וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכמה הון מחזיק הרב יאשיהו פינטו?

פורבס

16.1.2014 / 11:35

הרב פינטו, שהיום פורסם כי הוא חשוד כי העניק טובות הנאה לבכירים במשטרת ישראל, ביניהם ראש יחידת להב 433, מנשה ארביב, הוא מהרבנים הפופולריים בישראל. פורבס מעריך את הונו

אשתו של הרב פינטו החשודה בשוחד ניסתה להתאבד. שי מכלוף
וילה מפוארת באשדוד. הרב יאשיהו פינטו/שי מכלוף

ב-2012 דורג הרב יאשיהו פינטו במקום ה-16 ברשימת הרבנים המשפיעים של פורבס. כעת, לאחר שנחשפו פרטי פרשת השוחד המסועפת בה הוא מעורב לצד בכירים במשטרת ישראל, נראה כי הוא ראוי למיקום גבוה בהרבה.

לאתר פורבס ישראל

הבוקר פורסם כי החקירה המתנהלת כנגד הרב יאשיהו פינו כוללת חשדות לתשלום שוחד וטובות הנאה לבכירים שונים במשטרה, ביניהם מי שמופקד על היחידה הארצית לחקירות הונאה ועל היחידה הכלכלית, ניצב משה אביב. כמו כן, ניסה הרב על פי החשד לשחד את תנ"צ אפריים ברכה, בעת שהיה בכיר באגף החקירות והמודיעין, והעביר לו באמצעות אשתו מזוודה ובה 200 אלף שקל, בתמורה למידע אודות חקירה שהתנהלה נגד עמותת חזון ישעיה אליה קשור הרב.

פרטי הפרשה פורסמו הבוקר לאחר ששופטת בית משפט השלום בירושלים, אנה שניידר החליטה להסיר את צו איסור הפרסום מעל הפרשה, שמאז הפרסומים הראשונים והחלקיים אודותיה, הסעירה את צמרת המשטרה.

אך מיהו מאמת כוכב הפרשה, הרב פינטו, וכיצד השיג את סכומי הכסף ששולמו? התשובה פשוטה, הונו הכולל של הרב מוערך על ידי פורבס בכ-75 מיליון שקל והוא מדורג במקום ה-7 ברשימת הרבנים העשירים בישראל של פורבס. אל הונו העצום התווספו עם השנים תרומות של רבים מעשירי הארץ והעולם, ביניהם היריבים החדשים: נוחי דנקנר ואדוארדו אלשטיין. הסכומים ששילם, לכאורה כשוחד, אם כך, הם כסף קטן עבור המקובל.

פינטו, בן 40, נשוי ואב לשלושה, מתגורר בווילה מפוארת בשווי של עשרה מיליון שקל, סמוך לחוף ימה של אשדוד. ברשות העמותות שלו יש 20 מרכזים קהילתיים הפועלים ברחבי העולם ובהם חברים כ?30 אלף בני אדם. המרכזים מופעלים על ידי אנשי עסקים (בעלי בתי מלון) המקורבים אליו.

כל רכושו הועבר לרשות העמותות (כולל הווילה באשדוד וביתו שבמנהטן ניו יורק). לדברי מקורביו, בצוואתו כתב שאסור לילדיו לגור בדירות העמותה. בנוסף, הוא מפעיל את קרן "מאור עיניים" שמעניקה משכורת חודשית ל?2,000 אלמנות.

הרב פינטו מחלק את זמנו בין אשדוד למנהטן, שם הוא עומד בראש קהילה יהודית גדולה מאוד. הוא משמש גם כבורר ומגשר בסכסוכים שפרצו בין מיליונרים יהודים, ולא פעם שימש כבורר וכמשכין שלום בין בכירי העבריינים בישראל. לרב נכסים באשדוד, בארצות הברית ובדרום אמריקה. במרוצת השנים הקים כוללים ובתי תמחוי באשדוד, לוס אנג'לס, מנהטן ומיאמי.

הוא החל את דרכו בישיבת "שובה ישראל" באשדוד, את מרבית נעוריו העביר בישיבות ליטאיות בירושלים ובירוחם ונחשב לאחד הרבנים הצעירים והמובילים בישראל. הוא עלה כמטאור על מפת הרבנים בישראל, ומהר מאוד צבר קהל מאמינים גדול שמורכב מדמויות ידועות רבות בכלכלה ובפוליטיקה הישראלית, ביניהם יצחק תשובה שהזמין אותו לקבוע מזוזה במלון פלאזה שרכש; אילן בן דב, ג'קי בן זקן, לב לבייב, בנימין בן אליעזר ועוד. גם כוכב הכדורסל הענק לברון ג'יימס נועץ לעתים ברב פינטו, שמרבה בפעילות בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully