וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הרווחים מעבודה עד ה-14 ביולי - לתשלום מסים

אדריאן פילוט

10.7.2013 / 13:47

54% מההכנסה של הישראלים - לתשלום מסים, לעומת 27.5% בלבד בארה"ב. לאחר העלאות המסים בשנה הבאה, כל מה שתרוויחו עד תחילת חודש אוגוסט יילך למדינה

כ-54% מהכנסה של האזרח הישראלי הולכת למדינה, לתשלום מסים - כך עולה מבדיקה שערך מכון ירושלים לחקר שווקים, הקובע כי רק החל מ-14 ביולי (בעוד 4 ימים) הישראלי הממוצע מסיים לשלם את נטל המס השנתי הרובץ עליו ומתחיל להשתכר או לחסוך את הכנסתו האישית הפנויה. במכון ירושלים מכנים את היום הזה כ"יום העצמאות ממס".

לפי המכון, התאריך המדויק שבו מסתיימים תשלומי המס מדי שנה מחושב על-פי נוסחה המקובלת בעולם ולפיה סך המסים המשולמים לרשויות המדינה (המקומיות והארציות) מחולק בהכנסה הלאומית נטו. את הסכום המתקבל מחלקים במספר הימים בשנה כדי לקבוע את יום העצמאות ממס לאותה שנה.

על-פי הבדיקה שערך מכון ירושלים, "יום העצמאות ממס" בישראל הוא מהמאוחרים ביותר בין המדינות המפותחות. לשם השוואה, אזרחי ארה"ב משלמים 27.5% מהכנסותיהם למסים. על-פי כל הסימנים, בהתבסס על העלאות המסים שחלו לאחרונה, ב-2014 התאריך שבו אזרחי ישראל יסיימו לשלם את מסיהם למדינה יחול בתאריך מאוחר עוד יותר ביולי או אפילו באוגוסט, אלא אם כן המשק יעבור לצמיחה משמעותית בחודשים הקרובים.

לדברי קורין סאוור, מנכ"לית מכון ירושלים לחקר שווקים, שעמדה בראש הבדיקה שנערך ב-2013, מודל זה מגלה בבירור עד כמה כבד נטל המס המוטל על אזרחי ישראל כנישומים: "יום העצמאות ממס מהווה הזדמנות להיווכח ביתר שאת עד כמה המדינה זקוקה לרפורמה תקציבית רצינית. נכון שמסים הם כורח המציאות בחברה מפותחת, אבל כש-54% בממוצע מהמשכורות שלנו זורמים לקופת המדינה - פירושו של דבר שהשיטה לוקה בבעיה יסודית ביותר".

  • עוד באותו נושא:
  • מסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully