וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך בזק: אלפי עובדי מקדונלד'ס התאגדו

שירות גלובס

3.6.2013 / 19:52

ימים לאחר חתימת ההסכם הקיבוצי המוצלח ברשת בורגראנץ' החליטו עובדי מקדונלד'ס להקים ועד יציג. ההנהלה לא עשתה להם חיים קלים

במהלך בזק הוקם הוועד הגדול ביותר של בני נוער וצעירים: אלפי עובדי רשת מקדונלד'ס התאגדו ב"הסתדרות הנוער העובד והלומד" והקימו ועד יציג. העובדים דורשים הסכם קיבוצי.

במבצע מתוזמן, ימים ספורים לאחר חתימת ההסכם הקיבוצי המוצלח ברשת בורגראנץ' ולאחר העלאת מחירי הארוחות החליטו אלפי עובדי מקדונלד'ס, חרף התנגדות ההנהלה והערמת מכשולים אסורים לכאורה, להתאגד ולדרוש הסכם קיבוצי באמצעות "הסתדרות הנוער העובד והלומד" ו"הרשת-הסתדרות הצעירים בישראל".

"אנחנו אוהבים את מקום העבודה שלנו ומודעים לכך שמדובר ברשת מהמצליחות בישראל ובעולם" אומר דור מאירי, בן 17, מחברי הוועד החדש, "ובזמן שמשכורות ההנהלה הראשית עולות, אנחנו תמיד נשארים במינימום".

הפעם הגיע תורם של בני הנוער והצעירים העובדים: רשת מקדונלד'ס, בבעלותו של איש העסקים עמרי פדן, מעסיקה אלפי בני נוער וצעירים. הרשת מחזיקה בתואר רשת המזון המהיר הגדולה והרווחית ביותר בישראל. הרשת מפעילה 160 סניפים ומחזור המכירות שלה עמד בשנת 2011 על 552 מיליון שקל כאשר הרווח הנקי מוערך בכ-25 מיליון שקל בשנה. אולם בזמן שהרווחים גבוהים כל כך עובדי מקדונלד'ס הצעירים נאלצים להסתפק בשכר מינימום. לכן העובדים החליטו לדרוש את מה שמגיע להם: שיפור בתנאי ההעסקה שלהם ובשכרם. העובדים מצפים מהנהלת הרשת להוביל לא רק בתחום המכירות, מספר הסניפים ובמהפכות בריאות אלא גם בדאגה לעובדיה הצעירים שעושים את צעדיהם הראשונים בשוק העבודה. בטח שלא להישאר מאחורי עובדי "בורגראנץ'".

אחרי שהחתימו למעלה משליש מעובדים צעירים ברשת פנו נציגי ועד העובדים של רשת מקדונלד'ס באמצעות נציגיהם ב"הרשת – הסתדרות הצעירים בישראל" ו"הסתדרות הנוער העובד והלומד" ודרשו מעמרי פדן, בעליה של רשת מקדונלד'ס בישראל, לשבת עימם למו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי. ההנהלה מצידה מערימה קשיים על ההתארגנות.
קודם למבצע ערכו ב"הרשת - הסתדרות הצעירים בישראל" סקר באמצעות מכון שריד בקרב 450 עובדי רשת מקדונלד'ס ובו נחשף כי 73% מהעובדים חושבים שחברה מרוויחה צריכה לתגמל את העובדים בהתאם ו-35% מהם חשים שאינם מתוגמלים כיום באופן הוגן.

קורל שמש, עובדת בת 17 מסניף סינמה סיטי גלילות של הרשת, אמרה כי "היום החלטנו להגיד לבעלי הרשת כי אנחנו אוהבים את מקום העבודה שלנו. הוא חשוב לנו ואנחנו נמצאים בו שעות לא מעטות במהלך היום שלנו. לכן התאגדנו. אנחנו רוצים הסכם קיבוצי כדי להטיב את השכר שלנו ואת תנאי ההעסקה ברשת. אנחנו מצפים מעמרי פדן, הבעלים, שישב עם נציגות העובדים ויגיע להסכם קיבוצי במהירות".

שי ויינבלום, מהסתדרות הנוער העובד והלומד הוסיף כי "מגיע לעובדי רשת גדולה ומרוויחה כל כך כמו מקדונלד'ס לדאוג יותר לעובדיה הצעירים אשר להם עולם העבודה צריך להיות כמו חממה. דווקא מקדונלד'ס הם הראשונים שמצופה מהם להיות לחוד החנית גם בכל הקשור לזכויות עובדים. אנו מצפים מעמרי פדן להיכנס עמנו למשא ומתן מהיר וענייני, לחבק את ההתאגדות החדשה ולהיות מסור לעובדיו כפי שהוא מסור ללקוחותיו".

בנוסף מגלים ב"הרשת - הסתדרות הצעירים בישראל" שבמהלך השנה אחרונה הצטברו במשרדם תלונות עובדים במקדונלד'ס בנוגע לעבירות על חוקי עבודת הנוער. בין חוקי העבודה שהופרו : אי תשלום על ימי מחלה, אין תשלום על השתלמויות, אין החזרי נסיעות מסודרים כמתחייב בחוק.

  • עוד באותו נושא:
  • מקדונלד'ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully