וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מרוויחים השפים מריאליטי הבישול?

טל נחמיה

5.2.2014 / 10:54

תכניות הבישול השונות העלו שפים לתודעה הציבורית, אך האם יתבטא הדבר ברווח עיסקי? לטענת טל נחמיה - לא בטוח בכלל

ד"ר שקשוקה ומריה פיסנץ זכו בשבוע שעבר בתחרות הריאליטי "רויאל שף". בשונה מכוכבי "קרב סכינים" ו"מאסטר שף" שפותחים צוהר לבשלנים חובבים, הפעם מדובר בבעלי עסקים שכיכבו בחודשים האחרונים במסגרת ז'אנר תוכניות הבישול שכובש את המסך.

ומה יהיה בעוד כמה חודשים?

לפנינו שלושה סוגים של בשלנים מפורסמים: המנטורים – מחיים כהן ועד מאיר אדוני, המתחרים – מהאחיות לבית חביב ועד לנתן מהבית התימני בבאר שבע והחובבנים – משתתפי תוכניות הריאליטי שברוב המקרים, סליחה על הספוילר, לא יעסקו בתחום גם בעתיד. זוהי עבורם הרפתקה ותו לא.

המנטורים בונים לעצמם תדמית תקשורתית שלמה, החל מסגנון הדיבור, דרך האופי שבא לידי ביטוי בדינמיקה שלו מול חבריו ומול המתחרים וכלה בהעדפות הקולינריות האישיות שלו. ממלכת הפריים טיים חושפת אותו לקהלים רחבים, הרבה יותר מהקהל ששמע עליו עד לאותה תוכנית, בטח כשמדובר בשפים מתוחכמים או יקרים במיוחד.

האם החשיפה הזו תורמת מבחינה עסקית? לא בהכרח. הקהל הישראלי נוטה לייחס לשפים מקצועיים מחירים יקרים ותדמית "פלצנית". אלה שיגלו סקרנות ויגיעו לביקור חד פעמי במטבח מולקולארי עשויים להגיע עמוסי ציפיות ולהתאכזב עד מהרה וככלל, עצם הנוכחות בתוכנית ריאליטי לא מנגישה את המסעדות לצופים, רק את השפים שמאחוריהן.

דווקא ב"רויאל שף", שבה הטבחים היו המתחרים, הרבה יותר קל להתחבר למסעדות שהן מייצגים. בתוך הרשימה הזו שונה באבא יאגה שהממוצע לסועד אצלה גבוה מהאחרות, אבל כתוצאה מהתוכנית היא הרוויחה קהל ישראלי רחב שבעבר נמנע מלהגיע למסעדה שמתויגת כ"רוסית". גם אצל דוד חביב, ד"ר שקשוקה ואחרים נרשם ביקוש רחב יותר לאור הוירטואוזיות הקולינרית שהפגינו הבשלנים לאורך העונה.

השאלה החשובה היא מה אורך חיי המדף של תכנית כזו. הרי בעוד מספר חודשים יככבו על המסך גיבורי ריאליטי חדשים. האם הקהל שהתאהב בדמותו החיננית של בינו צדיק, ימשיך להגיע לאכול שקשוקה עם דמעות? לא בטוח. לשם כך צריך כבר לתחזק תדמית, להתחיל להגיע להשקות ולככב במדורי הרכילות. הגבול בין בשלן על לליהי גרינר, יהיה דק מתמיד.

לכן, הפתרון היחיד שאני יכול לחשוב עליו הוא רוטציה. בינו ומריה ישפטו בעונה הבאה של מאסטר שף, אייל שני ינסה את מזלו מול אלבר רו ואייל ברקוביץ' יכין סנדוויץ' למבחן הטעימה העיוור בקרב סכינים VIP.

טל נחמיה הוא מנכ"ל ובעלי "שף תאכל", מייעץ למסעדות ומסעדן לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully