וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכס: סוכל ניסיון הברחת 260 סמארטפוני גלקסי S4 ואייפון 5

צחי הופמן

28.5.2013 / 15:09

חוקרי המכס תפסו בשבוע האחרון את הסמארטפונים, שהגיעו לישראל בחבילות דואר עם הצהרות ערך כוזבות

הזמנה של גאדג'ט או סמארטפון מחו"ל היא פופולרית בארץ, בעיקר שמשווים אותה לרכישה אצל מפעילות הסלולר המקומיות. הבעיה שבמקרה הזה, הצרכנים לא לוקחים בחשבון את עלויות המכס שמתווספות להבאת המכשיר לארץ בצורה חוקית, שלא תמיד הופכת את העסקה לאטרקטיבית.

במכס מרכז תפסו בשבוע האחרון 260 סמארטפונים, בינהם מכשירי גלקסי S4, גלקסי S3 של סמסונג, אייפון 5 של אפל ודגמי HTC. מדובר באנשים שהזמינו סמארטפונים בדואר והחליטו למצוא פתרון לתשלום המסים. הסמארטפונים הגיעו לישראל בחבילות

דואר והוצהר לגביהם הצהרות ערך כוזבות, הנעות בין 30 ל-120 דולר, בשעה שערכם האמיתי מגיע ל-700 עד 800 דולר. יתרה מזאת, לגבי חלק מהחבילות הוצהר כי הן מכילות מתנות, מצלמות או נגני מוזיקה.

במכס מרכז מציינים, כי לאחרונה הם עדים לתופעה הולכת ומתרחבת של יבוא סמארטפונים חדישים דרך דואר חבילות, וזאת תוך מתן הצהרות כוזבות על מהות החבילה וערכה, על-פי החשד, במטרה להתחמק מתשלום מסים.

לפיכך, בשבוע האחרון נערך מבצע מרוכז שנמשך 3 ימים בו השתתפו יחידות יס"מ, בקרת יבוא ודואר חבילות במכס מרכז. "המכס מייחס חשיבות עליונה למיגור התופעה של ניסיונות יבוא של טלפונים חכמים תוך מתן הצהרות כוזבות ומתוך כוונה להתחמק מתשלום מסים, ומתכוון להיאבק בתופעה זו", אומר מנהל מכס מרכז, יעקב אוסטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully