וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל נפרדת ממקאן עקב ציוץ של אילן שילוח

‎‎ענת ביין-לובוביץ'

16.2.2014 / 14:13

‎‎למרות שמקאן מטפל בנתח קטן מתקציב חברת החשמל, בכיריה לא אהבו את התבטאותו של שילוח נגד תשדיר פרסום שלה, בה טען: "יפתח רון-טל, בתשדיר פתטי, חושב שהוא בצבא"

ההתבטאויות של אילן שילוח בטוויטר עולות למשרד הפרסום מקאן-אריקסון בלקוח: ל"גלובס" נודע כי חברת החשמל, שתקציב הפרסום הטכני שלה מטופל במקאן, מפסיקה את ההתקשרות עם המשרד. זאת לאחר ששילוח, המשמש כיו"ר קבוצת מקאן, התבטא נגד החברה ובכיריה בטוויטר.

מקאן אמנם אינו משרד הפרסום המוביל במערך הפרסום של חברת החשמל, לאחר שבמכרז האחרון של החברה לפני שנה זכה אדלר-חומסקי ברוב התקציב, אבל בידי מקאן נותר חלק קטן יחסי של הפרסום הטכני.

ההתקשרות של חברת החשמל עם מקאן נערכה במסגרת מכרז נפרד מהמכרז שבו זכה אדלר-חומסקי. המכרז היה על מתן שירותי פרסום לכל הנושא הסטטוטורי (מכרזים, דרושים וכד'). על-פי המכרז, היקף שירותים אלה עמד על 3 מיליון שקל בשנה במחירים ריאליים.

הציוץ של שילוח, שהעלה את חמתם של אנשי חברת החשמל, נשלח בסוף חודש ינואר, לאחר שפרסומת בכיכובו של יפתח רון-טל, יו"ר חברת החשמל, עלתה לאוויר במסגרת ברייק הפרסומות המכונה "דקה לשמונה".

בציוץ של שילוח נכתב: "חברת החשמל מפרסמת את עובדיה והיו"ר שלה שהם גיבורי ישראל, במקום להבין שהם עושקי ישראל. יפתח רון-טל, בתשדיר פתטי, חושב שהוא בצבא".

משרד הפרסום מקאן-אריקסון שימש עד לפני מספר חודשים כמשרד הפרסום המוביל של חברת החשמל. בחברה טוענים כי אנשי מקאן היו מעוניינים לטפל בעצמם בפרסום במסגרת ברייק "דקה לשמונה", המשודר לפני מהדורת החדשות המרכזית.

מקורות בחברה מספרים כי בינואר 2013, מיד כשנודע למקאן על כוונת חברת החשמל לצאת לדרך עם פרויקט "דקה לשמונה", לחצו במשרד על החברה לבצע את הפרויקט באמצעותם. סמנכ"לית לקוחות במקאן שטיפלה בחברת החשמל אמרה להם: "נשמח לעמוד לרשותכם בהפקת הפרויקט וברכישת המדיה". בסופו של דבר הפרסום עלה באמצעות אדלר-חומסקי, המטפל בתקציב התדמית של חברת החשמל.

שילוח הוא לא רק אחת הדמויות הדעתניות ביותר בענף הפרסום, אלא גם מאלה שאינם חוששים להביע את דעותיו, בעיקר בחשבון הטוויטר שלו. זאת, למרות שבדרך-כלל הוא איננו מתנגח ישירות בלקוחות המשרד.






רק לפני מספר חודשים פורסם ב"גלובס" ציוץ אחר שלו, שבו הובעה עמדתו ש"בקולה, חטיפים מלוחים, סיגריות, שוקולדים ועוד אין ערך אלא נזק לצרכנים". שילוח אף הוסיף כי "מסיגריות, קולה, שוקולדים אי-אפשר להיפטר, כי זה ממכר והורג אנשים...". שילוח אף הוסיף, כי "הם הורגים אנשים באופן מסודר ושיטתי".

קבוצת מקאן-אריקסון מטפלת בחברות כמו אסם - היצרנית הגדולה בישראל של חטיפים מלוחים, או תנובה, המשווקת מוצרים רבים המכילים שוקולד, אך שילוח לא הזכיר את שמות החברות ישירות, ולכן גם לא באה פעולת תגמול כלשהי מצדן.

שילוח גם היה בין המבקרים החריפים של נוחי דנקנר, שבמשך שנים רבות היה אחד הלקוחות הגדולים של מקאן-אריקסון, עם תקציבים כמו סלקום וחוגלה.

מצד שני, לא תמיד הראה שילוח אורך רוח לגבי בכירים במשרדו שהתבטאו נגד לקוחות - אפילו אם מדובר היה בהתבטאויות עקיפות. למעשה, שני מנהל מקאן-אריקסון בעבר, שירה מרגלית ואורן פרנק, פוטרו על רקע התבטאויות מסוג זה: מרגלית התבטאה בראיון ל"גלובס" על התנהגות קרטליסטית של חברות הסלולר (בעת שסלקום היו לקוח של החברה), ופרנק התבטא בבלוג שלו באופן שנתפס כאילו הוא מבקר את דנקנר.

לאחר פיטוריהם, הסביר שילוח כי "התבטאויות מהסוג של אורן אינן מקובלות עליי. למשרד פרסום יש חובת נאמנות כלפי לקוחותינו. חובה זו דורשת כללי התנהגות אתיים ברורים. התבטאויות אלה חורגות מכללים אלה".

יש לציין כי לעסקיו של דנקנר היה באותה עת נתח משמעותי יותר בעסקים של מקאן, מהנתח הקטנטן שיש כיום לחברת החשמל.

בשלב זה יעבור נתח התקציב שהתנהל במקאן למשרד הפרסום אדלר-חומסקי, המטפל כאמור בחלק הארי של התקציב.

בחברת החשמל בחרו שלא להגיב לדברים.

ממקאן-אריקסון נמסר כי "תקציב חברת החשמל מטופל אצל אדלר-חומסקי. מקאן מטפל בתקציב קטן עבור פרסום של מודעות סטטוטוריות. חשוב לציין כי מדובר בתקציב זניח בהיקף של כ-100 אלף דולר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully