וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנכ"ל לעובדי חברת חשמל: החשמל חינם יבוטל

שירות גלובס

24.3.2014 / 12:26

גליקמן במכתב לעובדי חברת החשמל: "נהיה חייבים להבטיח את איתנותה הפיננסית של החברה, לטווח הקצר ולטווח הארוך. תוצאת הרפורמה חייבת להביא להורדת תעריפים כבר בשנת 2015"

מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן, שלח הבוקר (ב') מכתב לעובדי החברה לאחר פרסום דוח ועדת יוגב אתמול ולקראת יישום רפורמה מקיפה בחברה. "אמש פורסם דוח ועדת יוגב בנושא הרפורמה בחברת החשמל ובמשק החשמל, וזאת לאחר דיונים ארוכים בין כל הגורמים הנוגעים בדבר. אנו מוצאים לנכון לעדכנכם בנושא, כך שלא תלמדו עליו מהפרסומים בתקשורת בלבד", כותב גליקמן.

"הדוח התפרסם, טרם הגעה להסכמות מלאות על מכלול הנושאים שנמצאים על הפרק, אולם הוא משקף עבודה רצינית ומעמיקה ועוסק לראשונה במכלול הרחב של הנושאים החשובים העומדים בפני המדינה, בפני החברה ובפני עובדיה ומנהליה, כדי לסכם אחת לתמיד לאן מועדות פניה של החברה וכיצד יראה משק החשמל בעשור הנוכחי ובעשור הבא".

בהמשך כותב גליקמן: "עתיד משק החשמל בישראל, מיצובו ויציבותו, וכן איתנותה הפיננסית של חברת החשמל, תלויים באופן מהותי בתוצאותיו של תהליך זה. בלעדיו, קיים חשש משמעותי להידרדרותה של חברת החשמל, ואיתה משק האנרגיה, מצב שעלול להביא לחוסר יציבות מתמשך במשק החשמל, וישפיע לרעה באופן ישיר הן על כלל אזרחי ישראל, והן על עובדי חח"י. הצעדים המדודים שננקטו ע"י ההנהלה, בנושאי שכר שונים, נעשו כצעד זהיר הצופה פני עתיד, למצב שבו חס וחלילה, המגעים בנושא הרפורמה ימשיכו להיתקע על שרטון ובפני החברה לא יוצגו פתרונות הולמים למצב הקשה והאתגרי בפניו היא ניצבת".

גליקמן פונה לוועד עובדי החברה ואומר: "ארגון העובדים הכריז על שורה של עיצומים, כתוצאה מהחלטות אלו ועקב המחלוקות הקיימות עדיין בין הצדדים בחלק מהנושאים המטופלים במסגרת וועדת יוגב. חשוב שכולנו נבין כי לא נוכל לחמוק מהכרעה! לא נוכל לחמוק מלקיחת החלטות קשות ואמיצות כדי להגיע להסכמות, שמטרתן לשפר באופן מהותי את מצבה של החברה, ואת מצבו של משק החשמל. משק החשמל זקוק לחברה לאומית, איתנה, שתשמש לו כעוגן ובסיס כספק שירות חיוני, ואילו החברה זקוקה לשינוי והתייעלות, שיאפשרו לה להתמודד עם אתגרי העתיד והסביבה המשתנה כל עת. אתם - עובדי חברת החשמל - נמצאים בליבה של החברה, ואנחנו מצפים מכם להבין את הצורך בשינוי, את התועלות שבצידו והסיכון הגדול שבקיפאון, ולהתגייס על מנת לממש אותו".

"במסגרת זו, ניאלץ בין השאר להסדיר נושאים כמו הטבת החשמל. דיון בנושא הטבת החשמל התקיים בדירקטוריון וגם שם ישנה תמימות דעים כי יש להפסיק הטבה זו, וכי על העובדים לקבל החלטה אמיצה בנושא זה! נצטרך גם לאפשר פרישה של רבים מעובדיה הוותיקים של החברה, פרישה מכובדת ובתנאים הוגנים. צריך יהיה לפתוח את החברה לתחרות ולפתוח את התחרות בפני החברה (תוך דאגה לשיווין הזדמנויות מול השוק הפרטי)".

"נהיה חייבים להבטיח את איתנותה הפיננסית של החברה, לטווח הקצר ולטווח הארוך, תוך הבנה של אילוצי המקורות הכספיים, רגישות הציבור לעליית תעריפים והאחריות הלאומית שיש עלינו כחברה ממשלתית וכספק שרות חיוני. תוצאת הרפורמה חייבת להביא להורדת תעריפים כבר בשנת 2015, ונעמוד על כך".

בסיום כותב גליקמן: "נכון. יש עדיין מחלוקות מהותיות. יש עדיין ויכוחים ונושאים שיש להעמיק בהם טרם הכרעה. אולם רגעי האמת קרבים, ויש מחיר כבד להשתהות ולחוסר היכולת להכריע. אנו מאמינים, יודעים ונחושים שניתן להגיע למתווה שיוכל להציב את החברה על דרך חדשה, טובה ויציבה שתועיל למשק, אך גם לחברה ולציבור העובדים. לכן אנו קוראים לארגון העובדים ולגורמי המדינה, לשוב לשולחן המו"מ במהירות האפשרית כדילהגיע להסכמות ולצאת לדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully