וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעל בירידות שערים קלות; מניית בלקברי עלתה

יוסי ניסן

28.9.2013 / 1:51

תקרת החוב הממשלתי ממשיכה להעיק. הפסד רבעוני של 965 מיליון ד' לבלקברי. דיווח: מנכ"ל פורד צפוי להתמנות למנכ"ל הבא של מיקרוסופט. מדד סנטימנט הצרכנים - הנמוך מאז אפריל

המסחר בוול סטריט ננעל אמש (ו') בירידות שערים לאחר פרסום נתוני מאקרו, כשברקע, עדיין, עומדת על הפרק סוגיית תקרת החוב הממשלתי.

סוגיית תקרת החוב בארה"ב ממשיכה לעמוד במוקד. הפוליטיקאים בארה"ב עדיין לא השיגו הסכמה בנוגע לתקציב, וחייבים לעשות כן עד יום שלישי הקרוב כדי לאפשר המשך תפקוד של הממשלה הפדרלית.

אובמה התייחס אמש לנושא, וקרא לרפובליקנים לא לפגוע בכלכלת ארה"ב ולא לתת לממשלה להגיע למצב של חוסר תפקוד. הוא ביקש מהרפובליקנים לאפשר את העלאת תקרת החוב.

הערותיו בנושא מגיעות לאחר שאמש העביר הסנאט, הנשלט בידי רוב דמוקרטי, גרסה של התקציב שאמורה לשמר מימון של הממשלה עד אמצע נובמבר. כעת חוזרת הצעת החוק לבית הנבחרים, הנשלט על ידי רפובליקנים. אם שני הבתים לא יגיעו להסכמה עד תחילת אוקטובר, הממשלה תתקל בקשיים לתפקד.

בזירת המאקרו פורסם אתמול כי באוגוסט עלה נתון הוצאות הצרכנים ב-0.3%, בהתאם לתחזיות המוקדמות, וביולי הוא עודכן כלפי מעלה, מ-0.1% ל-0.2%. ההאצה בהוצאות עשויה לייצר צמיחה מהירה יותר ברבעון השלישי, היות שהוצאות הצרכנים מהוות כ-70% מהתמ"ג האמריקני. בתוך כך, נתון ההכנסה הפרטית עלה באוגוסט ב-0.4%, העלייה החדה ביותר זה 6 חודשים, ומעט מעל התחזיות המוקדמות. עקב כך, שיעור החסכון הפרטי עלה ל-4.6%.

בנוסף פורסם אתמול מדד סנטימנט הצרכנים, אשר נפל בספטמבר ל-77.5 נקודות, הקריאה הנמוכה ביותר מאז אפריל. זאת, לעומת 82.1 נקודות באוגוסט, והתחזית לקריאה של 78 נקודות.

ההקלה הכמותית עדיין במוקד

ישנה אפשרות שהפדרל ריזרב לא יצמצם את רכישות האג"ח שלו עד תחילת 2014, וישנו סיכוי שהדבר יעשה גם בשתי הפגישות הנותרות של הפד השנה, באוקטובר או דצמבר. כך אמר אתמול נשיא שלוחת הפד בשיקאגו, צ'ארלס אוונס. בשיחות עם עיתונאים לאחר דברים שנשא באוסלו, הוא טען כי ההחלטה להותיר את תוכנית ההקלה הכמותית על כנה התקבלה ברוב דחוק, ואמר כי "ההחלטה הסופית הייתה להמשיך עם כוונתנו הכללית לתוכנית, שהיא תהיה ללא תאריך יעד מוגדר ולהשען על הנתונים".

נשיאת שלוחת הפד' בקנזס סיטי, אסתר ג'ורג', אמרה שלשום כי העיכוב בצמצום רכישות האג"ח הממשלתיות של הבנק המרכזי (ב-85 מיליארד דולר מדי חודש) עלול למנוע התאוששות של שוק העבודה האמריקני.

נעים אסלם (Naeem Aslam), אנליסט בכיר ב-AvaTrade, אמר היום כי "אנחנו צפויים לראות סוחרים מממשים רווחים ופותחים פוזיציות חדשות לקראת סוף השבוע. בשל ה'אופרה' בוושינגטון בהקשר לתקרת החוב, ואי-הוודאות המוניטרית עדיף למשקיעים לשבת בתקופה הקרובה 'על הגדר'".

בלאקברי דיווחה על הפסד

בקרב המניות הבולטות במסחר היום, בלאקברי (8.03+1.01%) דיווחה היום על הפסד רבעוני של 47 סנט למניה, על הכנסות של 1.57 מיליארד דולר. אנליסטים צפו הפסד של 49 סנט למניה על הכנסות של 1.61 מיליארד דולר.

נייקי (73.64+4.69%) עמדה במוקד לאחר הדוחות שפירסמה אמש לאחר הסגירה. החברה הרוויחה ברבעון השני 86 סנט למניה, יותר מתחזיות האנליסטים לרווח של 78 סנט.

מניית מיקרוסופט (33.27+1.53%) במוקד על רקע דיווחים כי מנכ"ל פורד (17.05-1.27%) אלן מולאלי עשוי להחליף את סטיב באלמר בתפקיד מנכ"ל מיקרוסופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully