וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זליכה: היום אנחנו יודעים שפישר כישלון

שירות גלובס

20.6.2013 / 10:51

מתקפה חריפה של פרופ' זליכה נגד פישר. זליכה: "פישר לקח מאות אלפי זוגות צעירים, שהם מנוע הצמיחה העתידי של המשק, ודחף אותם לקחת הלוואות עתק. התוצאה - מיתון"

פרופ' ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר והיום מרצה בקריה האקדמית אונו, תוקף היום (ה') בחריפות את נגיד בנק ישראל היוצא סטנלי פישר ומכנה אותו "כישלון". פישר יסיים את תפקידו בעוד 10 ימים.

"לפני 5 שנים הוויכוח בינינו היה תיאורטי", אמר זליכה בראיון לגלי צה"ל. "אני הזהרתי מהורדת הריבית ואמרתי שרכישות הדולרים יורידו את הדולר ב-2-3 אגורות לשקל אך במחיר של זינוק במחירי הדירות. היום זה כבר לא תיאורטי. הוא טעה. אחרי 5 שנים אפשר לומר שהוא כישלון".

אין זו הפעם הראשונה שזליכה מבקר את פישר בשנים האחרונות, זליכה יצא פעמים רבות נגד הורדת הריבית ותוכנית רכישות הדולרים של פישר, והזהיר מפני זינוק במחירי הדירות ודיכוי הצמיחה במשק.

"בישראל יש קשר חזק בין הריבית למחירי הדירות. פישר ידע את זה", הוסיף זליכה. "אני הזהרתי אותו עוד לפני 5 שנים והוא לא הקשיב. מחירי הדירות הגבוהים הם מדכאי צמיחה בטווח הבינוני-ארוך. פישר לקח מאות אלפי זוגות צעירים, שהם מנוע הצמיחה העתידי של המשק, ודחף אותם לקחת הלוואות עתק כדי לקנות דירות במחירים המאמירים. מה התוצאה? פגיעה בצריכה הפרטית ומיתון במשק".

זליכה גם התייחס למחקר הכנסת שהראה כי פקידי אגף התקציבים במשרד האוצר טועים באופן סיסטמי בתחזית ההכנסות שלהם בתקציב המדינה. משנת 1999 הצליחו פקידי האוצר לספק תחזית הכנסות מדויקת רק פעם אחת - בשנת 2005.

"יש להם תואר ראשון בכלכלה במסגרתו הם למדו קורס מאקרו כלכלה", הסביר זליכה. "זה הופך אותם למומחים? ממש לא. אם הייתי לומד מבוא לאורטופדיה היית נותן לי לטפל לך בגב? לא. אז איך אנחנו נותנים לאנשים שלמדו מבוא למאקרו כלכלה לנהל לנו את המשק ולהשפיע על חייהם של מיליונים?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully