וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: בכיר ברשות המסים גנב כסף ורכוש מעסקים

גלעד גרוסמן

30.6.2013 / 9:47

מיכאל שושן, מנהל תחום חקירות ביחידת "יהלום" של רשות המסים מואשם כי ערך "בדיקות מס" בבתי עסק במהלכן גנב מיליוני שקלים. "ניצל את האמון הרב שניתן בו"

לבית המשפט המחוזי בלוד הוגש הבוקר (ראשון) כתב אישום נגד מיכאל שושן, מנהל תחום חקירות ביחידת "יהלום" של רשות המסים, הנאשם שגנב סכומי כסף גדולים ורכוש מחשודים וכן גנב כסף משני בתי עסק, תוך שהוא עורך במקום "בדיקה" של רשות המסים.

שושן, בן 44 ממודיעין, עמד בראש צוות של שבעה חוקרים ביחידה שהוקמה במטרה להתמקד בפעילות מודיעינית וחקירתית בתחום עבירות המס. הוא שיתף פעולה עם המשטרה בחקירה נגד מספר חשודים בעבירות מרמה. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין אופירה פחימה מפרקליטות מחוז מרכז, במאי האחרון, בשעה שהחקירה עדין היתה סמויה, נודע לשושן שאחד החשודים מחזיק בביתו רכוש יקר ערך. הוא הוציא ממערכת הנתונים של מס הכנסה את הכתובת של החשוד, נסע לביתו וגנב משם תכשיטים, מחשבים ניידים, מכשירי טלפון סלולריים, מצלמות וכ-60 אלף שקל במזומן.

עוד נטען בכתב האישום, כי כמה ימים לאחר מכן ניגש שושן לחדר המוצגים של היחידה הכלכלית של המשטרה בלוד, לקח משם פנקס שיקים של אחת החברות שנחקרו, וזייף לעצמו שני שיקים, האחד בסכום של 12.8 מיליון שקלים, והשני בסכום של כ-225 אלף שקלים. בעל החברה ביטל את השיקים, ואז שושן שלח אליו מספר הודעות SMS ואף התקשר אליו כדי לקבוע עמו פגישה. כאשר בעל החברה לא התייצב לפגישה, שלח אליו שושן הודעה בה כתב "אני אמעך אותך ימטומטם" (הטעות במקור, ג"ג). במקרה אחר גנב פנקס שיקים של חברת השקעות מחדר המוצגים ורשם לעצמו שיק על סך 3,000 שקלים.

מכתב האישום עולה, כי בסוף חודש מאי הוצא שושן לחופשה יזומה על ידי מנהל היחידה, בשל אי סדרים בהתנהלותו. לטענת הפרקליטות, במהלך החופשה הוא נכנס לחנות להמרת כספים, הציג עצמו כאיש מס ודרש לקבל לידיו מספר מסמכים. בזמן שבדק את המסמכים פתח את אחת המגירות וגנב 180 דולרים. כשבוע לאחר מכן הוא נכנס לבית עסק אחר במודיעין, סיפר לעובד שהגיע לערוך ביקורת מס, ובמהלך ה"בדיקה", גנב מהמקום 10,000 שקלים.

הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרו של שושן עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. "התנהגותו של המשיב לאורך כל המסכת העבריינית שניהל היתה ללא כל רסן ומורא", נכתב בבקשת המעצר. "המדובר במי שניצל את מעמדו הבכיר והרגיש, את סמכותו והאמון הרב שניתן לו על ידי גורמי אכיפת החוק. מעשיו מעידים כאלף מונים כי למשיב אין כל קושי ומורא לחצות את גבולות המותר".

פרקליטו של שושן, עו"ד ירון ברזילי, אמר לאחר הגשת כתב האישום כי מרשו מכחיש את האישומים נגדו. "כתב האישום הוגש רק הבוקר, ומטבע הדברים לא נחשפתי עדין לחומר הראיות. רק כשאקרא את חומר הראיות אוכל להתייחס לדברים. בכל מקרה, לא מדובר בתיק למעצר, והנני תקווה שבית המשפט יורה בקרוב על שחרורו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully