וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה מתקן סינון מים עם סודה הכי טוב?

מיכל רז-חיימוביץ'

7.1.2014 / 6:40

מי עדן ותמי 4 יצאו עם מתקני מים חדשים, הכוללים פונקציה של מים מוגזים. "גלובס" בדק את "פיור סודה" של מי עדן ואת "באבל בר" של תמי 4. איזה יקר יותר, איזה משודרג יותר?

בזו אחר זו יצאו מי עדן ותמי 4 עם מתקני מים חדשים, הכוללים פונקציה של מים מוגזים.

מבחינת מי עדן מדובר בבשורה שהיא בבחינת חציית גבולות: לא עוד פוקוס במים מינרליים כפתרון לצרכן הביתי, אלא הבנה שהשוק הולך לכיוון מסנני המים. החברה השיקה את מכשיר ה"פיור סודה", המציע ערך מוסף למסנן המים שהושק קודם לכן, עם האפשרות להגזת המים המסוננים.

מסנני מים. גלובס
מסנני מים/גלובס

תמי 4 השיקה את ה"באבל בר" כמה חודשים לאחר מכן, וכיום היא מציעה 3 מכשירים לסינון מים: מתקן הפמילי הוותיק, מתקן הפרימו ומתקן ה"באבל בר" שמבוסס מבחינת העיצוב על מתקן הפרימו אלא בממדים גדולים יותר.

"גלובס" מזג, לגם, התנסה בשני המתקנים וחזר עם מסקנות: למתקן של מי עדן יש יתרונות בעיצוב, אולם המתקן של תמי 4, שיקר יותר ללקוחות חדשים (וזול יותר ללקוחות קיימים שבוחרים לשדרג) מציע חוויית שימוש מוצלחת יותר.

ראשית, כל צרכן שמתלבט אם לרכוש מכשיר מים כזה צריך לשאול את עצמו עד כמה הוא צריך את פונקציית ההגזה, שמייקרת את המתקן ב-600 שקל בתמי 4 (לעומת פרימו) וב-1,400 שקל במי עדן (למתקן פיור ללא סודה).

אם אתם חובבי משקאות מוגזים, תוכלו להפסיק לסחוב בקבוקים ולזהם את הסביבה ולגוון את המים המוגזים עם מתקן הביתי ועם שילוב של סירופים בטעמים. מי שנוהג לשתות סודה לעתים רחוקות יוכל להצטייד במכשיר סודה סטרים (350-500 שקל) ומעת לעת להכין לעצמו בקבוק מים מוגזים.

בשורה התחתונה, שני המתקנים דומים למדי, שניהם בעלי ממדים גדולים יחסית, בשל תוספת מכלי הגז המשולבים בתוכם, שניהם מצוידים במסך דיגיטלי (במי עדן מדובר במסך מגע צבעוני), ובשניהם אפשר לבחור את מידת ההגזה.

בתמי 4 מגש המזיגה נשלף, את מי עדן ניתן להציב בכל מקום בבית, ושני המכשירים נושאים תג מחיר דומה, של כ-3,500 שקל עבור המתקן בלבד ו-5,000 שקל בממוצע בחבילה הכוללת את מתקן המים ותחזוקה ל-3 שנים (מסנן ונורת UV), לא כולל החלפת מיכלי הגז שמתומחרים בנפרד.

הצרכנים למודי ניסיון. כשיש רק שתי שחקניות בענף מסוים, המחיר דומה ונשאר יציב. רק מתחרה נוסף יוכל לשנות את התמונה, אלא שלא נראה אחד כזה באופק:

דפנה נעים-שאול, מנהלת פעילות חטיבת המים באלקטרה, מסבירה כי "התוספת בגין הסודה מקפיצה את המחיר משמעותית. אנחנו סבורים כי הצרכנים לא יסכימו להוסיף פרמיה של 2,000 שקל בשביל לשתות סודה, מה גם שפתרונות אחרים כמו סודה סטרים או קניית בקבוקי סודה הם זולים בהרבה. לכן אנחנו בוחרים שלא להיכנס לתחום הזה. גם אצלנו יש פתרון מגרה לעניין, והוא יישלף ברגע שנראה שהשוק מראה ביקושים".

מחיר: דומה בין השתיים

ההתקשרות עם כל אחת מהחברות היא בגדר חתונה קתולית: לאחר רכישת מכשיר הוא עובר לבעלות הצרכן (גם אם מדובר בעסקת תשלומים), וההתקשרות מול החברה נמשכת בשל הצורך או ההכרח בהחלפת סנן כל חצי שנה (כ-200 שקל בכל פעם), נורת כל שנה (230 שקל) ומיכל גז לפי הצורך (כ-50 שקל ליחידה).

בשתי החברות התחזוקה השנתית והמסלולים המשולבים לא כוללים את מיכלי הגז לסודה: האספקה נעשית בשליחות בלבד (ראו טבלה).

תמי 4

התחזוקה השנתית (סננים, נורות אחריות) מסתכמת ב-860 שקל. המחירים משתנים ללקוחות חדשים ולוותיקים: מסלול משולב שירות ל-3 שנים יעלה 4,500 שקל ללקוחות קיימים ו-5,364 שקל ללקוחות חדשים.

מי עדן

התחזוקה השנתית עולה כ-780 שקל. עסקה משולבת שירות תעלה 4,900 שקל. אל המחיר הזה מתווספים דמי התקנה של 300 שקל.

שורה תחתונה

אם אתם לקוחות קיימים של תמי 4, תשלמו במסלול המשולב (הכולל שירות ואחזקה) 4,500 שקל ב-3 שנים - פחות מהמחיר שתשלמו עבור מסלול דומה במי עדן (5,200 שקל).

עם זאת, אם אתם לקוחות חדשים של תמי 4, תשלמו יותר: כ-5,370 שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הגזה: בועות גדולות או קטנות?

שחרור הלחץ ממיכל הגז משחרר קול "נפץ" חזק בכל מזיגת כוס של מים מוגזים בשני המכשירים.

תמי 4

מתקבלות בועות קטנות ועדינות. ההגזה מותאמת למידה של כוס אחת, כך שבמזיגה של כד או כוס גדולה יידרשו כמה לחיצות.

מצד שני, ההתרשמות היא שמיכל הגז החזיק מעמד לאורך זמן. אפשרויות הבחירה בין 3 רמות ההגזה בתמי 4 מתאפשרות בכל מזיגה, לפי בחירת המשתמש בהתאם לאיורים שעל המסך.

מי עדן

יש להגדיר את רמת ההגזה בתפריט. הרעש והלחץ חזק יותר בכל מזיגה: כל שחרור מתאים להגזה של ליטר נוזל - במקרה שמפסיקים את המזיגה לגודל של כוס בלבד, הלחץ נשמר בתוך המתקן למזיגה נוספת - בתנאי שתעשה בזמן סמוך.

הגזים שמתקבלים במי עדן חזקים יותר עם בועות גדולות יותר. לפי היצרן כל בקבוק מספיק ל-60 ליטר סודה (כ-250 כוסות). לפי ההתרשמות בהתנסות, בקבוק הגז התרוקן קודם לכן (אולי משום שחרור גז לליטר בכל מזיגה גם אם מדובר בכוס אחת).

שורה תחתונה

יתרון לתמי 4 בשל האפשרות לבחור את מידת ההגזה בכל מזיגה.

פונקציונליות: המגש המתקפל מנצח

בשני המכשירים המזיגה פועלת לפי הגדרת כמות וטמפרטורה רצויה (או בעצירה בלחיצה נוספת). חימום המים לרתיחה או למים פושרים בלחיצת כפתור אורכת שניות ספורות, פעולת חימום של התרמוסטט קיימת מעת לעת בשני המתקנים, אלא שבמתקן של מי עדן הפעולה מתקיימת בתדירות גבוהה, כל שעות היממה, כשהמתקן מרעיש בזמן הפעולה לדקות ספורות.

תמי 4

המגש המתקפל, שמאפשר מזיגה לבקבוק או לכד מבלי לייצר שלוליות של מים על השיש, הוא יתרון גדול. יתרון נוסף לתמי 4 הוא שמיכל פסולת המים, שממוקם מתחת למגש, נשלף בקלות רבה. במי עדן מיכל הפסולת מחובר למגש, ושליפתו דורשת דחיפה, כך שכשהוא מלא במים (וזה קורה בתדירות גבוהה), ברוב המקרים יישפכו מים כתוצאה מהמשיכה.

מי עדן

המכשיר מצויד במיכל מים (בדומה למכונת קפה) בנפח של 2.8 ליטר: המשמעות היא שניתן לנייד את מתקן המים לכל מקום, בעת אירוח בגינה או לכל מקום אחר בבית.

המגש קבוע, כך שמזיגה לבקבוק מצריכה הטיה והתאמה לפיית המזיגה.

שורה תחתונה

המגש המתקפל של תמי 4 מהווה יתרון גדול.

הפעלה: יתרון למי עדן

תמי 4

לחצני ההפעלה ממוקמים ליד הצג, ובאמצעותם מתבצעת ההפעלה למזיגת המים, לחימום או למעבר לתפריט ההגדרות. הצג מראה את הכמות הנמזגת.

מי עדן

הפעלה על-ידי מסך מגע צבעוני. פונקציית My water מאפשרת להתאים כמות וטמפרטורת מים לבני המשפחה: לפי איורים של אבא, אמא, ילד וילדה, כאשר לכל אחד כפתור מזיגה - למשל טמפרטורה קבועה לתינוק.

שורה תחתונה

אפשרות ההגדרה האישית מעניקה יתרון למי עדן.

עיצוב: יתרון למי עדן

נקודת התורפה של שני המתקנים היא שהם גדולים לעומת מתקני המים הרגילים. המתקן של מי עדן מלבני וגבוה ב-3 ס"מ מזה של תמי 4. המתקן של תמי 4 עגלגל ועומקו 43 ס"מ, לעומת 36 ס"מ של מי עדן.

תמי 4

המתקן מוצע בשחור, לבן ואפור. הפרימו המעודן והמעוגל, שזכה בזמנו בפרסי עיצוב, "התנפח" לצורך תוספת מיכל הגז, והתווספה לו פיית מזיגה בולטת. החלק העליון, שבו מסך ההפעלה ופיית המזיגה, הוא שחור בכל מקרה, כך שמי שחפץ בגווני לבן בלבד עשוי להתאכזב. אפשר לשלב מכסה עליון בצבע שונה (למשל, מכסה עץ למתקן לבן).

מי עדן

המתקן מעוצב בקווים קלאסיים, וצורתו מלבנית, עדינה ומשתלבת על השיש במטבח המודרני. חלקו העליון קעור. פס מתכתי חוצה את המתקן לכל אורכו באזור פיית המזיגה - וצבעו אחיד. נמכר בשחור, לבן, אדום, אפור וכסוף.

שורה תחתונה

הרוב העדיפו את העיצוב של מי עדן, נטול ה"אף" שהתווסף למתקן התמי 4, וציינו לטובה את יתרון הגודל (הקוטן). מאידך, היו מי שציינו לטובה את טקסטורת הפלסטיק (מט) העוטפת את מכשיר התמי 4 ואת צורתו המעוגלת.

החלפת מיכל גז: יתרון לתמי 4

תמי 4

בתמי 4 יש צורך לסובב את המתקן ולהסיר מכסה המגנטי.

מי עדן

מיכל הגז במי עדן משתחרר מעלה בדחיפת ידית (ללא צורך בסיבוב המכשיר), אבל החלפת הבקבוק מסובכת יותר ולא הסתייעה בקלות רבה.

שורה תחתונה

יתרון לתמי 4 בזכות החלפה נוחה של מיכל הגז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully