וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחן את עצמך: כמה מביא הישראלי הממוצע לחתונה?

האם זוג צעיר יכול לבנות על כספי האורחים לצורך כיסוי עלויות החתונה? סקר שערך וואלה! מזל טוב בדק: כמה רושמים הישראלים בצ'ק – ומה גודל חתונה שכדאי לערוך?

עונת החתונות החלה, ורבים מוצאים את עצמם בצד המתחתן - או בצד של האורחים המוזמנים לחתונות. כך או כך, גם הקיץ הזה יוציאו רבים הרבה כסף על חתונות. מבחינת האורחים, השאלה המרכזית היא איזה סכום לרשום בצ'ק, אולם מבחינת הזוג המתחתן הבעיה היא קצת יותר מורכבת, שכן השאלה הגדולה נותרה כיצד לממן את האירוע.

חתונה ממוצעת עולה כיום כ-120,000 שקלים, כאשר את החלק המרכזי של הסכום מוציא הזוג על האולם לאירוע, כ-80,000 שקלים בממוצע. הוצאה משמעותית נוספת היא שמלת הכלה, שעלותה הממוצעת 7,000 שקלים, כאשר בשוק קיימות שמלות כלה להשכרה ב-12,000 שקלים ואף יותר. שאר ההוצאות מתחלקות בין עיצוב השיער והאיפור, תקליטן, צלם, אטרקציות מיוחדות לאורחים וכדומה.

חברים מאזור הצפון הכי פחות מפרגנים בצ'ק

אז מה הסיכוי שלכם לכסות את האירוע? מסקר שערך אתר וואלה! מזל טוב לרגל "שבוע האופנה לכלות", בקרב 450 נשאלים, עולה כי סכום המתנה הממוצעת הניתנת לחבר רחוק עומד בממוצע על 300 שקלים. מדובר בעליה של 20% מסכום המתנה שהיה נהוג עד לפני שנה. כמו כן, רוב הנשאלים הודו כי לא ישקיעו מעל 350 שקלים מתנה לחבר רחוק.

בקרב חברים קרובים, סכומי המתנות נראים קצת אחרת. מהסקר עולה כי רוב הנשאלים יביאו בין 500 ל-700 שקלים לחבר קרוב. שליש מהנשאלים ציינו כי יעניקו למעלה מ-700 שקלים במתנה, ואילו 22% אמרו שיעניקו צ'ק בסך 400-500 שקלים. בחלוקה לאזורים בארץ ניתן לראות כי אורחים מאזור הדרום והמרכז הכי יפרגנו לכם כלכלית בחופה, עם צ'ק בסך הגבוה מ-700 שקלים (37%). לעומת זאת, עם חברים מאזור הצפון יהיה לכם קשה לבנות על צ'ק נדיב: רק 25% אמרו כי יביאו צ'ק הגבוה מ-700 שקלים.

אל תתחילו את החיים המשותפים עם מינוס

רוב הזוגות הישראלים לא יוצאים ברווח מהחתונה שלהם, אלא במקרה הטוב מצליחים לכסות אותה - וגם זה בעיקר בזכות עזרה מההורים. כדי לכסות את החתונה, מומלץ קודם כל לעשות חישובים מדויקים של מספר המוזמנים, ולהכפיל את מספרם בעלות המתנה הממוצעת: 300 שקלים. כך יהיה לכם יותר קל לשער כמה כסף תקבלו בתום החתונה.

לאחר שאתם יודעים פחות או יותר כמה כסף תקבלו, מומלץ לעשות חישוב מדויק של סך ההוצאות ולהחליט על אילו מהדברים אתם יכולים להתפשר ולוותר - ואילו מהדברים אתם חייבים לכלול. שילוב של שני הפרמטרים, אומדן נכון של מספר מוזמנים וחישוב נכון של הוצאות החתונה, יעזור לכם לדעת איפה אתם עומדים ולמנוע כניסה לא צפויה לבור כלכלי.

בנוסף, קחו בחשבון שאם אתם בוחרים ללכת על חתונות מצומצמת, עם מעט מוזמנים, תתקשו לכסות את החתונה, מכיוון שיש פחות אורחים הממנים את ההוצאות הקבועות (שמלה, תקליטן, צלם וכו'). לעומת זאת, כאשר מספר המוזמנים עולה על 300, איש יש לכם יותר סיכוי לכסות ואולי אף לצאת ברווח מהאירוע.

הנתונים נאספו לרגל שבוע האופנה לכלות של וואלה! מזל טוב. אירוע הכלות הגדול בישראל יתקיים ב 6-7 למאי, בהאנגר 11, תל אביב.

  • עוד באותו נושא:
  • חתונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully