וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהשראה פוגשת מטרה טובה

עמרי פולק

27.2.2014 / 16:16

רעות גולדשטיין התמודדה כל חייה עם שיתוק מוחין והצורך בעסק שלה היה די ברור. הפורטל שהקימה מרכז את כל בעלי העסקים הדרושים לקהל בעלי המוגבלויות

אחת הדרכים להצליח בעולם העסקי היא לזהות צורך מסוים בשוק ולספק לו מענה. רעות גולדשטיין, לא הייתה צריכה לחפש צורך כזה יותר מדי, היא התמודדה איתו בחיי היומיום שלה - על אף שנולדה עם שיתוק מוחין ואף פעם לא נתנה לכך לעצור אותה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Myinspire לא נולד רק בגלל הצורך אותו זיהתה בשוק, אלא גם בגלל צורך שבער בה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הכול החל כאשר חיפשתי פיזיותרפיסטית חדשה, מה שאני עושה מדי תקופה כאשר עליי להחליף. מהניסיון שלי ידעתי שעכשיו אצטרך לשבת מול המחשב ולהפוך את אתר דפי זהב, להתחיל להתקשר לכל הפיזיותרפיסטיות ולשאול האם הן מתמחות בסוג המגבלה שלי. אז החלטתי שנמאס ואני מתחילה לעבוד על אינדקס מטפלים מסווג על פי התמחויות", היא מספרת על לידתו של הפורטל Myinspire.

"החזון שלי לפורטל הוא להפוך אותו לבית של בעלי המוגבלויות, בו הם יוכלו למצוא את כל המידע הנחוץ להם", היא מסבירה את הרעיון מאחורי היוזמה שלה ומוסיפה גם מבט קדימה. "בעתיד אנו מתכננים ליצור פעילויות מחוץ לפורטל מפגשים טיולים ועוד".

הפורטל אמנם נמצא בתחילת דרכו העסקית, אבל הוא אינו העסק הראשון של גולדשטיין, שהקימה עוד קודם לכן יחד עם בעלה חברה לפיתוח תוכנה, בניית אתרים והנגשתם לבעלי מוגבלויות. כמו שכבר אפשר להבין, השורה התחתונה שחשובה לה בכל הנוגע לפורטל אינה כלכלית גרידא. גולדשטיין בת ה-30, נשואה + ילד, היא יזמת חברתית במלוא מובן המילה.

היום, בעידן בו הרתיעה מהגלובליזציה מעודדת פנייה ללוקליזציה, עסקים רבים בוחנים את תרומתם והשתלבותם בקהילה בה הם יושבים. זה כמעט אופנתי. עבור גולדשטיין מדובר בפרקטיקה ישנה, לאחר שהעסק שלה ושל בעלה נחל הצלחה הם החלו לשלב בו עובדים "בעלי יכולות המוגבלים בתפקודם".

Myinspire לא נולד רק בגלל הצורך אותו זיהתה בשוק, אלא גם בגלל צורך שבער בה. "הבנתי שחסר לי משהו, איזה תבלין סודי או פלפל שיכולים לתת דרייב לא רק לי, אלא לקהילה שלמה של אנשים כמוני, אנשים עם מוגבלויות", אומרת גולדשטיין.

"הבנתי שעליי לתרום מניסיוני לקהילה המצומצמת שכ"כ זקוקה ומשוועת למידע וידע שאולי יכול לשנות חיים של משהו. החלטתי למנף את המגבלה שלי ולהפוך אותה להשראה קהילתית, שתתרום ותעצים אנשים, שתשאב ידע גם מאחרים. מלבד כסף אני מרוויחה את הזכות לתת", ממשיכה גולדשטיין.

אחרי מציאת צוות מנצח שיילך איתה יד ביד ובייעוץ איתו היא החליטה להרחיב את אינדקס המטפלים שלה לפורטל שלם. "ההחלטה הכי טובה שקיבלתי לאורך כל התהליך" לפי הגדרתה. טעויות? "עשיתי המון מהן עד שמצאתי צוות טוב, זרקתי המון כסף על יועצים עסקיים ושיווקיים".

טעויות ומכשולים הם דבר שהיזמת החברתית הזאת רגילה להתמודד איתו כל חייה. "שיתוק מוחין היא נכות לכל החיים והיא טומנת בתוכה גם המון סטיגמות ודעות קדומות, שהיוו עבורי לא פעם מכשול. עברתי הרבה מאוד התמודדויות לא פשוטות, המגבלה שלי לא פשוטה, אבל היא לא מענה ממני להשיג את המטרות והיעדים שהצבתי לעצמי".

בין היעדים הללו מונה גולדשטיין הליכה בכוחות עצמה, דבר אותו השיגה תודות להתעקשותה והתעקשות הוריה, כמו גם 21 ניתוחים. במקביל היא סיימה את לימודיה, התגייסה לצבא והמשיכה בדרך לרכישת השכלה גבוהה. כיום, כאמור, היא מנהלת חיים עמוסים במיוחד - נשואה עם ילד, בעלת שני עסקים, מרצה בבתי ספר ומכללות ומייעצת לבעלי מוגבלויות בנוגע להשתלבות מוצלחת בחברה.

החלום של גולדשטיין פשוט בעיניה, אבל אין לה ספק שיש לנו עוד כברת דרך לעבור עד להגשמתו. "אני רוצה שהפורטל יגיע למי שבאמת צריך אותו ושיעשה כאן סוף סוף שינוי". כרגע היא מתנחמת במשמעות שלו עבורה ועבור משפחתה. "זה ניצחון גדול כי עכשיו החיים שלנו יהיו יותר קלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully