וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכמה יושכר הדיור בר השגה של מתווה לפיד?

משה ליכטמן

5.2.2014 / 9:30

יותר ממאה דירות לדיור בר השגה בקיבוץ גליל ים ובשכונת מורשה יוצעו במחיר של 70%-85% ממחירן בשוק. במכרז נדרש היזם לספק דירות במחיר של 45 שקל למ"ר ברמת השרון

שכר הדירה לזכאים לדיור בר השגה במתחמי ההשכרה, שיצאו על פי מתווה שר האוצר יאיר לפיד בהרצליה וברמת השרון, יעמוד על 3,200 שקל לחודש ועוד 280 שקל דמי תחזוקה לדירת 3 חדרים בגודל 70 מ"ר, ו-4,500 שקל לחודש לדירת 4 חדרים בגודל עד 100 מ"ר, כשהמחירים צמודים למדד - כך עולה מבדיקת "גלובס".

בהרצליה יצא מכרז ל-215 דירות סה"כ על קרקעות קיבוץ גליל ים, וברמת השרון (מורשה) יצא מכרז ל-246 דירות. רבע מהדירות בכל פרויקט מיועדות לזכאים לדיור בר השגה, על פי הקריטריונים שאושרו במועצת מקרקעי ישראל, והתיקון של קבינט הדיור, המאפשר לשווק אותם לזכאים שמשתכרים עד שכר העשירון השמיני.

במכרז נדרש היזם לספק לזכאים דירות במחיר של 45 שקל למ"ר ברמת השרון ו-45.6 שקל למ"ר בהרצליה. על פי מתווה התוכנית, שכר הדירה אמור להיות בגובה של 80% ממחירי השוק של דירות מקבילות באותו אזור. הזכאים יוכלו לגור בדירה בחוזה ל-3 שנים עם שתי אופציות להארכה, לעוד 3 שנים ולעוד 4 שנים.

בהיעדר נתונים מוסמכים על מחירי שכירות - משום שאין חובת דיווח ומיסוי על השכרת דירה עד גובה 4,800 שקל לחודש - אין למעשה בסיס השוואה מוסמך המאפשר לבדוק האם מחירי השכירות לזכאים עומדים במגבלה של 80% ממחירי השוק של דירות מקבילות. מבדיקה של המחירים השכיחים לדירות 3 חדרים סטנדרטיות הנדרשים בשתי הערים עולה, שמחיר השוק השכיח הנדרש לדירת 3 חדרים בהרצליה הוא סביב 3,800 שקל לחודש, ואילו ברמת השרון המחיר השכיח הנדרש לדירה כזו הוא 4,500 שקל לחודש.

בהנחה זו מסתבר, שבהרצליה הדיור לזכאים עומד על כ-85% ממחיר השוק, ואילו ברמת השרון המחיר לזכאים עומד על כ-70% ממחיר השוק בעיר (יש לקחת בחשבון שמורשה נחשבת, בינתיים, לשכונה זולה יחסית).

תנאי הסף של המכרז מיועדים לחברות עם מחזור הכנסות שנתי ממוצע של לפחות 100 מיליון שקל בשנה והון עצמי של 60 מיליון שקל. הוצאות הפיתוח בשני המתחמים הם כ-4 מיליון שקל. מספר חברות גדולות הביעו עניין במכרזים, ביניהן אשטרום ושיכון ובינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully