וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט קונה את הסלולר של נוקיה ב-7 מיליארד ד'

3.9.2013 / 8:02

ענקית המחשבים האמריקנית תרכוש את חטיבת הטלפונים החכמים של החברה הפינית במטרה לנגוס בנתח השוק. מנכ"ל מיקרוסופט: "מהלך שישתלם לכולם"

עסקת ענק בעולם המובייל: ענקית התוכנה מיקרוסופט תרכוש את חטיבת הסלולר של חברת נוקיה הפינית בסכום של 7.2 מיליארד דולרים. מנכ"ל נוקיה, סטיבן אלופ, יעבור לחברת המחשבים מעמק הסיליקון. העסקה צפויה להיחתם ברבע הראשון של שנת 2014 בכפוף לאישור העסקה על ידי בעלי המניות של נוקיה ואישור רגולטורי בפינלנד.

נוקיה, שהייתה בעבר חברה מובילה בעולם הסלולר, נאבקת בשנים האחרונות על נתח בשוק מכשירי הטלפון החכמים (סמארטפון) נגד שתי ענקיות אחרות - אפל האמריקנית וסמסונג מקוריאה הדרומית. שיתוף הפעולה בין שתי החברות החל לפני כשנתיים, אז אימצה נוקיה את מערכת ההפעלה של מיקרוסופט לשימוש במכשירי הטלפון החכמים שלה (נוקיה לומיה). עם זאת, מומחים טוענים כי צעד זה עדיין לא השתלם עבור שתי החברות.

מנכ"ל נוקיה סטפן אלופ יחד עם מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר, ספטמבר 2013. רויטרס
יחליפו תפקידים? באלמר/רויטרס

"זהו צעד אמיץ לכיוון העתיד, עסקה מוצלחת עבור העובדים, בעלי המניות והצרכנים של שתי החברות", אמר מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר. "שיתוף פעולה של שתי החברות המצוינות האלו יגדיל את חלקה של מיקרוסופט בשוק הסלולר".

בהצהרה שפרסמה לאחר חתימת העסקה, מסרה חברת נוקיה כי המנכ"ל אלופ וכן בכירים נוספים בחברה יעברו למיקרוסופט עם השלמת העסקה, אולם לא פירטה אילו תפקידים אלו יתפסו. אלופ, אזרח קנדי, שהחל את דרכו בנוקיה בשנת 2010, אליה הגיע ממיקרוסופט, הוא המועמד המוביל לשוב לחברה הקודמת ולתפוס את מקומו של באלמר, שצפוי לפרוש מתפקידו בשנה הקרובה.

מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר יפרוש בשנה הקרובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully