וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לפיד יפעל נגד הטבות לעובדי חברת החשמל

דירקטוריון חברת החשמל אישר שורה של הטבות לעובדי החברה במסגרת קידום מיזם הסיבים האופטיים. שר האוצר צפוי לנסות ולבטל חלק מהן

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים שבה מציג את המצטרפות החדשות  דר' עדי קול, מקימת הפרויקט "אוניברסיטה בעם" ועו"ד קארין אלהרר, ראש מערך הקליניקות המשפטיות באוניברסיטת בר-אילן, אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
"עמדתו של שר האוצר בנושא ההטבות תיקבע כבר בימים הקרובים". יאיר לפיד/נמרוד סונדרס

האם יקבלו עובדי חברת החשמל הטבות בתמורה להתחייבות לא להפריע למיזם הסיבים האופטיים שמקדמת החברה? דירקטוריון החברה אישר בשבוע שעבר תכנית כזו, אך היום (שלישי) דווח בידיעות אחרונות כי שר האוצר יאיר לפיד החליט לנסות ולצמצם את ההטבות שעליהן הסכימה החברה.

על פי הדיווח, ביקש לפיד לקבל בדחיפות את עמדותיהם של מנהל רשות החברות הממשלתיות, אורי יוגב, והממונה על השכר ויחסי העבודה באוצר, קובי אמסלם, בנושא. על פי ההערכות, יורה לפיד בימים הקרובים על ביטול חלק מההטבות. בלשכת שר האוצר אמרו כי "בשל מורכבותו והשלכותיו של הנושא, הוא ייבחן לעומק, ועמדתו של שר האוצר בנושא ההטבות תיקבע כבר בימים הקרובים".

במסגרת הסכם הפשרה, יקבלו כל עובדי חברת החשמל בונוס שנתי בהיקף של חמישה מיליון שקל בשנה – בונוס שיתחלק בין כל 13 אלף עובדי החברה, כלומר כ-300 שקל לעובד. כמו כן, יהיו העובדים זכאים בעתיד ל-15% מהתמורה הכספית שתקבל חברת החשמל אם תחליט למכור את מניותיה במיזם או להנפיק אותן. בתמורה התחייבו העובדים לא לשבות ואף "לעבוד בסטנדרטים נמרצים יותר מהנהוג בחברת החשמל". כמו כן, לא יקבלו העובדים בעלות על מניות בחברה החדשה שתוקם, דבר שאליו התנגדה רשות החברות.

החלטת הדירקטוריון גררה תגובות נזעמות במערכת הפוליטית, ויוגב אמר כי ידון בנושא, שכן יש צורך באישור של רשות החברות לפני מתן הטבות לעובדים. במקביל, עלה החשש כי ביטול מוחלט של ההטבות עלול להוביל לעיצמים ולהשבתות מצד עובדי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully