וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה ב"כריש": עוד 1.8 טריליון רגל מעוקב גז

הלל קורן

14.7.2013 / 10:29

השותפות בקידוח "כריש" פרסמו את דוח המשאבים. כמות הקונדנסט (נוזל הידרוקרבוני שנוצר במהלך הפקת גז טבעי) שנמצאה בקידוח "כריש" כמעט ושווה להיקף חביות הקונדנסט ב"תמר"

השותפות בקידוח "כריש", נובל אנרג'י, דלק קידוחים ואבנר, חושפות הבוקר (א') את דוח הערכת המשאבים בקידוח, שנערך על ידי חברת NSAI. על פי הדוח, כמות הקונדנסט (נוזל הידרוקרבוני שנוצר במהלך הפקת גז טבעי) שנמצאה בקידוח "כריש" כמעט ושווה להיקף חביות הקונדנסט במאגר "תמר" (כ-13 מיליון חביות), כאשר מאגר "תמר" גדול פי חמישה מ"כריש".

בסה"כ, ב"תמר", "לווייתן" ו"כריש" ישנם על פי דוחות הרזרבות כ-60 מיליון חביות קונדנסט.

מהדוח עולה עוד באומדן המשאבים הטוב ביותר נמצאו משאבים מותנים בהיקף של 1.3 TCF (טריליון רגל מעוקב) של גז טבעי. בנוסף, מכיל המאגר בהסתברות גבוהה עוד 0.5 TCF של גז, ובסה"כ 1.8 TCF גז טבעי.

יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר חיפושי נפט גדעון תדמור אמר היום כי "מדובר בהוכחה נוספת לעוצמתו של משק האנרגיה הישראלי ולחשיבות המשך פעילות החיפושים, שכן אם מחפשים - גם מוצאים. כמות של כ-13 מיליון חביות קונדנסט הינה משמעותית ומהווה בשורה למשק האנרגיה בישראל".

מנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו ציין כי "משאבי הקונדנסט הינם הפתעה מבורכת - מדובר בהוכחה נוספת לכך שקיים פוטנציאל משמעותי נוסף במשק האנרגיה הישראלי והמשך פעילות חיפושי גז ונפט מובילה למציאה של יותר גז טבעי, יותר קונדנסט ואנו מקווים שבמשק האנרגיה הישראלי יהיו גם תגליות נפט".

קידוח "כריש" נמצא כ-100 ק"מ מערבית לנהריה וצפונית למאגר "לווייתן" ברשיון "אלון C". דלק קידוחים (1,483 +0.88%) ואבנר (258.3 +0.90%) מחזיקות כל אחת 26.5% מקידוח "כריש" ונובל אנרג'י, מפעילת הקידוח, מחזיקה ב-47% הנותרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully