטניק, שרכש בשנה החולפת את כלל תעשיות, זינק ב-4.1 מיליארד דולר ל-16 מיליארד דולר.

לדירוג המלא - 165 היהודים העשירים ביותר בעולם

על פי הדירוג, היהודי העשיר ביותר בעולם הוא מנכ"ל חברת אורקל לארי אליסון, אשר הונו מוערך ב-43 מיליארד דולר - 7 מיליארד דולר יותר מאשר היה שווה בשנה שעברה. נכון לפברואר נמצאות מניות אורקל שבידיו ברמה הגבוהה ב-20% מרמתן אשתקד. אליסון, האיש השלישי בעושרו בארה"ב, נמצא בשנה החולפת בהילולת קניות של נדל"ן. ביוני הוא רכש מדייוויד מרדוק 98% מהאי לאנאי בהוואי. רכישה זו, תמורת יותר מ-500 מיליון דולר לפי הדיווחים, העניקה לאליסון כמעט את כל האי בן 141 המייל הרבועים, כולל שני אתרי נופש. לאחרונה נפוצו שמועות שלפיהן אליסון, מעריץ ותיק של קבוצות אן.בי.איי, בוחן עסקה לרכישת ה"סקרמנטו קינגס" כדי למנוע מהם לעבור לסיאטל.

במקום השני ברשימה נמצא ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג, אשר מוערך ב-27 מיליארד דולר. בלומברג עשיר ב-5 מיליארד דולר ממה שהיה לפני שנה הודות לביצועיה של בלומברג LP, חברת הנתונים הפיננסיים שייסד ב-1982. בבעלות בלומברג לפחות עשרה בתים במנהטן, בווסטצ'סטר קאונטי, בברמודה, בווייל ובהמפטונס.

במקום השלישי נמצא המיליארדר שלדון אדלסון, שעשה את הונו בעסקי ההימורים בארה"ב. הונו של אדלסון, בעליו של העיתון ישראל היום, מוערך על ידי פורבס בסכום של 26.5 מיליארד דולר, לאחר שמניותיו בחברת הקזינו סנדס עלו ב-20% מאז הקיץ שעבר.

מארק צוקרברג. AP
מקום 16. מארק צוקרברג/AP

הונו של מייסד פייסבוק מארק צוקרברג הידלדל ביחס לשנה שעברה בשל הנפקת המניות הלא מוצלחת של החברה בוול סטריט. אך צוקרברג, שמדורג במקום ה-16 ברשימת היהודים העשירים, עדיין שווה 13.3 מיליארד דולר. צוקרברג, אגב, אינו המיליארדר היהודי הצעיר ביותר: דסטין מוסקוביץ, חברו לשעבר ואחד משותפיו להקמת פייסבוק, צעיר ממנו ב-8 ימים. הונו של מוסקוביץ, העובד היום בקרן התרומות של ביל גייטס וורן באפט, מוערך ב- 3.8 מיליארד דולר.

הישראלי העשיר ביותר בעולם, עידן עופר, מופיע במקום ה-29 ברשימה. הונו של עופר, אשר באחרונה דווח כי הוא שוקל לעזוב את ישראל לטובת לונדון, מוערך ב-6.5 מיליארד דולר.

עופר אינו הישראלי היחיד שהמשיך להתעשר גם השנה. שוויה המוערך של שרי אריסון צמח ל-4.2 מיליארד דולר; אייל עופר, אחיו של עידן, הרוויח השנה עוד 200 מיליון דולר, ושוויו הגיע ל-6 מיליארד דולר; והונם של סטף ורטהיימר ומשפחתו גדל ב-200 מיליון דולר ל-4.4 מיליארד דולר.

והיו גם מי שהונם הצטמק - ובכל זאת, קשה לרחם עליהם: הונו בני שטיינמץ הצטמק השנה ב-1.8 מיליארד דולר והגיע ל-4.1 מיליארד דולר, לעומת 5.9 מיליארד דולר בשנה שעברה. הונו של היהלומן ואיש הנדל"ן לב לבייב, הצטמק השנה ב-200 מיליון דולר ל-1.5 מיליארד דולר. גם בשוויים של המיליארדרים של צ'ק פוינט נרשמה השנה ירידה: הונו של גיל שוויד פחת ב-250 מיליון דולר ל-1.65 מיליארד דולר, ואילו הונו של מריוס נכט פחת ב?200 מיליון דולר, והגיע למיליארד דולר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully