וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנייה להשכרה: המדינה בוחנת ניהול מכרזים בעצמה

אורי חודי

5.5.2014 / 11:24

עד שתקום החברה הממשלתית להשכרה ותאושר בממשלה שוקלים כעת כי החברה החדשה תפרסם מכרזי ביצוע בלבד למתחמי שכירות ולא מכרזים הכוללים גם את מוטיב היזמות

החברה הממשלתית להשכרה, "דירה להשכיר", תפעל בשני מישורים שונים במסגרת שיווק המתחמים להשכרה. בניגוד למכרזים שכבר פורסמו על ידי הוועדה הבין משרדית הפועלת בתחום זה, עד שתקום החברה להשכרה ותאושר בממשלה שוקלים כעת כי החברה החדשה תפרסם מכרזי ביצוע בלבד למתחמי שכירות ולא מכרזים הכוללים גם את מוטיב היזמות.

במסגרת דרך פעולה זו תהיה המדינה, באמצעות החברה להשכרה, זו שתיזום את הפרויקטים, תשווק את הדירות ואף תנהל אותן כאשר חלקם של הקבלנים יהיה רק בבנייה עצמה. זאת במקביל למכרזים הדומים למכרזים שפורסמו כעת בחיפה רמת השרון והרצליה. יש לציין שאם תבחר המדינה בשיטה הראשונה, הקרקע והפרויקט יישארו בידיה גם לאחר תום תקופת השכירות, מה שיצמצם בטווח הארוך את הפגיעה בהכנסות מסבסוד הקרקע.

נכון להיום ממתינים באוצר בקוצר רוח לראות מה יהיו תוצאות המכרזים שפורסמו ברמת השרון, הרצליה וחיפה. ההנחה היא שהצעות יוגשו למכרזים אך ככל הנראה במחירים אפסיים לקרקע. בשלב זה לא ברור האם הגופים המוסדיים ייכנסו גם הם למשחק.

במקביל, מקווים במשרד האוצר והשיכון לפתור את המחלוקות סביב תוכנית מטרה כבר בשבוע הקרוב כדי להבהיר כיצד תתנהל תוכנית זו, באילו מתחמים תפעל והאם תחול גם על משפרי דיור.

קבלנים ויזמים שממתינים להחלטה זו מספרים כי אי הבהירות בנושא זה מונעת מהם לגשת למכרזים חדשים בעוד הם אינם יודעים האם במתחם בו ישלמו כעת מחיר מלא יפורסם בהמשך מכרז מוזל במסגרת מחיר מטרה.

יש לציין שמציאות זו, ככל שתימשך, תשפיע בסופו של דבר גם על היצע הדירות החדשות בהמשך. אם קבלנים לא ייגשו כעת למכרזים היצע הדירות יקטן וזאת בניגוד למטרה המוצהרת של קבינט הדיור והממשלה. חשוב לזכור כי ברגע שהתוכניות החדשות יצאו לפועל, אך הרוכשים יפגשו היצע נמוך בשטח, זה עלול להוביל לעלייה נוספת במחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully