וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה: יצוא הגז יכניס למדינה 100 מיליארד דולר ב-20 שנה

הלל קורן

19.5.2013 / 14:46

בעל השליטה בקבוצת דלק דיבר בכנס ללקוחות עסקיים של בנק מזרחי-טפחות. תשובה: "על המדינה לעודד את העוסקים בחיפושי הגז בישראל""

"במיוחד בימים אלה חשוב מאוד לזכור כי יצוא הגז לבדו עתיד להכניס לקופת המדינה ולמשק הישראלי סכום של כ-100 מיליארד דולר במהלך 20 השנים הבאות". כך אמר הבוקר (א') בעל השליטה בחברת דלק יצחק תשובה בכנס לקוחות עסקיים של בנק מזרחי-טפחות.

לדבריו, שמירת הרזרבות הנדרשות למשק הישראלי מחד גיסא והקצאת הגז ליצוא מאידך גיסא, כפי שנקבעו במסקנות ועדת צמח, נושאות עמן בשורה חשובה למשק הישראלי ולכל אזרח במדינת ישראל, בכל התחומים: בכלכלה, בביטחון, בחינוך, בתשתיות, בבריאות ובדיור. "על המדינה לעודד את העוסקים בחיפושי הגז בישראל, ולדאוג לכך שלענף ייכנסו חברות נוספות, מקומיות ובינלאומיות. ככול שירבו השחקנים כך ירבו הקידוחים, ומדינת ישראל תחזק את מעמדה כשחקן משמעותי בתחום. חשוב לזכור, כי הכנסות המס מענף הגז, ממיסים ותמלוגים, נקבעו על כ-60%, מה שאומר שהציבור הישראלי וקופת במדינה הם המרוויחים העיקריים מההצלחות בתחום הזה.

הגז יהווה מנוף לפיתוח קשרים בילטראליים בין ישראל למדינות רבות באזור ולפיתוחם של פרויקטים כלכליים משותפים בין ישראל ושכנותיה, עובדה שתחזק משמעותית את כוחה הגיאופוליטי של ישראל", ציין תשובה.

מנכ"ל הבנק אלי יונס התייחס בדבריו לסוגיית יצוא הגז ואמר שחשוב לזכור שעד תחילת שנות ה-90 נשלט הענף על ידי הממשלה ואז נחשבנו למומחים גדולים ל"סימני נפט וגז". אלא שההצלחות האמיתיות הגיעו רק לאחר שהמדינה משכה ידיה מעיסוק בנושא והפקידה את רישיונות החיפוש בידי משקיעים ויזמים פרטיים, מהארץ ומחו"ל. לא כולם הצליחו. היו כאלה שניסו, העלו חרס והפסידו את כספם. לצידם היו כאלה שהתעקשו, האמינו ובסופו של דבר הגיעו ל"דבר האמיתי" - מאגרים עם כמויות גז אדירות ופוטנציאל הכנסות עצום למשק הישראלי.

"חשוב מאוד להבטיח שהשיח הציבורי בנושא יצוא עודפי הגז יתנהל באופן רציונלי ויהיה מעוגן בנתוני אמת אובייקטיביים", אמר יונס.

יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר גדעון תדמור אמר בכנס כי הכסף מיצוא הגז יגיע גם לכיס של ריקי כהן מחדרה וייתן את האופק המתבקש במיוחד בשעה זו למשק הישראלי ולמדינה כולה. "דווקא עכשיו קיימת בפנינו הזדמנות היסטורית לחולל שינוי במשק הישראלי ולהשתמש בתגליות הגז כמנוע צמיחה למשק ולחברה הישראלית, באופן שישפיע על אורח החיים של כל אזרח ואזרח. אסור לעצור את המומנטום הזה", קרא תדמור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully