וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חלק מתגמול הבכירים של לאומי לא חוקי"

אדריאן פילוט

28.8.2013 / 11:43

אבי ליכט בחוות דעת שהכין לחשכ"לית מיכל עבאדי-בויאנג'ו: "רכיבים מסוימים במדיניות התגמול של הבנק אינם עולים בקנה אחד עם תיקון 20". הבעיות בתוכנית התגמול: מענקי שימור והסכמי אי-תחרות, "מענק אישי מיוחד" של מיליון שקל ועוד

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט מסר היום (ד') חוות דעת משפטית לבקשת החשכ"לית מיכל עבאדי-בויאנג'ו בנושא מדיניות התגמול של בנק לאומי, וקובע כי מדיניות התגמול של הבנק מתנגשת עם תיקון 20 לחוק החברות.

"רכיבים מסוימים במדיניות התגמול של הבנק אינם עולים בקנה אחד עם תיקון 20", קובע ליכט. לפיכך הוא קובע כי המדיניות לא רק בעייתית מבחינה אתית-מוסרית אלא גם אינה חוקית בחלקה.

לפי המכתב, שהגיע לידי "גלובס", חושף ליכט כי הוא שוחח עם היועמ"ש של הבנק, דליה טל, אשר לטענתו גילתה "גישה עניינית".

לפי ליכט, ישנם רכיבים במדיניות התגמול המתנגשים עם תיקון 20 של חוק החברות, אשר מבהיר מחדש את גבולות הגזרה של מדיניות תגמול בכירים בחברות ציבוריות. תיקון 20 מבקש להגביר את מעורבות בעלי המניות בפיקוח על תנאי העסקתם של נושאי משרה בחברה. אחד הדברים שמבקש התיקון להסדיר הוא היחס בין תנאי העסקה של נושאי משרה בכירים לשכר של שאר עובדי החברה ועובדי קבלן.

לפי ליכט, "לא ניתן להסתפק בציון העובדה שהדירקטוריון בחר את היחס הזה ומצא אותו הוגן וסביר. דרך פעולה זו שבה נקט הבנק לא מאפשרת לבעלי המניות לבחון את המדיניות לפי תיקון 20".

כמו כן מדבר ליכט על סיווג בעייתי ברכיב השכר המשתנה, קרי בונוסים ואופציות. מדובר בעיקר על מענקי שימור והסכמי אי-תחרות.

ליכט מצביע על אי-חוקיות של מהלך נוסף המכונה "מענק אישי מיוחד", קרי מענק המיועד לנושא משרה בכיר שאינו מנכ"ל או יו"ר, בסך מיליון שקל, ולטענתו ניתן להעניקו על בסיס קריטריונים "שאינם ניתנים למדידה". לפי ליכט, תיקון 20 קובע כי הקריטריונים למתן מענק חייבים להיות ניתנים למדידה.

כמו כן טוען ליכט כי ישנם חלקים במדיניות התגמול שלא מתייחסים לכל נושא משרה, כהגדרתו בחוק החברות.

מדיניות תגמול הבכירים בלאומי עוררה סערה כאשר שר האוצר יאיר לפיד כבר התנגד לה ועבאדי-בויאנג'ו ביקשה מהבנק הבהרות. בנק ישראל הודיע אתמול גם על הגבלת שכר הבכירים בבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully