וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המניות בארה"ב יקר מאוד - והתיקון קרוב

שירות גלובס

18.1.2014 / 19:35

מארק הלברט מאתר "מרקטוואץ'" מראה עד כמה גבוהה רמת הסיכון בשוק המניות היום, ומשווה את המכפילים היום לאלה שבשיאים הקודמים במדדי המניות

אילוסטרציה. ShutterStock
מדוע ההשקעות בשוק המניות האמריקנית מסוכנות?/ShutterStock

מארק הלברט, פרשן כלכלי באתר "מרקטוואץ'", טוען כי הסיכון בהשקעה בשוק המניות האמריקאי גדול מאוד ומבסס זאת על 6 יחסים המעידים כי השוק יקר מאוד. הוא טוען שהשוק יקר יותר היום מכל מצב בו נרשמו שיאים במאה הקודמת; אמנם אין זו ערובה שהשוק לא ימשיך לעלות, אך הסיכון כאמור גבוה מאוד לדבריו ויש להפחית את החשיפה למניות ולהגדיל את רכיב המזומן בתיק.

הלברט משווה את המכפילים היום לאלה שבשיאים הקודמים במדדי המניות בהתבסס על נתוני חברת המחקר Ned Davis Research. מאז שנת 1900 אירעו 35 שיאים במדדי המניות ובשוק הדובי לאחר השיאים נפל מדד הדאו ג'ונס ב-31% בממוצע בכל פעם.

להלן 6 המכפילים עליהם מדבר הלברט:

1. מכפיל רווח - מכפיל הרווח המצרפי במדד S&P 500 עומד על 18.6, גבוה יותר מ-24 השווקים השוריים בהם נרשמו שיאים (כאמור היו 35 כאלה מאז שנת 1900).

2. מכפיל רווח מתואם מחזוריות - מדובר במכפיל רווח "משוכלל" של חתן פרס נובל לכלכלה פרופ' רוברט שילר מאוניברסיטת ייל. המכפיל מתקבל בחלוקת שווי השוק של החברות ברווח המצרפי מתואם אינפלציה. מכפיל הרווח הזה עומד היום על 25.6 ב-S&P 500 - גבוה יותר מ-29 השווקים השוריים ב-114 השנים האחרונות.

3. תשואת דיבידנד - תשואת הדיבידנד השנתית של החברות עולה כאשר מחירי המניות יורדים, ולהיפך. בד"כ, תשואות דיבידנד נמוכות מעידות על כך שהשוק מתקרב לשיא. תשואת הדיבידנד ב-S&P 500 עומדת היום על 2%, תשואה נמוכה יותר מ-30 מבין 35 השווקים השוריים האמורים.

4. מכפיל מכירות - המכפיל מתקבל בחלוקת שווי השוק בהיקף ההכנסות. מכפיל המכירות ב-S&P 500 עומד היום על 1.6, גבוה יותר מכל השווקים השוריים מאז 1955, פרט לשניים.

5. מכפיל הון - מתקבל בחלוקת שווי השוק בהון העצמי של החברות. המכפיל עומד היום על 2.7 ב-S&P 500, גבוה יותר מכל השווקים השוריים פרט ל-5 מאז שנות ה-20 של המאה הקודמת.

6. מכפיל Q - מכפיל שפותח ע"י הכלכלן ג'יימס טובין ב-1981. הוא דומה למכפיל ההון אלא שפרמטר ההון מחושב בהתאם לעלויות הנכסים. מכפיל זה גבוה כעת מ-31 מבין 35 השווקים השוריים כאמור.

בחברת Ned Davis Research ממליצים על 2 תעודות סל שיכולות להתאים למצב של תיקון בשווקים: Consumer Discretionary Select Sector SPDR (סימול: XLY) ו-Consumer Staples Select Sector SPDR (סימול: XLP).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully