וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת; אורכית טסה בכ-138%

משה גולן

20.8.2013 / 23:19

דריכות לקראת פרסום פרוטוקולי ה'פד' מחר. נעילה שלילית באירופה ובאסיה בעקבות החשש שה'פד' ירסן המדיניות בספטמבר. תשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב סביב 2.8%

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, לאחר פרסום הדוחות המוצלחים של חברות הקמעונאות הום דיפו ובסט ביי, ועל רקע ירידות שערים בבורסות אירופה ומוקדם יותר גם באסיה. מאחר וזירת המאקרו הייתה ריקה מנתונים, המשקיעים ממתינים ל'פד', שיפרסם מחר את פרוטוקולי ישיבת הריבית האחרונה, בניסיון לדלות מידע בכל הנוגע להאטת רכישות האג"ח.

אתמול ננעלו המדדים המרכזיים בוול סטריט בירידות שערים, כאשר תשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב (ל-10 שנים) המשיכו להיסחר סביב 2.8%, שיא של יותר משנתיים. זאת בצל החשש כי ה'פד' יחליט לסגת מהתוכניות להקלה כמותית כבר בישיבת הריבית הבאה.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

כלכלני קרדיט סוויס פרסמו מזכר למשקיעים הנוגע לעתיד המדיניות המוניטרית של ה'פד' בו הם טענו כי "סיום עידן הריביות הנמוכות עלול ליצור שיבושים פיננסים עצומים", עניין שגורם למשקיעי ההכנסה הקבועה (כגון משקיעי האג"חים) לממש את השקעתם בנכסים אלו.

"הנסיקה בתשואות האג"ח בארה"ב, שנוצרה בעקבות יציאה חסרת תקדים בהיקפה של משקיעים זרים ומקומיים מאג"ח דולרי, תורמת לחשש בקרב משקיעים כי האינפלציה עשויה להרים ראש כבר בעתיד הקרוב, מהלך הגורם ליציאת משקיעים מהשווקים המתעוררים ולחזרה לביקוש למטבעות המרכזיים", מסביר יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות.

המסחר באירופה ומוקדם יותר גם באסיה, התנהל במגמה שלילית, על רקע בריחת המשקיעים מהשווקים המתעוררים ובצל החשש כי ה'פד' יאט או יפסיק את המדיניות המוניטרית המרחיבה. לכן, המשקיעים דרוכים לקראת פרסום פרוטוקולי ה'פד' מחר בערב, וינסו להבין לאן מועדות פניו של הבנק המרכזי, לאור הספקולציות כי הוא עשוי להאט את רכישות האג"ח כבר בישיבת הריבית הקרובה בספטמבר.

דוחות טובים לקמעונאיות

מניית אלווריון (0.88 -24.14%) השלימה זינוק של יותר מ-500% בשבוע האחרון, לאחר שהצעות לרכישת החברה החלו לזרום בימים האחרונים לכונס הנכסים שלה. "לגלובס" נודע היום כי חברת סיגמא וויב הציעה לרכוש את אלווריון ב"עסק חי".

הום דפוט (74.49 -0.96%) פרסמה את תוצאותיה לפני פתיחת המסחר. החברה דיווחה על רווח נקי של 1.24 דולרים למניה, מעל צפי האנליסטים בשוק ועלייה של 17.2% ברווח לעומת הרבעון המקביל אשתקד. גם בשורה העליונה החברה דיווחה על עלייה של 9.5% בהכנסות ל-22.5 מיליארד דולר.

גם בסט ביי (34.42 +12.01%) פרסמה דוחות, מהם עולה כי הרווח הרבעוני עלה לשיא מאז פברואר 2011, 266 מיליון דולר. מניית אורכית (0.3 +127.27%) רשמה עלייה חדה בהמשך לזינוק בתל אביב היום.

חברת J. C. Penney (14.02+6.05%) פרסמה תחזית לפיה היא צופה הפסד של 1.07 דולרים למניה בדוחות הרבעון השני, אותם היא תפרסם מחר. להערכתו של האנליסט קייל בייס, החברה תעשה קאמבק ולכן בונה עליה פוזיציית לונג לטווח הארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully