וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הסלולר הוותיקות נכנעות: 70 שקל בחודש

אפרת אהרוני

28.1.2014 / 10:28

אחרי קרב ממושך ונטישה של מאות אלפי לקוחות, נכנעות פלאפון וסלקום לתכתיבי המשחק ומציעות מחירים שנושקים למחירי החברות החדשות. אורנג' הוזילה, אבל לא כמו כולן

עכשיו כבר אפשר לומר את זה בקול: גם חברות הסלולר הוותיקות הפנימו את אופיה של התחרות, והן נכנעות לתכתיבי המשחק.

מחירי סלולר. גלובס
מחירי סלולר/גלובס

אם עד לקראת סוף השנה הן שמרו על רמת מחיר מינימלית של כ-100 שקל לחודש, או שהציעו מסלולים במתכונת מעט מבלבלת של כמה חודשים מוזלים במסגרת מבצעים נקודתיים תחומים בזמן (כשאחריהם המחיר נוסק חזרה), הרי שכעת גם אצלן ירדו מחירי החבילות ללא הגבלה אל מתחת ל-100 שקל לחודש למשך שנה, וכעת המחירים נושקים למחירי החברות החדשות והווירטואליות.

השוואה שערך אתר "כמה זה?" מגלה כי פלאפון, סלקום ואורנג' שינו גישה, אלא שהחזית אינה אחידה. בעוד שסלקום ופלאפון "מיישרות קו" ומציעות חבילות ב-70 שקל, אורנג' אמנם הורידה מחירים אך עדיין יקרה מכולן, ומציעה מסלול של 80 שקל לחודש לחצי שנה, ולאחריו חוצה את רף ה-100 שקל בחודש עם 120 שקל - מחיר גבוה במיוחד בשוק הקיים היום. בחישוב על פני שנה, לקוח אורנג' ישלם 99 שקל בחודש בממוצע.

במילים אחרות, אורנג' לא רק נותרת היקרה מבין השלוש ומבין כלל החברות, היא גם מקצה את הצעת המחיר הנמוכה לחצי שנה בלבד, בניגוד למשך זמן של שנה המקובל במבצעים של מרבית החברות האחרות, ומזניקה אחר כך את המחיר.

ומה עם החברות החדשות? בפתיחת 2014 הן עדכנו מסלולים ומגמת המבצעים נמשכת. למרות שהן עומדות בתנאים שהוצבו להן להחזרת הערבויות שהפקידו במשרד התקשורת - מה שלכאורה, יכול היה להאט את תהליך הגיוס המואץ ואת הנכונות להתגמש במחיר באופן קיצוני, עדיין התחרות נמשכת והמחירים רק יורדים לטובת הצרכן לכיוון 60-70 שקל לחודש.

הזולות: רמי לוי, גולן טלקום ו-012

מבין המתחרות, מציעות כרגע רמי לוי תקשורת, גולן טלקום ו-012 מובייל מסלול ב-60 שקל - ובכך שומרות על עקביות מאז בדיקת "גלובס" האחרונה בסוף 2013, גם שם "סומנו" כזולות ביותר - לעומת מחיר של 70 שקל ביופון ובהוט מובייל.

זו האחרונה הציעה, אגב, במהלך השבוע שעבר מבצע לכמה ימים ובו חבילות ב-60 שקל, ללא שיחות בינלאומיות (בניסיון לבחון היענות של אנשים לוותר על המרכיב הזה בחבילה). הום מובייל מציעה חודש ראשון ב-20 שקל ולאחריו 80 שקל עד תום השנה הראשונה, כך שבממוצע תשלמו 74 שקל לחודש.

המחירים ידעו כבר רף נמוך יותר עם מסלולים ב-50 שקל לחודש במשך שנה שהוצעו ללקוחות במהלך החודשים האחרונים.

הניוד מחברה לחברה כרוך ברכישת סים מתאים - וגם כאן מתבררת מגמה של שיפור במחיר לצרכן: מהבדיקה עולה כי החברות הוזילו גם את עלויות הכרטיס, וכיום ניתן לרכוש אותן אצל מרבית החברות ב-50 שקל ומטה, לעומת מחירים גבוהים יותר בעבר. בולטת לטובה הום סלולר עם סים ב-20 שקל בלבד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

חיזור גורלי

האם בכל זאת ניתן להגמיש את המחיר מול החברות הגדולות? בדיקת לקוח סמוי שערכנו השבוע גילתה דבקות רבתי במחיר המוצהר, מבלי שום נכונות להתגמש בפני לקוח של חברה אחרת שבודק אפשרות להתנייד.

הנציגים ינסו לשכנע אתכם באיכות הקווים, הגלישה, ואפילו השירות המופלא שתזכו לו בחברה הוותיקה - קלף לא בהכרח משכנע - אך לא ישנו את שורת המחיר הקיים.

מנגד, אם אתם כבר לקוחות של אחת החברות ומודיעים על הכוונה להתנתק - סיכוי סביר שגם בדקה ה-90, ולעתים אפילו בזו שאחריה (מיד לאחר שהתניידתם למקום אחר) יישלפו מהמותן התותחים הכבדים באמת, ותזכו להצעות מחיר טובות יותר.

החברות, כאמור, לא נוהגות תמיד בחוכמה יתרה למרות המצוקה: "שבוע לפני שהתניידתי מחברה ותיקה למתחרה אחרת התקשרתי אליהם עם הצעת המחיר שהייתה לי", מספר ל"גלובס" לקוח שעבר לאחרונה לחברה קטנה. "הודעתי על הכוונה להתנייד וביקשתי את ההצעה הטובה ביותר שלהם. מכיוון שלא באו לקראתי, עזבתי. יומיים אחר-כך התקשרו אליי מהחברה הישנה במסגרת 'מבצע ללקוחות חוזרים' והציעו מסלול ב-50 שקל, אבל מבחינתי הם פספסו את הרכבת".

במקביל מנסות החברות הוותיקות להתמודד עם הנהירה למתחרות באמצעות פנייה טלפונית יזומה ללקוחות לא שלהן, בשיחות גיוס שיווקיות שלפעמים חורגות מהטעם הטוב. ברחבי הרשת עולות לא מעט תלונות על "הטרדה סדרתית".

"בשלושת השבועות האחרונים קיבלתי למעלה מ-20 שיחות מנציגי החברה, כל פעם ממספר אחר, בניסיון לשכנע אותי להצטרף", מתלוננת גולשת בפורום ב"תפוז". "איני לקוחה של החברה הזו, מעולם לא הייתי, ואין לי מושג מאיפה הם השיגו את המספר והפרטים שלי. למרות שציינתי למעלה מ-15 פעמים שאני לא מעוניינת ואני דורשת שימחקו אותי ממאגר הנתונים שלהם, אני חוזרת לקבל טלפונים. איימתי עליהם בפנייה למשטרה ובתביעה. זה לא עזר". גולשים אחרי מתארים סיפורים דומים של חברות ותיקות אחרות.

ואם בענייני שיטות גיוס לקוחות אנו עוסקים - הצהירה היום חברת גולן טלקום, בתום מבצע "חבר מביא חבר" שערכה בחודשים האחרונים, כי חילקה סכום כולל של כ-4 מיליון שקל עבור גיוס של 35 אלף לקוחות במסגרת המבצע. החבר שהביא עמו את מספר המנויים הגדול ביותר (יותר מ-50) תוגמל בכ-10,000 שקל.

מקווים שתשכחו

ההנחה של החברות כולן היא שבתום תקופת המבצע יהיו מי שלא יזכרו להרים טלפון ולדרוש מחיר מבצע חדש - או לברר אלטרנטיבות במקום אחר. למרבה השמחה, היום רוב הצרכנים עירניים ועוקבים אחר חשבונות הסלולר, ודאי מאז המעבר לחבילות פשוטות ללא הגבלה.

עם זאת, צריך לזכור לא "להחמיץ" את התזמון ולוודא שאתם אכן מנויים על שירותי חברת הסלולר שלכם בתנאים המיטביים בכל רגע נתון. בכל החברות, מדובר במחיר עבור דקות שיחה והודעות ללא הגבלה, לצד גלישה של 3 ג'יגה שהפך כרגע לסטנדרט. לעתים כוללת החבילה שיחות לחו"ל.

המחירים לא יחצו את ה-100 שקל בחודש / פרשנות - גד פרץ

מי שחשב שהתחרות בענף הסלולר תירגע, קיבל לפני שבוע את התשובה בדמות המבצע האחרון של הוט מובייל שיצאה עם חבילה אגרסיבית לזמן מוגבל, שהייתה אחת החבילות היותר מטורפות שנראו כאן בשנים האחרונות - 59 שקל לחודש עבור החבילה הרגילה (שיחות הודעות וגלישה), בתוספת ספק אינטרנט במהירות של 100 מגה, וללא שיחות בינלאומיות.

צריך לשפשף את העיניים היטב ולקלוט את המחיר הזה, כי ספק אינטרנט במהירות של 100 מגה לבד יכול לעלות בערך אותו סכום אצל הספקיות הוותיקות.

איך הוט מובייל מסוגלת לצאת עם מחיר כה אגרסיבי? קשה למצוא סיבה אמיתית למהלך של הוט מובייל, אך בכל מקרה את העבודה שלו הוא עושה ובימים שהושק הצליחה הוט מובייל לעקוף בגיוסים היומיים את גולן טלקום. איך ייראה כל החודש זו שאלה אחרת, והאם המבצע של הוט מובייל קשור במלחמה שלה בגולן שלובשת אופי אמוציונלי, ישפוט כל אחד לפי הבנתו.

לפי הערכות אנליסטים, השוק הסלולרי יירגע השנה, והמחירים יתייצבו, בעיקר משום שגולן והוט מובייל עומדות בתנאים שהציב משרד התקשורת והצליחו להגיע ל-7% נתח שוק משוקלל בענף הסלולר. אבל אם לשפוט לפי ינואר, נראה שייקח עוד קצת זמן עד שהשוק יירגע, והמחירים יתייצבו.

השאלה הגדולה היא האם בכלל השוק יכול להתייצב ברמה של 5 שחקנים פעילים ועוד מספר מפעילים וירטואליים, ומה זה "התייצבות" - האם מחיר חודשי של 60, 70 או 80 שקל לחבילה?

מה שנראה כהנחה סבירה היא שהמחירים לא יחצו את רמת ה-100 שקל לחודש, אבל האם רמה כזאת תאפשר למפעילים להמשיך ולהשקיע בדור הרביעי ולקיים איכות שירות סבירה לאורך זמן? את זה נצטרך לבחון לאורך השנה.

אם גולן והוט מובייל היו צריכות להמשיך ולהשקיע בפריסת הרשת כפי שהתחייבו, ולא ללכת למודל של איחוד רשתות, ספק אם היו יכולות לעמוד במשימה וגם להקים רשתות דור רביעי במקביל.

איחוד הרשתות עשוי להביא למצב שבו התחרות דווקא תגבר, כי הוט מובייל וגולן מסירות מעל גבן אבן כבדה, ולכן הן יכולות להמשיך ולהשאיר את המחירים לחוצים מטה. השאלה היא מה זה יעשה לחברות הוותיקות, וכמה עובדים הן יחליטו לפטר כדי לקיים את המודל של 2-3 רשתות, כשגולן והוט ממשיכות להשתולל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully