וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המסחר בזהב בדרך לשנת שיא?

על רקע המשבר בשווקים המתעוררים נרשמת דווקא ההתחממות בגזרת מניות הזהב ברשת החברתית לשוק ההון CommuniFin. האם צפויה שנה חיובית למתכת הזהובה?

בשל המשבר המתהווה בשווקים המתעוררים, משקיעים רבים שקיוו כי המשבר הסתיים ב-2009 נאלצים כעת לחזור ולשאול עצמם אם אכן כך היה, או שמא השווקים המתעוררים מייצגים את הגל הראשון בתוך צונאמי גדול בהרבה. חוסר הוודאות תורם לעלייתן של אלטרנטיבות השקעה שנזנחו זה מכבר.

תחילת 2014 הייתה טובה מאוד עבור הזהב. לאחר שנתיים וחצי של ירידות וסנטימנט שלילי, סגרה המתכת הצהובה חודש ינואר חיובי. אינדקס המניות הגדולות (HUI) רשם תשואה של כ-10%, בניגוד לכיוון שוק המניות הכללי שעשה תפנית כלפי מטה. למעשה, השבוע האחרון היה ה-13 ברציפות שבו מסיים הזהב את יום שישי בסגירה חיובית, תופעה העשויה לרמז על שינוי היחס כלפיו.

לקריאה נוספת:
רשת חברתית חדשה - לסוחרי שוק ההון
ב-communiFin זיהו את המגמה בשוק הקנאביס

להתראות הודו, שלום סין

הזהב, שנהנה לאורך שנים מהביקוש האסייתי, ספג מהלומה כואבת בשנה שעברה, שהייתה השלילית ביותר שלו זה 30 שנה - עם ירידה שנתית של כמעט 30%. אחת הסיבות לירידה החדה הייתה הביקוש החלש מכיוונה של הודו, צרכנית הזהב הגדולה בעולם. הודו העלתה את רמת המיסוי על סחר בזהב כמה פעמים בשנה האחרונה במטרה להילחם, ממש כמו שווקים מתעוררים נוספים, בגירעון המסחרי, בבריחת ההון וברמת האינפלציה הדו-ספרתית. רמת המיסוי עלתה כל כך עד שבאוגוסט נסחר הזהב בפרמיה של 30% מעל מחירו בעולם. "כתוצאה מהעליות בשיעורי המכס, מחיר הזהב בהודו נסחר באותו מחיר שבו נסחר כאשר עמד על 1,800 דולרים לאונקיה", מסר אז וישל ויאס, מנהל התפעול של Pushpak Bullions Pvt. Ltd, אחד מבתי המסחר הגדולים ביותר בהודו לזהב פיזי. "ברמת הרחוב, ראיתי רבים מהמפעלים הקטנים והסדנאות הופכים לא פעילים בשבועיים האחרונים כי אין להם זהב לעבד".

אך בעוד שהודו המדשדשת זורה פסימיות וייאוש בקרב משקיעי הזהב בעולם, החל הענק הסיני לפלס את דרכו מעלה ותפס ב-2013 את מקומה של הודו. בניגוד להודו, בסין הממשלה דווקא מעודדת את אזרחיה לרכוש זהב, ובניגוד להודו, נראה כי התאווה הסינית לזהב אינה יודעת גבולות. די להביט בגרף המבוסס על נתוני היצוא של ממשלת הונג קונג כדי להבין עד כמה חזקה המגמה שנוצרה ב-2013 בסין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הביקוש הסיני הוא פשוט עצום", אמר אלכס סטנציק, האסטרטג הראשי של AFECC, המספקת שירותים לוגיסטיים לקרנות ולגופים מוסדיים בשוק הזהב הפיזי. "בית הזיקוק העיקרי שלנו שולח כעשר טונות לשבוע, כולם בצורה של מטילי קילו בטוהר של 0.999, וזה לוקח כ-70% מקיבולת המטילים של בית הזיקוק. כדי להמחיש באיזו סקאלה מדובר, כמות הזהב הנכרית בשנה היא 2,800 טונות בשנה, ואנחנו שולחיםעשר טונות בשבוע, ואני יודע שבתי הזיקוק האחרים בשווייץ שולחים כמויות דומות, אז אנחנו מדברים כאן על כמות של כ-2,000 טונות בשנה שיוצאות משווייץ לסין. זה לא כולל את ה-perth mint או בתי זיקוק אחרים מסביב לעולם, וגם לא כולל יותר מ-400 טונות שנכרו בסין עצמה בשנה האחרונה או את כל מכרות הזהב מסביב לעולם שנמצאים בבעלותה של סין, וככל הנראה שולחים את הזהב שלהם ישירות אליה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

איתות מהשטח

גם בקהילות הפיננסיות ניתן לחוש בשינוי היחס כלפי הזהב. הרשת החברתית לשוק ההון מדווחת על גידול במספר החברות שהעלו דעות על מניות זהב בחודש הראשון של 2014, ודווקא הקטנות יחסית, כגון Pretium Resources, McEwen Mining ואחרות. "זה בהחלט מפתיע", אומר אילון קרופצ'יק, מנהל התוכן של הרשת. "התקשורת סיקרה בחודש האחרון את ההתפתחויות בשווקים המתעוררים ואת השפעתן על המדדים העיקריים, אבל אצלנו שמנו לב שדווקא בסקטור הזהב ישנה התעוררות". ב-CommuniFin מאמינים כי לא כדאי להמעיט בערכם של "רעשים" מסוג זה, כיוון שהם עשויים להיות סימנים מקדימים למגמה גדולה יותר. "זה דומה מאוד למה שראינו לאחרונה עם מניות הקנאביס. בעוד שהתקשורת בארץ הייתה עסוקה בסיכומים ל-2013, החברים ב-CommuniFin כבר רדפו אחרי המניות האלה, הם לא חיכו לאף אחד. לא הייתי שולל את האפשרות כי גם הפעם הם מריחים פה משהו אמיתי".

עד כה הייתה 2014 חיובית לזהב, אך האם הוא עדיין יוכל לזהור אם שוק המניות ימשיך לעלות? נראה כי יש להמתין לפחות כמה חודשים עד שהתשובה לשאלה זו תתברר.

  • עוד באותו נושא:
  • זהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully