וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להפוך את המלונאות למקצוע מועדף באמת

ג'ימי זוהר

9.7.2013 / 13:01

מקצוע המלונאות בארץ מושפע מהמצב הביטחוני ועונות השנה ומתקשה לשמור על רציפות. ג'ימי זוהר קורא להשקיע במקצוע על מנת להפוך אותו למשתלם

בתקציב המדינה שהוגש השבוע לכנסת הצליחו אנשי ענף התיירות למנוע את ביטול הפטור ממע"מ על תיירות וזאת לאחר מאבק נחוש והחלטי. בזכות המאבק התאפשר לאלפי העוסקים בתחום להתחיל ברגל ימין את עונת קיץ 2013.

לא מצליחים לשמור על כוח האדם

המצב בשטח נראה על פניו מעודד. בתי המלון עברו את יוני בתפוסה נאה גם בתל אביב וגם בירושלים (בין היתר הודות לוועידת הנשיא שהתקיימה בבנייני האומה), רחובות תל-אביב כמדי קיץ שטופים בתיירים ובחופי הים נשמע בליל שפות שמתנגן על האוזן. הצפי הוא להמשך דומה עד אחרי החגים.

ומה אחר כך? כמו בכל מגזר עסקי, במיוחד בענף התיירות, אחד המרכיבים האקוטיים הוא חשיבה ארוכת טווח. הרי הפתעות מטלטלות לא חסרות בענף. מבצע צבאי אחד יכול לחרב עד היסוד חודשים של עבודה מקדימה. הזמנות מתבטלות בן לילה. בתי מלון שלמים מתרוקנים מיושביהם ומיושביהם העתידיים גם יחד.

זו הסיבה שענף התיירות אינו מצליח לשמר מצבת כוח אדם קבועה ושהציבור הישראלי לא רואה בעבודה בתחום קריירה ארוכת טווח. בשונה מכל מקום אחר בעולם, בישראל מלונאות היא "עבודה שאחרי צבא" והיא נמשכת לא יותר מחמש שנים בממוצע.

המטרה הבאה של המלונאים בישראל צריכה להיות המאבק על תדמיתו ומיצובו של הענף. ממשלת ישראל חייבת להקצות משאבים למען העוסקים בתחום ולאפשר לנו, המנהלים, להעניק לעובדים שלנו הזדמנות לקריירה ארוכת טווח, משתלמת לאורך כל השנה ובעלת אפיקים מקצועיים רחבים. היכולות המקצועיות הנדרשות מהדרג הניהולי הזוטר בתחום המלונאות, עולות בהרבה על אלה הנדרשות מעוסקים בתחומים אחרים. מנהל בבית מלון יכול לנהל בהמשך כמעט כל גוף מורכב, זאת בזכות יכולת התמרון הנדרשת בתפקיד.

כדי שהציבור יעריך יותר את התחום, הממשלה חייבת להתערב ולבנות ביחד עם ראשי הענף תוכנית חומש לפיתוח התיירות ותעשיית התיירות בישראל. תוכנית שמעניקה תמריצים לקליטת עובדים ישראלים (כן, גם זה נושא ראוי לדיון – להחזיר את המלונאות לישראלים) וחשיבה על עידוד תיירות גם בעונות ה"מתות" באמצעות קמפיינים שיווקיים ופרסומיים.

כדי שנהיה באמת "עבודה מועדפת", כדאי שנתחיל בכך שנהיה מועדפים על-ידי הממשלה כעוגן כלכלי במשק ויפה קיץ אחד קודם.

הכותב הוא ג'ימי זוהר, מנכ"ל מלון קרלטון תל אביב ויו"ר התאחדות בתי המלון בתל אביב

  • עוד באותו נושא:
  • מלונאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully