וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חייבים להקל באשראי לעסקים בבעלות נשים"

29.3.2014 / 4:05

"רק 20% מהעסקים בישראל בבעלות נשים, זה חייב להשתנות", אמרה עופרה שטראוס בכנס "עסקים קטנים בבעלות נשים". מנכ"לית קסטרו המליצה: "ליהנות מהצלחות ולהישמר מנפילות"

סקר חדש שערך אתר "און לייף" באמצעות מכון פאנלס מציג מסקנות על תפיסת העולם העסקי בעיני נשים. הסקר מצא כי נשים מקימות עסק כדי לממש חזון וחלום, אך נמצאות בחשש מתמיד מהסיכונים הכלכליים והמשפחתיים הכרוכים בניהולו. 38.5% מהנסקרות אומרות כי הרשויות מפלות לרעה נשים יזמיות ביחס לגברים. חוסר האמון מתבטא בכך שאחוזים גדולים של נשים כלל לא פונות לסיוע רשויות וגופים פיננסיים. 44% מהנשים שנסקרו טענו כי לגברים יש סיכוי גדול יותר מלנשים לקבל הלוואה.

“רק 20% מהעסקים בישראל בבעלות נשים, ומתוכם 4% בלבד הם בבעלות נשים בלבד – ללא שותף גבר", אמרה עופרה שטראוס בוועידת "עסקים קטנים בבעלות נשים" של האתר, בעקבות ממצאי הסקר. "אבא שלי אמר שהוא לא יכול לשכוח איך סבתא כל פרק זמן התלבשה יפה, הלכה לבנק, ביקשה אשראי וקיבלה 'לא'.

"אנחנו חייבים להקל בהענקת אשראי לעסקים קטנים", הוסיפה שטראוס, "במיוחד לכאלה שבבעלות נשים, כדי לעודד יזמות נשית. לדוגמה: אצלנו בשטראוס מתוך 6,000 ספקים רק 9% הם נשים, והמצב הזה צריך להשתנות".

עופרה שטראוס בוועידת "עסקים קטנים בבעלות נשים", מרץ 2014. בני גם זו לטובה,
"אצלנו בשטראוס מתוך 6,000 ספקים רק 9% הם נשים, והמצב הזה צריך להשתנות”. עופרה שטראוס בכנס/בני גם זו לטובה

ויש מי שמנסות לעשות זאת. בכנס "עסקים קטנים בבעלות נשים" של אתר "און לייף", שנערך שלשום (חמישי) בשיתוף עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים במתחם התחנה בעיר, השתתפו 700 נשים שבאו לשוחח עם מובילות בתחומן: לצד שטראוס היו גם טמירה ירדני, המנכ"לית והבעלים של טדי הפקות, אתי רוטר, מנכ"לית משותפת בקסטרו, סיון רהב מאיר, כתבת ומגישה בחדשות 2, ראדה זועבי, מייסדת אתר "בוקרא", נחמה רונן, מנכ"לית תאגיד אל"ה, אורית חשאי, מייסדת הסטארט-אפ בריולה, איריס בק, סמנכ"לית תקשורת תאגידית ב"טבע", רויטל הנדלר, מייסדת אתר "אולג'ובס", חדווה בר, מנהלת חטיבת הסיכונים של בנק לאומי, היזמית והחוקרת ד"ר תמר טננבוים, מירב כהן, מנכ"לית "אמון הציבור", עדי אלטשולר, אחראית תחום החינוך בגוגל ומייסדת "כנפיים של קרמבו", לילי בר-שלום, בעלת מסעדת ראצ'ה שהשתתפה בתכנית משחקי השף, אשת הטלוויזיה צופית גרנט, הקומיקאית ליטל שוורץ ואחרות.

"יש לנו הרבה מה להרוויח מנשים מנהלות"

הדס גולדשטיין, מייסדת "און לייף" ומנכ"לית האתר, אמרה: "מתוצאות הסקר אנו למדות שנשים בעלות עסקים צמאות לכלים, למידע מקצועי ולמציאת הדרכים היעילות לנצח את הפחד שמלווה בהקמת עסק עצמאי. הנשים שעלו היום על הבמה בוועידת השנתית נתנו למאות המשתתפות את ההשראה והטיפים להם הן זקוקות. זוהי הוועידה הראשונה שהפגישה את הנשים המצליחות והמובילות בישראל עם נשים בעלות עסקים שחולמות גם להגיע לשם. און לייף ימשיך לתמוך, לעודד ולקדם את הנשים בישראל בדרכן המקצועית והאישית ולתת רוח גבית בדרכן להצלחה”.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בוועידת "עסקים קטנים בבעלות נשים", מרץ 2014. בני גם זו לטובה,
ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בכנס/בני גם זו לטובה

ניר ברקת, ראש עיריית ירושלים, הציג שתי פעולות כדי לשלב נשים טוב יותר בעולם העסקי: "מצד אחד, להילחם בכל הכלים למניעת אפליה מגדרית במקומות עבודה ובמרחב ציבורי. זו אמירה ערכית ללא פשרות. מצד שני, לפעול לקידום ולפיתוח הפוטנציאל העצום שיש בקרב נשים. כפרטים, כקבוצה, כחברה וכעיר. יש לנו הרבה מה להרוויח מנשים מנהלות ומנשים יזמיות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נשים בעלות עסקים צמאות לנצח את הפחד שמלווה בהקמת עסק עצמאי". הדס גולשטיין, מייסדת ומנכ"לית אתר "און לייף"/מערכת וואלה!, צילום מסך

החשש של נשים מלקיחת סיכון כלכלי בעצם הקמת העסק התבטא מאוד בסקר. 41.5% מהנשים שהעידו על עצמן ככאלה שחולמות להקים עסק, אמרו שלא עשו כן בגלל החשש מהסיכונים הרבים. 39.4% מהנשים שהיה להן בעבר עסק, אומרות שהן ויתרו עליו בגלל שאינן יכולות להמשיך לקחת את הסיכונים הכרוכים בניהולו. 45.2% מהנשים אמרו שהדבר הקשה ביותר עבורן בניהול העסק מבחינה אישית הוא חוסר הביטחון הכלכלי.

אתי רוטר דיברה על החששות של נשים מהסיכונים: "לפעמים מגיעים למבוי סתם וחושבים שאולי זה בלתי אפשרי. זה לא צחוק, אני קמה עדיין כל יום עם פרפרים בבטן ולא יודעת מה יהיה. אבל גם אם אקבל מכה, אני יודעת שגם ממשברים צומחים. מה חשוב? חשוב אולי כל הזמן ללכת – ליהנות מהצלחות ולהישמר מנפילות".

טמירה ירדני הסבירה ממה צריך להיזהר: "קיבעון יכול לחסל אותך. ב'כוכב נולד' במקום לשקוט על שמרינו, כל שנה עשינו שינוי – אחרת היה משעמם. אחרי עשור החלטנו לחדש עם מוצר חדש בשם 'הכוכב הבא'. מה שצריך לחשוב עליו כל הזמן זה איך להשתפר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully