וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לזוגות צעירים: האוצר מתכנן הפחתת מס על דירה ראשונה

אדריאן פילוט

18.4.2013 / 19:03

ב-5 במאי אמורים להתעדכן שיעורי מס הרכישה, ובין היתר יבקש האוצר להעלות גם את המס לרוכשים דירת יוקרה. המהלך צפוי להניב מיליארד שקל ב-2013 ו-2014

משרד האוצר מתכוון לשנות שוב את שיעורי מס הרכישה כדי להתמודד עם הגירעון התופח וכדי לתמוך בזוגות צעירים שמתקשים לרכוש דירה.

ל"גלובס" נודע כי במסגרת התוכנית הכלכלית לשנים 2013-2014 מתכנן האוצר מהלך משולב בנוגע למסי הנדל"ן בעת רכישת הדירה: מצד אחד, הפחתת מס רכישה לרוכשי דירה ראשונה. מצד אחר, העלאת מס רכישה למשפרי דיור ואף לרוכשי דירות יוקרה (שבבעלותם רק דירה אחת). עוד נודע ל"גלובס", כי המהלך המשולב צפוי להניב לקופת המדינה מיליארד שקל בתקופה זו.

ב-5 במאי אמורים להתעדכן שיעורי מס הרכישה, זאת לאחר שבסוף 2010 החליטה הממשלה במסגרת מאבקיה במשקיעים ורצונה לתמוך בזוגות צעירים על הפחתת המס לרוכשי דירה ראשונה והעלאת שיעור המס על רוכשי דירה נוספת. הצעדים ההם, שהיו אמורים לפקוע כבר בתחילת 2013, נדחו עד חודש מאי בשל כינונה של הממשלה החדשה ופגרת הבחירות.

נכון להיום, רוכשי דירה ראשונה פטורים ממס עד סכום של 1.47 מיליון שקל והחל ממאי אמור לחול מס רכישה (בגובה 3.5% במקרה של דירה ראשונה ויחידה) החל מעסקה בגובה 1.24 מיליון שקל. שיעור מס הרכישה המקסימלי עומד כיום על כ-7% עבור רוכשי דירה להשקעה ב-3.26 מיליון שקל ומעלה. מ-6 במאי, אמור שיעור זה לרדת בחזרה ל-5% בלבד.

צעדים תומכי זוגות צעירים

כעת, לאחר שהתחוור שמחירי הדירות לא חדלים לעלות, הוחלט באוצר כי שיעורי מס הרכישה יעודכנו במסגרת צעדים תומכי "זוגות צעירים". במקביל להפחתת שיעור המס על דירה ראשונה, מתכוון האוצר לממן את המהלך ע"י העלאת מס הרכישה למשפרי דיור וכן לרוכשי דירות יוקרה, כך שהזנקת שיעורי מס הרכישה - שתרמו אשתקד לקופת המדינה 3.7 מיליארד שקל - יניבו מיליארד שקל נוספים.

במקביל, באוצר ינסו שוב לבטל את הפטור הגורף ממס שבח בעת מכירת דירת מגורים אחת לארבע שנים. שר האוצר הקודם, יובל שטייניץ, הכריז בממשלה הקודמת על ביטול הפטור, ומאוחר יותר הוא התרכך ורק הרחיב את התקופה לקבלת הפטור מ-4 ל-8 שנים, אולם בסיכומו של דבר יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, התנגד נחרצות למהלך ומנע אותו. לפי הערכות באוצר, ביטול הפטור עשוי להניב כ-200 מיליון שקל בשנה הראשונה ובהבשלה מלאה (על פני שבע שנים) הוא יתרום לקופת המדינה עוד מיליארד שקל מדי שנה.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"I

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully