וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת שבוע המסחר: המעו"ף ימשיך לשבור שיאים?

נדב נוימן

23.11.2013 / 23:01

גם בוול סטריט המדדים S&P 500 ודאו ג'ונס נמצאים בשיא כל הזמנים. ביום שני יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית. מניית אופקו נמצאת בפער ארביטראז' שלילי של כ-7.5%

המסחר בבורסה באחד העם ייפתח מחר (ראשון) כשהמדדים בוול סטריט נמצאים בשיא כל הזמנים, כמו גם מדד המעו"ף. ביום שני יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית לדצמבר. יום המסחר האחרון בבורסה באחד העם נחתם המסחר ביציבות כשמדד המעו"ף חזר לטריטוריה חיובית וננעל בשיא חדש, 1,344.8 נקודות.

בסקירתם השבועית מציינים כלכלני בנק לאומי כי "רמת הסיכון בשוק המניות המקומי נמצאת אף היא במגמת עלייה בדומה למגמה במניות חו"ל".

בוול סטריט ננעל המסחר ביום שישי בעליות שערים, כאשר מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 סגרו שבוע שביעי ברציפות של עליות. הדאו ג'ונס מתבסס מעל 16,000 נקודות והנאסד"ק על סף פריצת רמת 4,000 נקודות.

בנק ישראל יפרסם ביום שני את החלטת הריבית לדצמבר, שלא צפויה להשתנות. הריבית עומדת כיום על 1%, לאחר שהורדה ב-0.25% בהחלטה בחודש ספטמבר/

אופקו בארביטראז' שלילי

מניית אופקו נמצאת בפער ארביטראז' שלילי של כ-7.5%, מה שעלול ליצור פתיחה אנגלית ולעכב את פתיחת המסחר מחר.
טבע תמשיך לרכז עניין על רקע הכתבה הרחבה שפורסמה בסוכנות "בלומברג" על האפשרות שטבע תתמזג עם חברת תרופות גנריות ביום שאחרי הקופקסון. האנליסט רוני גל מבית ההשקעות ברנשטיין העלה את אפשרות המיזוג בסקירה שפרסם בשבוע שעבר. הוא טען כי אם טבע לא תצליח להציף ערך לבעלי המניות בעצמה ולא תמנה מנכ"ל בקרוב, הסבירות למיזוג עם חברת תרופות גנריות אחרת כמו מיילן או ואלנט (סימול: VRX) תעלה. בבית ההשקעות מטריקס אדווייסורס הוסיפו כי טבע עלולה להפוך לטרף בפני משקיע אקטיבי שינסה לנצל את מצבה.

ל"גלובס" נודע כי חברת קמהדע, המשתייכת למדד ת"א 75 בבורסה הישראלית, עתידה להיכנס כבר בשבוע הבא, יום ג' ה-26 בנובמבר, למדד של חברת MSCI. המדד אליו עתידה להיכנס החברה נקרא "MSCI global Small Cap", וממנו עתידה להיגרע אבגול , החברה אף היא במדד ת"א 75. כתוצאה מהכניסה למדד ה-MSCI, תזכה מניית קמהדע לביקושים בשלב הנעילה ביום ג' הקרוב.

אפריקה צנחה ביום המסחר הקודם. שי עזר, אנליסט הנדל"ן של IBI שירותי בורסה מציין כי "ההצעה לתיקון השטר נאמנות על מנת לבצע פירעון מוקדם לא עברה אתמול בהצבעה. אם ננתח את התרחישים אז בתרחיש הפסימי שאפריקה איננה מצליחה לממש נכסים היא נקלעת לבעיה שגם התיקון הספציפי הזה בשטר הנאמנות לא היה עוזר לה מן הסתם. בתרחיש האופטימי שהרי במידה ואפריקה תשכיל ותממש נכסים בהיקפים שהיא תכננה אזי מצבה ישתפר פלאים והיא תוכל לרכוש אג"חים בשוק גם אם לא בהיקפים שהם קיוו. אנחנו לא רואים את האג"חים של אפריקה מגיעים לפארי כל כך מהר ובטח שלא בזמן הקרוב. שורה תחתונה - חדשות רעות אולם לא קטסטרופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully