וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג: השחקנים הכי פחות משתלמים בהוליווד

דורותי פומרנץ, פורבס

12.12.2013 / 9:29

לא רווחיים כמו בעבר: מי הכוכבים ההוליוודיים השמצאו את עצמם ברשימה המפוקפקת של השחקנים שבקושי מחזירים את ההשקעה בהם?

שחקני הוליווד זוכים למשכורות עתק, זוהי עובדה ידועה לכל. הכוכבים הבכירים זוכים למשכורות שהן לא פחות ממדהימות - מיליוני דולרים, ולעיתים אף עשרות מיליונים - לכמה שבועות צילום של סרט בודד. אך האם הכוכבים הגדולים אכן מצדיקים את משכורות עתק אלו?

לאתר פורבס ישראל

לזכותם של אותם כוכבי-על יאמר כי הם אכן מושכים קהל - ושווים לאולפנים הרבה מאוד כסף. בתעשיית הסרטים האמריקאית, אשר שולטת ביד רמה במסכי ההקרנה בעולם כולו, מגלגלים סכומי כסף אדירים - ותלוש המשכורת של הכוכבים בהתאם. כשאולפן מרוויח מאות מיליוני דולרים (רווח נקי) מהצלחת סרט, קשה להתייחס לתלוש שכר של 10 מיליון דולר לכוכב הראשי כסכום מופרך. אין ספק כי כוכבים רבים הפכו למותגים כה חזקים בקרב הקהל - והם בהחלט מחזירים את ההשקעה.

אך הצד השני של אותה המטבע הוא שחקנים אשר מתוגמלים, אם נאמר זאת בעדינות, יתר על המידה. שחקנים אשר מחזיקים ברזומה מרשים של שוברי קופות רווחיים, אך לא מצליחים לשחזר את ההצלחות הקופתיות ההן בשנים האחרונות. אותם כוכבים ממשיכים לדרוש (וברוב המקרים גם לקבל) את משכורות העתק אליהן התרגלו, גם אם הסרטים בכיכובם לא מצליחים להניב את אותם רווחים כמו פעם.

לכן, החלטנו לצאת ולבדוק מי הם אותם כוכבים הוליוודיים אשר משתכרים משכורות עתק של מיליוני דולרים - ללא תמורה מרשימה לאולפנים ולחברות ההפקה. לשם כך, החלטנו להתמקד אך ורק בשלוש השנים האחרונות (עד לחודש יוני האחרון, אז הסתיים שלב איסוף הנתונים לכתבה), ורק בשחקנים אשר השתתפו בשלושה סרטים לפחות בתקופה זו - בכדי להימנע מ"האשמת שווא" של שחקן גדול אשר פישל בסרט אחד או שניים בלבד.

בצד אחד של המשוואה חישבנו את השכר אשר קיבל הכוכב. בצד השני, חישבנו את החזר ההשקעה אשר קיבלה חברת ההפקה. החישוב היה מורכב מהכנסות הסרט, מהן חיסרנו את עלויות ההפקה ושאר ההוצאות. כך יכולנו לדרג את עשרת הכוכבים ההוליוודיים אשר החזירו את כמות הכסף הנמוכה ביותר ביחס לשכרם המנופח. או במילים אחרות: עשרת השחקנים ההוליוודיים שמקבלים, פשוט מאוד, יותר מדי כסף. אז מי הם הכוכבים אשר נכנסו לרשימה המפוקפקת? היכנסו לגלריה וגלו.

1. אדם סנדלר - שווה 3.4 דולר לכל דולר שהוא מרוויח

אדם סנדלר. Evan Agostini, AP
אדם סנדלר/AP, Evan Agostini

סנדלר זוכה לתואר הלא כל כך מחמיא ומוביל את הדירוג השנה הודות לשני כישלונות מהדהדים בכיכובו מהשנים האחרונות – "ג'ק וג'יל" ו"That’s My Boy" אשר התרסק בקופות ברחבי העולם. בשנה הבאה מצבו צפוי להשתפר, שכן סרטו האחרון – "מתבגרים 2" רושם הצלחה קופתית נאה מאז יצא לאקרנים.

2. קתרין הייגל - שווה 3.5 דולר לכל דולר שהיא מרוויחה

קתרין הייגל לובשת אסקדה בטקס האוסקר, הוליווד, 24 פברואר 2008. Frazer Harrison, GettyImages
קתרין הייגל לובשת אסקדה בטקס האוסקר, הוליווד, 24 פברואר 2008/GettyImages, Frazer Harrison

עד לא מזמן הייגל סומנה כ"מלכת הקומדיות הרומנטיות" בהוליווד – לאחר הצלחת סרטים בכיכובה דוגמת "27 שמלות". מאז זכתה להצלחה המסחררת העלתה הייגל את דרישות השכר שלה, אך כישלונות מהדהדים כמו "Killers" או "One for the Money" יביאו לכך שתיאלץ להתפשר גם על סכומים נמוכים יותר, לפחות בעתיד הקרוב.

3. ריס וויתרספון - שווה 3.9 דולר לכל דולר שהיא מרוויחה

ריס וויתרספון לובשת לואי ויטון בטקס פרסי האוסקר, הוליווד, 24 פברואר 2013. Frazer Harrison, GettyImages
ריס וויתרספון לובשת לואי ויטון בטקס פרסי האוסקר, הוליווד, 24 פברואר 2013/GettyImages, Frazer Harrison

וויתרספון נמצאת בשיאו של תהליך בו היא ממציאה את עצמה מחדש. לאחר שקיבעה את מעמדה כשחקנית לוהטת ואהובה בהוליווד, וויתרספון מנסה להתפתח גם מאחורי הקלעים, ולאחרונה היא משקיעה בחברת ההפקות שבבעלותה ומשקיעה כספים רבים ברכישת זכויות ההפקה של ספרים המעמידים במרכז העלילה גיבורה אישה. בינתיים היא ממשיכה לככב בסרטים קטנים באופן יחסי, דוגמת "Mud" אשר יצא השנה, ולהרוויח סכומי כסף מרשימים.

4. ניקולס קייג' - שווה 6 דולר לכל דולר שהוא מרוויח

ניקולס קייג'. Bryan Bedder, GettyImages
ניקולס קייג'/GettyImages, Bryan Bedder

קייג' אמנם תופס את המקום הרביעי ברשימה הלא מחמיאה הזו, אך הוא בהחלט יכול להתנחם בעובדה שאיסוף הנתונים לא כלל תפקידי דיבוב לסרטי אנימציה. אם תפקידים אלה היו נכללים גם הם, מצבו של קייג' היה משתפר בהרבה הודות לדיבובו את גרג בסרט האנימציה הסופר מצליח – "The Croods", אשר גרף 587 מיליון דולר ברחבי העולם.

5. קווין ג'יימס - שווה 6.1 דולר לכל דולר שהוא מרוויח

קווין ג'יימס. Evan Agostini, AP
קווין ג'יימס/AP, Evan Agostini

ג'יימס הוא סיפור מעניין במיוחד. רק בשנה שעברה הוא דורג דווקא ברשימת השחקנים בעלי המשכורות המוצדקות ביותר בהוליווד – כשהכניס לחברות ההפקה לא פחות מ-22.4 דולר לכל דולר שהרוויח. אך השנה יצא לאקרנים הסרט "Here Comes the Boom", בו גילם מורה אשר מנסה להפוך למאסטר אמנויות לחימה בכדי לגייס כסף עבור בית הספר בו הוא מלמד. הסרט נחל נחל כישלון חרוץ, ושלח את ג'יימס לצד הלא מחמיא של הרשימה שלנו.

6. דנזל וושינגטון - שווה 8.3 דולר לכל דולר שהוא מרוויח

דנזל וושינגטון בבכורת הסרט "בלתי ניתן לעצירה". Frazer Harrison, GettyImages
דנזל וושינגטון בבכורת הסרט "בלתי ניתן לעצירה"/GettyImages, Frazer Harrison

כאחד הכוכבים האהובים והאמינים בהוליווד, וושינגטון בהחלט יכול לדרוש תלושי משכורת מכובדים למדי – והוא אכן עושה זאת. לצערו (ולצער חברות ההפקה), בשנים האחרונות הוא לא ממש מוכיח כי ההשקעה משתלמת.

7. סטיב קארל – שווה 10 דולר לכל דולר שהוא מרוויח

סטיב קארל. GettyImages
סטיב קארל/GettyImages

גם עבור קארל זוהי הפעם הראשונה בה הוא נכלל ברשימה. הקומיקאי האהוב ספג מכה חזקה עם הכישלון בכיכובו "TheIncredible Burt Wonderstone", אשר הרוויח בסך הכל 22 מיליון דולר ברחבי העולם כולו.

8. ג'ניפר אניסטון - שווה 10.6 דולר לכל דולר שהיא מרוויחה

ג'ניפר אניסטון בבכורת טקס פרסי גילדת שחקני המסך – SAG, לוס אנג'לס, 9 מרץ 2003. Jon Kopaloff, GettyImages
ג'ניפר אניסטון בבכורת טקס פרסי גילדת שחקני המסך – SAG, לוס אנג'לס, 9 מרץ 2003/GettyImages, Jon Kopaloff

בשנים האחרונות נראה כי לאניסטון יש יותר מזל בסרטים בהם היא אינה מככבת – בעוד "Horrible Bosses" הרוויח 210 מיליון דולר ברחבי העולם, "Wanderlust" בכיכובה הסתפק ב-22 בלבד. חשוב לזכור כי איסוף הנתונים הסתיים בחודש יוני – לפני שיצא הסרט האחרון בכיכובה "אנחנו המילרים" אשר נחשב להצלחה גדולה.

9. מאט דיימון - שווה 10.6 דולר לכל דולר שהוא מרוויח

מאט דיימון. GettyImages
מאט דיימון/GettyImages

לאחר שורות להיטים מוצלחים במיוחד בעבר, לאחרונה דיימון מתקשה לשחזר את ההצלחה הקופתית של אותן שנים.

10. רייאן ריינולדס – שווה 10.7 דולר לכל דולר שהוא מרוויח

ריאן ריינולדס. Peter Kramer, AP
ריאן ריינולדס/AP, Peter Kramer

ריינולדס לא הציג נתונים מרשימים מדי אשר יצדיקו את משכורת העתק הבאה שיבקש – ונדמה כי מצבו הולך רק להחמיר, שכן סרטו האחרון "R.I.P.D", אשר יצא לאקרנים בקיץ האחרון ולא נכלל באיסוף הנתונים לכתבה הנוכחית – נחשב לאחד הכישלונות הקופתיים הגדולים של השנה.

דירוגים נוספים:

מי מרוויח הכי טוב בטלוויזיה האמריקאית?
מי המוסיקאי המרוויח ביותר השנה בעולם?
המוות נאה להם: הסלבים המתים הרווחיים ביותר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully