וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציבור לא מחכה: כבר לא משלמים את האגרה

לי-אור אברבך

12.3.2014 / 17:41

סמנכ"ל הגבייה ברשות השידור דיווח על ירידה חדה בתשלום. הערכות: גירעון של יותר מ-200 מיליון שקל בתום השנה ברשות. כל עוד לא שונה החוק, התשלום עדיין חובה

האם הציבור הישראלי יסגור את רשות השידור עוד לפני ששר התקשורת גלעד ארדן יעשה זאת? מ"מ סמנכ"ל הגבייה של רשות השידור, יואב אשכנזי, דיווח בשבוע שעבר על ירידה חדה, עד כדי עצירה, של היענות החייבים לתשלום האגרה.

ל"גלובס" נודע, כי אשכנזי עדכן את ועדת הביקורת של מליאת רשות השידור, בראשותו של יוסי דרמר, כי להודעת שר התקשורת על הפסקת האגרה במארס 2015, לאור המלצות ועדת לנדס, יש ככל הנראה השפעות פסיכולוגיות על הציבור, שהפסיק לאלתר את תשלומי האגרה.

יש לציין, כי כל עוד לא שונה החוק, תשלום אגרת הטלוויזיה הוא עדיין בגדר חובה.

ההערכות של אשכנזי הן כי עד תום 2014 תרשום הרשות גירעון של 100 מיליון שקל בהכנסות מאגרה. זאת, בעיקר בשל הוראת שר התקשורת להפסיק לעבוד עם משרדי הגבייה והפסקת האכיפה המוגברת בעקבות ההחלטה.

השלכות ועדת לנדס, שתוקשרו באינטנסיביות במסיבת עיתונאים של ארדן יחד עם שר האוצר יאיר לפיד, עשויות להעמיק את הגירעון.

בור תקציבי זה מתווסף להערכת גירעון נוספת של מ"מ סמנכ"ל הכספים של רשות השידור, איתי יפה. בדיווחו שלו חוזה יפה גירעון של כ-110 מיליון שקל בתום השנה, וזאת בשל שתי סיבות עיקריות - הראשונה היא העובדה שמשרד האוצר הפסיק העברה שנתית של 82 מיליון שקל לרשות השידור - העברה שחויבה מתוקף הוראת שעה, שאמורה הייתה לפצות על ההנחה המוענקת לגמלאים באגרת רשות השידור. הוראת השעה הסתיימה בסוף שנת 2013 ולא חודשה.

לצד זה, צפויה רשות השידור לשלם כ-40 מיליון שקל פיצוי לכ-100 עובדים שבמשך שנים הועסקו כעובדים חיצוניים, ובית-המשפט קבע כי נקשרו בינם לבין רשות השידור יחסי עובד מעביד.
סמנכ"ל הגבייה בפועל, יואב אשכנזי, מסר בתגובה כי: "המלצות ועדת לנדס טרם קיבלו תוקף חוקי ועל כן מוטלת החובה על האזרחים לפעול בהתאם לחוק הקיים ולשלם את האגרה. רשות השידור ערה לכך שבעקבות הקמפיין המסיבי המתנהל נגד מוסד האגרה והשידור הציבורי באמצעי התקשורת, חלה ירידה בציות והיענות האזרחים לתשלום אגרת הטלוויזיה. בהתאם לכך, ההלך הציבורי בנושא הביא לחוסר של כ-18 מיליון שקל נכון להיום בהשוואה לאשתקד. לכך יש להוסיף כי משרד האוצר טרם העביר סכום של כ-82 מיליון שקל עבור מימון האזרחים הוותיקים.

"כמו כן, קיים חשש סביר כי אזרחים יתעלמו מדרישות התשלום הנשלחות לביתם מטעם רשות השידור, וכן יפעלו באופן עצמאי לביטול הוראות הקבע. ברצוני לנצל הזדמנות זו ולקרוא לכל לקוחות רשות השידור לשלם את האגרה לשנת 2014 ולהסדיר חובות עבר על מנת להימנע מסנקציות משפטיות".

ממשרד האוצר נמסר: "הוראת השעה הסתיימה בסוף שנת 2013. אנחנו פועלים על-פי חוק".

גורמים במשרד התקשורת אומרים כי כל עוד לא השתנה המצב הקיים, רשות השידור היא האחראית על עמידה בהוראות החוק.

העובדים נערכים למאבק

עובדי רשות השידור נערכים למאבק נגד סגירת מקום עבודתם. בראשית השבוע הבא צפויה להתקיים הפגנת עובדים מול הכנסת, שבה יקראו העובדים לשמור על רשות השידור. בתוך כך הודיע יו"ר ועד עובדי ההנדסה של ערוץ 1, משה שגב, כי כספי השי לחג הפסח יועברו לטובת מאבק העובדים.

אתמול (ג') נפגשו ועדי ההסתדרות ברשות השידור עם יו"ר האיגוד המקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן, שהבהיר בפגישה כי ההסתדרות לא תעבור לסדר היום על "פיטורי 2,000 עובדים", לדבריו. "אנחנו לא נגד רפורמה ברשות השידור אבל אנחנו נגד זריקת 2,000 עובדים לרחוב והכנסתם למעגל האבטלה", אמר, "עובדי רשות השידור לא יופקרו. העובדים לא ישלמו את מחיר ניהולה הכושל של הנהלת רשות השידור לדורותיה. ההסתדרות תפעל בכל עוצמתה ובכל הכלים העומדים לרשותה, כדי שזכויות העובדים יכובדו ויישמרו. לא ניתן יד לחיסול השידור הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully