וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה ננעלה במגמה שלילית: המחזור בספטמבר - הגבוה מזה כשנתיים

הלל קורן

2.10.2013 / 17:40

כן פייט המשיכה לזנק במחזור גבוה. מגמה שלילית בוול סטריט ובבורסות אירופה. המחזור היומי הממוצע בחודש ספטמבר: 1.3 מיליארד שקל, גבוה ב-21% לעומת הממוצע בתחילת השנה

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (ד') בירידות שערים קלות, בהתאם למגמה בוול סטריט ובבורסות אירופה. מדד המעו"ף השיל מערכו כ-0.2% וננעל ברמה של 1,271 נקודות. עליות שערים נרשמו במניות התקשורת והאנרגיה ומחזור המסחר נותר מעל הממוצע בסיום והסתכם בכ-1.39 מיליארד שקל.

תונים שפרסמה הבורסה לגבי המסחר בחודש החולף, עולה כי הבורסה חזרה לחיים ונרשם שיפור מהותי במחזורי המסחר. כך למשל, מחזור המסחר היומי במניות בספטמבר - עמד על 1.3 מיליארד שקל, הגבוה ביותר מזה כשנתיים וגבוה בכ-21% לעומת הממוצע מתחילת השנה.

בסיכום חודשי עלה מדד ת"א-25 ב-7.3% ומתחילת השנה עלה ב-6.7%, וזאת לאחר עלייה של כ-9% בכל שנת 2012. מתחילת 2013 עלו כל מדדי המניות ובראשם מדד ת"א-תקשורת שעלה בכ-53%, ואחריו מדד ת"א יתר-50 שעלה בכ-37%. מאידך, עלייה מתונה נרשמה במדד ת"א-טכנולוגיה שעלה בכ-2% ובמדדי ת"א בלוטק-50 ות"א-בנקים שעלו בכ-7%-6% מתחילת 2013.

הבורסה לניירות ערך. אורי לנץ
הבורסה לניירות ערך/אורי לנץ

זהו היום השני בו הממשל האמריקאי משותק (shutdown) לאחר שהמחוקקים בוושינגטון לא הצליחו לאשר את התקציב לשנת הכספים 2014. כעת מאותתים החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט על מגמה שלילית בניו יורק, וגם הבורסות המרכזיות באירופה נסחרות בירידות שערים. מחזור המסחר מסתכם בכ-782 מיליון שקל.

הפעילים בשוק המשיכו גם היום להיערך לעדכוני המדדים מחר בשלב הנעילה. אופקו היא המניה שצפויה לרכז את העניין הרב ביותר, שכן החברה הדואלית, שהתמזגה עם פרולור, תיכנס למדד המעו"ף ותרכז ביקושים של מאות מיליוני שקלים.

בארה"ב פורסם היום סקר ה-ADP הבוחן את מספר המשרות שנוספו לסקטור הפרטי בחודש החולף. מהנתונים עולה כי 166 אלף משרות חדשות נוצרו בסקטור הפרטי בארה"ב בחודש ספטמבר, עלייה קלה בהשוואה לאוגוסט אך מתחת לצפי בשוק שעמד על 180 אלף משרות חדשות.

החברה לישראל נשארה במוקד לאחר שהובילה אתמול את העליות במעו"ף, וממשיכה את מסע ההתאוששות שלה לאחר נפילות חדות בצל החששות משבירת קרטל האשלג (החברה לישראל היא החברה האם של כיל).

פרקליטות מחוז תל-אביב הגישה היום לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום כנגד ג'קי בן זקן, איתן אלדר וצבי קולנברנר בגין עבירות של השפעה בתרמית על שער מניית חברת מנופים פיננסים, קשירת קשר, וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. כן הואשמו חברת מנופים ושתי חברות פרטיות נוספות, כל אחת מהן בשל מעשיו ומחשבתו הפלילית של אחד מן הנאשמים. יצוין כי כבר לפני כשבוע חשף "גלובס" כי כתב האישום בפרשה עומד להיות מוגש לבית המשפט.

כן פייט הוסיפה לרכז עניין לאחר שזינקה אתמול ברקע תחילת סיקור בבנק ההשקעות האמריקאי ROTH capital, אשר העניק למניה המלצת "קנייה" במחיר יעד של 15 דולר. חברת אנלייט אנרגיה הודיעה היום כי חברת הדירוג מדרוג הודיעה על הענקת דירוג Aa3 לחוב הבכיר שניתן לפרויקט חלוציות, בהיקף כולל של כ-400 מיליון שקל. החוב גויס על ידי החברה במהלך 2013, לצורך מימון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של הפרויקט לייצור חשמל בהיקף 55 מגה-וואט בטכנולוגיה פוטו-וולטאית, באיזור הנגב המערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully