וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרש 700 אלף שקל כתנאי לתמ"א 38 - ישלם 20 אלף

עדי בן ישראל

3.11.2013 / 12:05

דייר ברמת גן היה היחיד בבניין שבתנגד לפרוייקט ויחוייב לשלם הוצאות משפט. המפקחת על רישום מקרקעין בת"א: תמ"א 38 לא נועד להגשים שאיפות כלכליות של דיירים

ניסו לעכב פרויקט תמ"א 38 בשביל פיצוי של 700 אלף שקל - והפסידו: המפקחת על רישום מקרקעין בת"א קבעה כי פרויקט תמ"א 38 ברחוב שרת 4 ברמת גן יבוצע חרף התנגדות אחד הדיירים בבניין, וחייבה את הסרבן לשלם הוצאות משפט של יותר מ-20 אלף שקל.

בבניין 6 דירות, כאשר 5 מהדיירים הסכימו לשיפוץ וחיזוק המבנה מרעידת אדמה ואחד הדיירים - בעל דירת קרקע - התנגד. הדיירים המעוניינים בשיפוץ תבעו את הסרבן באמצעות משרד עו"ד שמעון רייסמן.

במסגרת הפרויקט הוצע לכל דייר תוספת של ממ"ד, מרפסת וכן מעלית בבניין, כאשר בתמורה הקבלן יבנה 5 דירות חדשות. הבניין ישופץ כמובן ויחוזק מפני רעידות אדמה, כנהוג בתמ"א 38.

אלא שאחד הדיירים התנגד לפרויקט בטענה שאין לו צורך במעלית כיוון שברשותו 3 כניסות לדירה מהחצר, וכמו כן אין לו תועלת בשיפוץ חדר המדרגות ובניית הלובי בבניין. הסרבן טען גם שבניית ממ"ד בדירה תגביל את השימוש בדירה וכי לא תוסף בדירתו מרפסת שמש כמו בשאר הדירות. לפיכך הוא ביקש פיצוי של 700 אלף שקל תמורת הסכמתו לפרויקט.

"אין חולק כי יש לשפץ את הבית שנבנה בשנות ה-50 של המאה הקודמת", נכתב בפסק הדין. "הנתבעים לא מתנגדים לביצוע הפרויקט ולא מתנגדים להסכם. כל טענותיהם הן בדבר הפיצוי שעליהם לקבל תמורת הסכמתם לביצוע הפרויקט".

בהמשך נכתב כי פרויקט תמ"א 38 לא נועד לממש את שאיפותיהם הכלכליות של דייר מסוים בבניין, אלא להיטיב עם כלל הדיירים ולבצע חיזוק במבנים הזקוקים לכך: "אין להתייחס לפרויקט החיזוק כעסקה הבאה למצות את שאיפותיו הכלכליות של בעל דירה בבניין משותף. חוק החיזוק נועד אך ורק לחיזוק בתים משותפים הזקוקים לכך מפני רעידות אדמה, למניעת אובדן חיי אדם ורכוש, ולא על מנת לאפשר לבעלי הדירות בבניין לקבל רווחים כספיים".

המפקחת על רישום מקרקעין ציינה בהחלטתה כי ישנה אפשרות שגם הדייר הסרבן ייהנה מהמעלית בבניין, אם יסכים שהיא תגיע לדירתו, וכמו כן ציינה כי הוצע לו תוספת של שטח מרוצף ומקורה לשימוש בקומת הקרקע, "שהוא למעשה תחליף ראוי למרפסת שמוסיפים לדירות בבית".

לפי פסק הדין הדייר הסרבן ניסה להערים קשיים וגרם ל"סחבת" תוך הגשת בקשות רבות שנדחו, ומכאן תשלום שכ"ט עו"ד בסך 20 אלף שקל בתוספת תשלום אגרת תביעה של 633 שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • תמ"א 38

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully