וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה מעורבת בוול סטריט; פייסבוק צנחה 4%

קובי ישעיהו

16.9.2013 / 23:20

לארי סאמרס הודיע על פרישתו מהמירוץ לראשות הפד. מאקרו: מדד האמפייר סטייט ונתון התפוקה התעשייתית רשמו קריאות נמוכות מהצפי. דריכות לקראת ישיבת הריבית של הפד ביום ג'

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ב') במגמה מעורבת, על רקע החלטתו של לארי סאמרס לפרוש מהמירוץ לראשות הפד, עניין שגרם לשווקים לנשום לרווחה. עם זאת, מניות אפל ופייסבוק רשמו ירידות חדות והכבידו על מדד הנאסד"ק שננעל בטריטוריה השלילית.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

סאמרס, שהגביר את הרגולציה כשכיהן כשר אוצר בממשל קלינטון, היה המועמד הכי פחות מועדף על השווקים. פרישתו של סאמרס סוללת את הדרך למינוי ג'נט יילן או דונלד קוהן לתפקיד יו"ר הפד במקום בן ברננקי שכהונתו תסתיים בינואר. יילן מכהנת היום כסגן יו"ר הפד וקוהן כיהן בתפקיד זה לפניה. שניהם נחשבים למועמדים שימשיכו את מדיניותו של ברננקי, קרי החלת ריבית נמוכה ותוכניות תמרוץ כדי להאיץ את הצמיחה במשק. יילן היא המועמדת המובילה לתפקיד.

"סאמרס נחשב למועמד שהיה עלול להוסיף תנודתיות בשווקים בשל ההעדפה שלו למדיניות מוניטרית מצמצמת יותר", אמר לסוכנות בלומברג גארי דוגן, מנהל השקעות ב-Coutts & Co. "פרישתו מקדמת את יילן לקדמת הבמה והקונצנזוס הוא שיילן תמשיך את מדיניות ברננקי".

הייצור במחוז ניו-יורק השתפר בקצב נמוך מהצפי בחודש ספטמבר כך לפי מדד האמפייר סטייט שהתפרסם היום. לפי הנתונים המדד רשם קריאה של 6.3 נקודות בספטמבר, לעומת 8.2 נקודות בחודש אוגוסט. צפי האנליטסים בשוק עמד על קריאה של 9.4 נקודות. ב-16:15 התפרסם נתון התפוקה התעשייתית לחודש אוגוסט, שעלה ב-0.4%, מתחת לצפי האנליסטים שעמד על עלייה של כ-0.5%.

סביר להניח שהפד יתחיל השבוע לצמצם את רכישות האג"ח המאסיביות, בניסיון להקל את ההשפעה של הרכישות על השווקים, כך טוען מוחמד אל-עריאן, המנכ"ל המשותף של פימקו בראיון ל-CNBC. ביום שלישי, נזכיר, תתכנס ועדת השוק הפתוח של הפד לפגידת הריבית בת היומיים, בסיומה יוחלט האם לצמצם את התוכניות להקלה כמותית.

אור ירוק לפלוריסטם

אפל (450.12 -3.18%) המשיכה לאבד גובה לאחר ההשקה המאכזבת (בעיני המשקיעים והאנליסטים) של האייפונים החדשים שלה.

מנייה נוספת שהמשיכה להשיל מערכה היא איזיצ'יפ (22.24-5.76%). מנגד אלווריון (0.6035 +7.77%) בלטה בעלייה חדה.

פלוריסטם (3.43+6.52%) קיבלה אור ירוק להמשך ניסוי קליני שלב 2. החברה הודיעה היום שמנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA, ביטל את ההשהיה שהוטלה על הניסוי הקליני שלב 2 בצליעה בינונית לסירוגין מה-4 ביוני 2013 ואישר את חידוש הניסוי. במכתב שנשלח מה-FDA לחברה, צוין כי "החברה ענתה באופן משביע רצון לכל הנושאים הקשורים להשהיית הניסוי הקליני וכי החברה רשאית להמשיך בניסוי".

פריון נטוורק (11.74 -10.86%) הציבורית וקונדואיט הפרטית הודיעו היום על הסכם איחוד בין חטיבת ה-Client Connect של קונדואיט לפריון בעסקה המתבססת על מניות בלבד, והפיכתה של פריון כגוף מאוחד. האיחוד המיידי ייצור חברה הנמנית עם החברות הגדולות והמובילות בתעשיית החיפוש וההפצה הדיגיטליות בעולם, ומניבה הכנסות שנתיות, פרו-פורמה, של 367 מיליון דולר ו-EBIDTA פרו-פורמה של 109 מיליון דולר, נכון לסוף הרבעון השני של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully