וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו עיר היא העיר היקרה בעולם?

דרור שאייר, פורבס

9.1.2014 / 12:17

אתר Expatistan האוסף נתונים ממאות אלפי גולשים ברחבי העולם, מציג תמונה השוואתית של יוקר המחייה בערים שונות. מתוך 193 ערים, מדורגת תל אביב לפני רומא מוסקבה וברלין

תמונות מהגג של עזריאלי פברואר 2012. דרור עינב
מקום 35. תל אביב/דרור עינב

זו לא רק הרגשה, מסתבר שישראל אכן יקרה. כך עולה מסקר בין לאומי העוסק בנושא יוקר המחייה במקומות שונים בעולם. אתר Expatistan המפרסם השוואה בין מחיר מוצרים ושרותים שונים בערים ברחבי העולם, מדרג את תל אביב כאחת הערים היקרות בתבל. הנתונים באתר מתבססים על מחירים שדווחו על ידי כ-230 אלף גולשים ברחבי העולם ומהם עולה שתל אביב תופסת את המקום ה-35 מבין 193 ערים שנבדקו, הרבה לפני רומא, בריסל, וינה פילדלפיה, מוסקבה או חביבת היורדים, ברלין.

לאתר פורבס ישראל

מסתבר שהיעד המועדף על העוזבים הצעירים הוא אכן מקום נוח בהרבה למחייה, לפחות מן הפן הכלכלי. ההוצאות על מזון גבוהות יותר בתל אביב לעומת מקבילתה האירופית הקרירה ב-22%. בתחום הדיור תל אביב יקרה יותר מברלין בלא פחות מ-34%, ועל בילויים ופעילויות פנאי תשלמו בתל אביב 25% יותר מאשר בבירת גרמניה.

רק סעיף התחבורה נוטה לכיוונה של ישראל ולפי האתר תשלמו על כרטיס חופשי חודשי ישראלי כ-30% פחות. חבל רק שלא תקבלו בתמורה את אותה איכות של תחבורה ציבורית כמו זו הקיימת בברלין.

פנסי רחוב, לונדון, אנגליה. ShutterStock
הכי יקרה. לונדון/ShutterStock

את פסגת הרשימה כובשת לונדון - העיר היקרה בעולם, ומיד אחריה מדורגות אוסלו, ז'נבה, ציריך וניו יורק. בלונדון תשלמו כ-15 אלף שקל שכר דירה, עבור דירה מרוהטת של 85 מ"ר במרכז העיר, וכ-65 שקל עבור כרטיס קולנוע. יחד עם זאת, מוצרים רבים כמו כוס בירה, חיבור לאינטרנט, סיגריות או תספורת גברים בסיסית נחשבים זולים יותר בעיר היקרה בעולם מאשר בתל אביב.

הערים הזולות ביותר הן קראקס, בירת ונצואלה (מקום 193), דלהי בירת הודו (מקום 187) ובואונוס איירס, בירת ארגנטינה (מקום 186).

  • עוד באותו נושא:
  • לונדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully