וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה חיובית בבורסה, החברה לישראל צנחה

משה גולן

17.6.2013 / 18:35

המסחר בבורסה נמשך היום עד 17:30. המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים. לפיד מקים את ועדת "ששינסקי 2"

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ב') בעליות שערים, לאחר שאתמול נחתם המסחר במגמה חיובית ובמחזור דל. נזכיר, המסחר היום נמשך עד השעה 17:30 בשל החלטת דירקטוריון הבורסה להאריך את שעות המסחר בשעה אחת. המסחר בוול סטריט מתנהל בשעה זו במגמה חיובית על רקע נתוני מאקרו חיוביים בעיקרם, ולקראת נאום יו"ר הפדרל ריזרב ביום רביעי.

נתוני סגירה בבורסה בתל אביב, 17 ביוני 2013. גלובס
נתוני סגירה בבורסה בתל אביב, 17 ביוני 2013/גלובס

המסחר בוול סטריט מתנהל כאמור בעליות, לאחר שננעל ביום שישי בירידות שערים, כאשר מדד ה-S&P 500 חתם שבוע תנודתי מאוד שבסיומו השיל מערכו 1%. כעת, עיני המשקיעים בעולם נשואות לעבר ה'פד', שיפרסם ביום רביעי את הצהרת הריבית במקביל לתחזיות הכלכליות של ועדת השוק הפתוח. רבים תוהים האם יו"ר ה'פד' בן ברננקי ישלח מסר מרגיע לשווקים וישים קץ לספקולציות הנוגעות להאטת רכישות האג"ח.

אתמול פורסם כי מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש מאי 2013 ירד לרמה של 47.1 נקודות. המדד שב לרדת אל מתחת ל-50 נקודות, רמה המבחינה בין התרחבות להתכווצות בפעילות, לאחר שלושה חודשים בהם המדד היה מעל לרף זה.

כאמור, המסחר בבורסה ננעל היום בשעה 17:30 במקום בשעה 16:30, זאת כחלק מהניסיון של הנהלת הבורסה להגדיל את מחזורי המסחר, כמו גם את רווחי הבורסה שנחתכו בכ-44% אשתקד. אולם, רבים טוענים כי זו אינה הדרך הנכונה לטפל בבעיית "התייבשות" הבורסה וישנם שהציעו למנכ"לית אסתר לבנון דרכים שונות לטיפול בבעיה.

תקציב המדינה לשנים 2013-2014 מוגש היום לכנסת. שר האוצר יאיר לפיד אמר במליאה כי במרכז התקציב "נמצא חזון האדם העובד", וכי "אני מצטרף בכל ליבי לכל מי שנושא עמו את כאבן של השכבות החלשות. הם לא שקופים בעינינו. הם כאן, ואנחנו צריכים לדאוג להם כי זו חובתנו. אבל הדבר שהשכבות חלשות הכי זקוקות לו זו מדינה חזקה עם כלכלה חזקה. חלשה מדינה שהשירותים הציבוריים שלה מתמוטטים היא מדינה שפוגעת בחלשים הרבה יותר ואנחנו צריכים לפעול יחד כדי לא לתת לזה לקרות".

לפיד מקים את ועדת "ששינסקי 2"

שר האוצר לפיד הודיע הבוקר על הרכב ועדת "ששינסקי 2" שתבחן את מדיניות התמלוגים אותם מקבלת המדינה משימוש גורמים פרטיים במשאבי טבע לאומיים. הוועדה תגיש את המלצותיה לשר האוצר עד חודש יוני 2014. בראש הוועדה יעמוד פרופ' איתן ששינסקי, אשר עמד בעבר בראש הוועדה לבחינת תמלוגי המדינה מנפט וגז. בתגובה, מניות החברה לישראל (223000.00 6.30%-) וכיל (3820.00 4.62%-) רשמו ירידות חדות.

רציו (36.2) הודיעה אתמול כי חתמה על הסכמי תפעול משותף עם אדיסון בכל אחד מהרישיונות "נטע" ו"רועי". לפי ההסכמים מונתה, בין היתר, אדיסון כמפעילת הרישיונות. רציו מחזיקה 70% מהזכויות ב"נטע" ו"רועי", אדיסון ב-20% והזדמנות ישראלית ב-10%.

כלכלית ירושלים (2707 0.78%+) הודיעה הבוקר כי דרבן, חברה בת בבעלותה, מכרה את הזכויות בנכס הקנדי Bridlewood Mall, תמורת כ-223 מיליון שקל.

בזן (159.6 0.68%-) עדכנה אתמול כי התמשכות התקלה במתקן הזיקוק שלה עשויה להגדיל את ההפסד בעוד 4 מיליון דולר לסך של 15 מיליון דולר. החברה עדכנה כי תיקון התקלה נמצא בשלבים מתקדמים וכי הוא ישוב לפעילות בתוך כשבועיים.

קידוח "ים 3" של חברת חיפושי הנפט והגז שמן (10.1 1.94%-) חודש בסוף השבוע לאחר שהופסק באמצע חודש אפריל בשל תקלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully