וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיים הדיון בעניין דנקנר: השופט טרם הכריע

גלעד גרוסמן

25.8.2013 / 9:24

לאחר שבעל השליטה בקונצרן האחזקות הפקיד יחד עם שותפו היהודי-אוקראיני בחשבון הנאמנות 450 מיליון שקלים, יצטרך להחליט שופט בית המשפט המחוזי אם להשאיר בידיו את השליטה

מערכת וואלה!

יום דרמטי נוסף לנוחי דנקנר: הדיון בעניינו של בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי, הסתיים הבוקר (ראשון), בינתיים ללא הכרעה. הדיון החל לאחר דחיה של כחצי שעה. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, התבקש להכריע אם להעביר את השליטה מידיו או לאפשר לו להמשיך ולהחזיק בקונצרן האחזקות. לקראת הדיון העבירו דנקנר, והמשקיע האוקראיני החדש, אלכסנדר גרנובסקי, 450 מיליון שקלים לחשבון נאמנות, בתקווה שהמהלך הזה ישכנע את בית המשפט להשאיר בידיו את השליטה בחברה. כצעד בונה אמון נוסף מול המשקיעים ומול בית המשפט, מתכוונים דנקנר וגרנובסקי להזרים לחשבון הנאמנות של החברה עוד 70 מיליון שקלים.

עו"ד רם כספי, שמייצג בדיון את דנקנר, אמר כי הוא זקוק לעוד 12 שבועות כדי להשלים את העסקה. הוא הוסיף כי בכוונת דנקנר להציג הצעה משופרת, גבוהה מזו של איש העסקים הארגנטינאי אלשטיין, אשר תוודא כי גם אי. די.בי פיתוח וגם אי.די.בי אחזקות ימשיכו לפעול. עוד אמר, כי במהלך הלילה התקבלה הצעה נוספת לרכישת כלל ביטוח. אולם, נציגי בעלי אגרות החוב התנגדו להצעתו החדשה של דנקנר. לטענתם, אם בידי דנקנר הצעה עדיפה על זו של אלשטיין, עליו להציג אותה בפני נאמן החברה. השופט איתן אורנשטיין תהה מדוע שנושי החברה לא יחליטו לגבי שתי ההצעות.

נוחי דנקנר בבית משפט השלום בת"א, אוגוסט 2013. יותם רונן
יוכל להמשיך להחזיק בחברה? דנקנר בבית המשפט, היום/יותם רונן

דנקנר מתייצב היום לדיון בבית המשפט, לאחר שבשבוע שעבר קצב לו השופט אורנשטיין שבוע כדי להפקיד 500 מיליון שקלים, או שהשליטה באי.די.בי תילקח ממנו ותועבר לידי מחזיקי אגרות החוב. לצורך מהלך הזרמת הכספים, צירף אליו דנקנר את המשקיע היהודי-אוקראיני גרנובסקי, שמצדו מתכנן להשתלט על הקבוצה באמצעות השתלטות על חברת ההייטק אמבלייז וקופת המזומנים שלה.

כעת, לאחר שדנקנר וגרנובסקי השיגו 520 מיליון שקלים, קרי 20 מיליון שקלים מעל הסכום שדרש השופט אורנשטיין, עליו להחליט האם לתת לשניים ארכה נוספת לשם הצגת מתווה ההסדר המשופר שלהם - ולדחות את אסיפות הנושים של החברה. על מנת לאותת על רצינות כוונותיה, מתכוונים עורכי הדין של אי.די.בי לצטט בפני אורנשטיין את הודעת החברה לבורסה, בה מוזכר הקו האדום שהציב אורנשטיין עצמו לחברה, ובה היא קוראת לו לשים לב "למאמציהם הכבירים של החברה ושל המשקיעים לסדר הזמנים הדחוק שעמד בידיהם, ולעובדה אשר צוינה גם בהחלטה לפיה 'על פי ההלכות הנהוגות יש לתת עדיפות לחברה על פני המשקיעים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אדוארדו אלשטיין במשפטו של נוחי דנקנר במחוזי ת"א, אוגוסט 2013. יותם רונן
אלשטיין מגיע לדיון בבית המשפט, הבוקר/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully