וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאורה עופר ניצחה בקרב הירושה - תחזיק 51% בעופר השקעות

חן מענית

26.12.2013 / 11:40

נשיאת בית המשפט לענייני משפחה בת"א נתנה תוקף לצוואתו האחרונה של יולי עופר המנוח. עופר השקעות היא בעלת השליטה בבנק מזרחי טפחות ובמליסרון

ליאורה עופר. אביב חופי
בצוואתו מ-2008 נתן יולי עופר ביטוי לאומד דעתו לגבי אשר יעשה ברכושו. ליאורה עופר/אביב חופי

הותר לפרסום: ליאורה עופר ניצחה את אחיה הצעיר, דורון עופר, בקרב על ירושת אביהם המנוח - איש העסקים יולי עופר ז"ל. נשיאת בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב, טובה סיון, התירה היום (ה') לפרסום חלק מהחלטתה בסכסוך הירושה בין ליאורה ודורון עופר, על ירושת אביהם המנוח.

בפסק הדין שהתקבל לפני מספר ימים, קיבלה השופטת את טענותיה של ליאורה ונתנה תוקף לצוואה האחרונה שכתב יולי עופר ב-2 בנובמבר 2008 הקובעת כי מניותיו של יולי עופר ז"ל בחברת עופר השקעות יעברו לידיה, ולא לידיו של דורון. הפס"ד הותר לפרסום בעקבות בקשת "גלובס" באמצעות עוה"ד אוריין אשכולי ויורם מושקט.

השופטת דחתה את טענותיו של דורון כי הצוואה האחרונה אינה תקפה ויש לתת תוקף לצוואה מוקדמת יותר של יולי עופר, שחילקה את מניותיו בין ילדיו, באופן שוויוני יותר. המשמעות היא שלליאורה עופר, יהיו מעתה 51% מהון מניות חברת עופר השקעות ואילו לדורון עופר, 15% בלבד, והשליטה בחברה תהיה בידיה.

"יולי עופר המנוח ערך בחייו 10 צוואות שרובן, לרבות צוואת 2008, נערכו על ידי פרקליטו וידידו עו"ד צבי אפרת. המנוח התלבט למי מילדיו או לשניהם להוריש את מניותיו, אך כחוט השני עולה כי שיקולו העיקרי לצורך קבלת החלטתו - כפי שזו מובעת בצוואת נובמבר 2008, ביקש הוא כי ישמר מפעל חייו לאחר אריכות ימיו", כתבה השופטת.

לדבריה, בצוואתו מ-2008 נתן יולי עופר ביטוי לאומד דעתו לגבי אשר יעשה ברכושו לאחר מותו. לדבריה, הוראות צוואה זו אינן תוצאה של השפעה בלתי הוגנת כטענת דורון עופר ולכן יש לקיימה. השופטת ציינה עוד כי "כל פעולותיו של דורון לשכנע את אביו במהלך שלוש השנים ממועד חתימתו על צוואת נובמבר 2008 ועד לפטירתו, לשנות את הצוואה ולהעניק לו מחצית ממניותיו בעופר השקעות ו/או עופר נכסים לא צלחו והמנוח נותר איתן בדעתו".

צוואות שונות

חברת עופר השקעות היא בעלת השליטה (20%) בבנק מזרחי-טפחות ביחד עם מוזי ורטהיים. בנוסף מחזיקה הקבוצה בחברת הנדל"ן המניב מליסרון, המובילה בענף הקניונים, ועוד. האחים דורון וליאורה עופר מכהנים כדירקטורים בחברה.

כמו כן הטילה השופטת על דורון עופר לשלם לליאורה הוצאות משפט בסך רבע מיליון שקל.

כשבוע לאחר מותו של יולי עופר בספטמבר 2011, עם פתיחת הצוואה האחרונה שכתב ב-2 בנובמבר 2008, החל מאבק ירושה בין ילדיו, ליאורה ודורון. זאת, לאחר שהתברר כי יולי עופר הוריש את כל 36% מניותיו בחברת עופר השקעות לבתו ליאורה, ואילו בנו דורון עופר לא קיבל דבר.

אז גם התברר כי יולי עופר השאיר אחריו כמה צוואות שונות - אחת מהן חילקה באופן שווה את מניותיו בעופר השקעות בין דורון וליאורה; ואילו בצוואה האחרונה העביר כאמור את כל המניות לליאורה.

על שתי הצוואות חתום עורך הדין של המשפחה, עו"ד צבי אפרת ממשרד גורניצקי, שמונה כמנהל עיזבונו של יולי עופר בצוותא עם עו"ד רובי בכר.

בהמשך עתר דורון עופר בטענה כי הצוואה האחרונה שהותיר אביו אינה תקפה. לדברי דורון עופר, אביו המנוח הבטיח לו בחייו חצי מהבעלות בחברה, והוא ביקש מבית המשפט לכבד את הצוואה הראשונה שכתב האב, שבה חולק הרכוש שווה בשווה בין האחים.

מי שהיה עד למעמד החתימה על הצוואה המאוחרת של יולי עופר הוא איתן ורטהיימר, יו"ר חברת ישקר, שהתבטא בעבר כי עופר ידע בדיוק על מה הוא חותם. בתום הליך הוכחות ממושך קיבלה, כאמור, השופטת את עמדתה של ליאורה.

בסכסוך היו מעורבים בכירי עורכי הדין בארץ. את ההישג המשפטי הגדול הביאו לליאורה עופר עו"ד אביגדור (דורי) קלגסבלד, שנחשב לאחד מבכירי הליטיגטורים בארץ, וכן עוה"ד אמיר שרגא ועו"ד אפי פרי; דורון עופר מיוצג בידי עו"ד אלכס הרטמן ממשרד ש. הורוביץ ובידי עו"ד יוסי מנדלסון.

יצוין כי במהלך המשפט נעשו ניסיונות תיווך בין הצדדים באמצעות גורמים שלישיים, שניסו לפתור את הסכסוך מחוץ לכותלי בית המשפט אל אלה לא צלחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully