וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן נעלמו 150 מיליון שקל מקרן אור?

ליטל איסטמטי ואלה לוי-וינריב

30.4.2014 / 13:50

רשות ני"ע עצרה את הגיוסים בקרן של קבוצת טפירו, ששלמה מעוז משמש ככלכלן הראשי שלה, לאחר שבחודשים האחרונים הבטיחו מנהלי הקרן למשקיעיה תשואה שנתית של 8.5% ו-23% בשנתיים

הונאת ענק? 150 מיליון שקל שהושקעו בקרן אור נעלמו, בעוד רשות ני"ע עצרה את גיוסי הכספים לקרן של קבוצת טפירו בה משמש שלמה מעוז ככלכלן הראשי. כחצי שנה אחרי פרשת המעילה בבית ההשקעות אלפא פלטינום, החליטה הרשות לעצור את פעילות קרן ההשקעות אור, מקבוצת טפירו, לאחר שזו לא פרסמה תשקיף כמתחייב בחוק.

קבוצת טפירו הינה בבעלות איש העסקים חיליק טפירו, ומעוז משמש ככלכלן הראשי של הקבוצה.

רשות ני"ע, בראשה עומד פרופ' שמואל האוזר, אסרה על הקרן לגייס כספים חדשים. עד כה גייסה הקרן, שמתמחה במימון פרויקטי תמ"א 38, כ-150 מיליון שקל. בחודשים האחרונים הבטיחו מנהלי הקרן למשקיעיה תשואה שנתית של 8.5% ו-23% בשנתיים. למרות שהדבר אסור על פי חוק, מה שהביא את הרשות לעצור את פעילות הקרן הוא כאמור היעדר התשקיף.

בפועל, המשקיעים בקרן, כמו גם הרשות עצמה, אינם יודעים במה הושקע כספם. לפי בקשת הפירוק של הקרן, הכספים בה - 150 מיליון שקל - נעלמו.

"מדובר בחברה אשר התנהלה שלא כדין, בניגוד להוראות דיני ניירות ערך, החברה לא ממלאת אחר התחייבויותיה הכספיות כלפי המשקיעים השונים והיא אף הודיעה ביום 29.4.2014 על 'השהיית' פעילותה, כאשר מושקעים בה כ-150 מיליון שקלים המהווים את מיטב חסכונותיהם של אנשים פרטיים מקרב הציבור הרחב ששוכנעו להאמין כי תשואה בת 10% כמו גם קרן כספם לשנה מובטחים. המשקיעים אינם יודעים היכן מצוי כספם אולם ברור להם כי כספם אינו מצוי בקופת החברה", נכתב בבקשה.

בהמשך הבקשה נכתב: "אילולא ימונה מיניה וביה בעל תפקיד במעמד צד אחד לתפיסת נכסי, זכויות ומסמכי החברה, עלולים למצוא עצמם המשקיעים הרבים בפני שוקת שבורה וללא אפשרות לקבל, למצער, את כספי ההשקעה ההתחלתית. בקשה זו מוגשת אף מטעם עובדים ששימשו סוכנים בחברה ואף הם מצויים בחוסר ודאות באשר לכספם של המשקיעים ולשכר עבודתם כמו שאר זכויותיהם".

קבוצת טפירו מחזיקה גם בפעילות ניהול מוצרים פנסיוניים ופיננסיים, המנהלת כ-1.5 מיליארד שקל.

בתחילת השנה מונה מעוז ככלכלן הראשי של הקבוצה, לאחר התפוצצות פרשת בית ההשקעות אלפא פלטינום, בו כיהן עד אז ככלכלן ראשי. כזכור, באוקטובר האחרון החלה רשות ניע לחקור חשדות להונאה בבית ההשקעות, שבבעלות איש העסקים עמי סגל. קודם לכן שימש מעוז ככלכלן הראשי בבית ההשקעות אקסלנס.

מרשות ני"ע נמסר בתגובה: "הרשות פנתה באחרונה לחברת טפירו בהתראה בנוגע לפעילות של הצעה ומכירה של ניירות ערך לציבור שלא על פי תשקיף, אשר עליה לחדול ממנה. אין לרשות מידע באשר ליציבות החברה, בהתחשב בכך שלא פירסמה תשקיף או קיבלה רישיון מאת הרשות. פניית הרשות לא נגעה מכל מקום למצבה העסקי של החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully