וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיכוי של כ-60% למיתון עולמי וקריסה"

משה גולן

12.6.2013 / 11:16

בקרן האג"ח הגדולה בעולם סבורים כי רמות הגבוהות בעולם יוביו למיתון עולמי בתוך כ-3-5 שנים. פימקו: "במרחב של שוק המניות, אנו מעדיפים את השווקים המתעוררים"

רמות החוב הגבוהות מעלות את הסיכוי למיתון עולמי בטווח של 3-5 שנים לכ-60%, כך טוענים כלכלני חברת פימקו, המנהלת את קרן האג"ח הגדולה בעולם. במזכר שפרסמו ללקוחות החברה, טענו בפימקו כי הכלכלה העולמית חווה מצב של מיתון בערך כל 6 שנים, אך הסבירות למיתון עולמי עולה כאשר רמות החוב גבוהות.

"בהתחשב בעובדה שהמיתון העולמי האחרון היה לפני 4 שנים וכן בעובדה כי רמות החוב כיום גבוהות בהרבה מאשר לפני 4 שנים, אנו מאמינים כי הסיכוי למיתון עולמי כעת גדול מ-60% בטווח של 3-5 שנים", כתב סומיל פריקה, מנהל בפימקו במזכר שנשלח ללקוחות.

נזכיר, יחס החוב תוצר של ארה"ב עלה ל- 101.6 ב-2012, לעומת 99.4 ב-2011. גם יחס החוב-תוצר של יפן, הכלכלה השלישית בגודלה בעולם, זינק לרמה של יותר מ-200%.

סאני חאמיד, מנהל בחברת Financial Alliance, טוען כי אומנם הסיכוי למיתון גבוה יותר אך מעריך באותה נשימה שהעולם עבר להתנהל בקצב שלפני 10-20 שנים, כאשר היו "כיסים של צמיחה". האמיד מעריך כי גוש האירו תישאר במצב של מיתון בשנים הקרובות, בעוד ארה"ב תציג צמיחה נמוכה לצד מדינות אסיה.

בפימקו ממליצים למשקיעים להקטין את החשיפה לסיכון שלהם, בייחוד בהתחשב בהאטה הכלכלית העולמית. פריקה טען כי שוק המניות והאג"ח בארה"ב יקר מדי בניגוד למגמה העולמית ולכן הוא ממליץ על האג"ח הממשלתיות של אוסטרליה, ניו-זילנד, שוודיה, מקסיקו וברזיל. "במרחב של שוק המניות, אנו מעדיפים את השווקים המתעוררים ובייחוד את המניות הסיניות הלא פיננסיות", כתב פריקה במזכר.

  • עוד באותו נושא:
  • מיתון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully