וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינדי החזקות תובעת רוכשת דירה במיליון שקל

שלומית צור

11.5.2014 / 14:17

סכסוך על סטנדרט הבנייה בפרויקט "גינדי לייף" בשוהם מגיע לביהמ"ש. רוכשי דירות בפרויקט: גינדי הפרו הבטחות ומנסים להשתיק את יו"ר הנציגות שלנו

סכסוך חריף בין דיירים בפרויקט "גינדי לייף" בשוהם לבין חברת גינדי החזקות מגיע לבית המשפט: לאחרונה הגישה החברה תביעת דיבה בסך מיליון שקל נגד אושרת קמחי, שרכשה ביולי 2013 דירה בפרויקט שבבנייה.

בתביעה יוצאת דופן שהוגשה לבית משפט השלום בתל-אביב טוענת החברה כי "בחודשים האחרונים הנתבעת מנצחת על מסע הכפשה רחב-היקף בניסיון נואל לסחיטה, שתכליתה שינוי המפרט בהסכם הרכישה".

עוד טוענת גינדי כי קמחי מנהלת זה חודשים אחדים פורום בפייסבוק הנקרא "דיירי לייף גינדי שוהם", שבו חברים מרבית הרוכשים, שמטרתו "להוות במה לסחטנות כנגד החברה, תוך השתלחות משוללת רסן ורווית השמצות ודיבה, באופן המשולל כל ביסוס ואחיזה במציאות ותוך פרסום לשון הרע באופן עקבי ומגמתי".

לטענת החברה, המטרה האמיתית של קמחי היא לקבל תנאים נוספים שאינם מהווים חלק מההסכמות בחוזה. עוד טוענת גינדי כי "הנתבעת פועלת ללא לאות, ובכלל זה מארגנת תחת ניצוחה קומץ מרוכשי הדירות המגיעים לבושי שחור בימי שישי ומפגינים מחוץ למשרדי המכירות בשכונת המשתלה בתל-אביב ובפרויקט מגדלי הלאום בראשון-לציון, אשר אליהם מטבע הדברים מגיעים לקוחות רבים לשם התעניינות או רכישת דירה. הנתבעת חצתה את הגבול המותר וביצעה עוולות שונות, במטרה לפגוע בתפקוד משרדי המכירות של החברה ולפגוע בה באופן כספי במישרין ובעקיפין תוך פגיעה ניכרת בשמה הטוב".

פגיעה קשה במכירות

בגינדי טוענים בתביעה כי קמחי הציבה מגברים מול משרדי המכירות שניגנו את השיר המפורסם "אשליות", ואף הניפה שלטים שבהם נכתב "גינדי אשליות".

לטענתם, הדבר גורם לפגיעה קשה במכירות, בשמם הטוב ההולך לפניהם ובמוניטין. בתביעה נטען כי כתוצאה מההפגנה שהתקיימה ב-28 במארס, נאלצה החברה לבטל את כל הפגישות שתוכננו ליום זה.

"ימי שישי מהווים ימי מכירה מרכזיים ומרבית המכירות מתבצעות ביום זה, ומשכך נגרם אובדן יום מכירות מרכזי", צוין. עוד מציינת גינדי כי בפרויקט מגדלי הלאום, שרובו מאוכלס, נפגעה תדמיתה באופן קשה.

"ביחס להפגנה שארגנה הנתבעת ב-4 באפריל מול משרדי החברה בשכונת המשתלה, ירד לטימיון מבצע שיווקי רחב היקף שבו הושקעו 1.5 מיליון שקל, אשר תכליתו היה שיווק אינטנסיבי של הפרויקט".

בגינדי מציינים כי מרבית הרוכשים הפוטנציאליים הם תושבי השכונה, ולכן נגרם לחברה נזק אדיר, מאחר שהפעילות מחוץ למשרד המכירות מנעה שיווק במועד זה כמעט לחלוטין. בכמה מקרים ביטלו רוכשים את הרשמתם לפרויקט המשתלה, לאחר התפרצויות הנתבעת לעבר לקוחות.

כמו כן, לפי התביעה, העובדה שהפרויקט בשוהם עדיין בבנייה והנתבעת בחרה שלא לתבוע את החברה, מלמדת על ניסיון הסחטנות שלה. לטענת החברה, הפרסומים ברשת החברתית, ההפגנות והניסיונות לערער על יושרה, אמינותה ומקצועיותה של החברה ולהטיל בה דופי, הסבו לה פגיעה תדמיתית של ממש על לא עוול בכפה, ומהווה עבירה על חוק איסור לשון הרע.

"מנסים להשתיק"

מנגד טוענים דיירים (לטענת החברה מדובר בקומץ בלבד), באמצעות עו"ד זיו אייזנר, כי גינדי החזקות הפרה הבטחות ומצגים בקשר לביצוע הפרויקט היוקרתי שהובטח להם, ומכאן טענותיה המוצדקות של קמחי, שעומדת בראש ועד הדיירים. "מדובר בתביעה מופרכת שכל תכליתה ניסיון להשתיק את יו"ר הנציגויות, שנבחרה על-ידי בעלי הדירות", מסר עו"ד איזנר.

"תביעת דיבה שכזו מוכרת בעולם המשפט כ'תביעת השתקה', ואנו בטוחים כי תביעה חסרת בסיס זו תידחה תוך זמן קצר, תוך חיוב גינדי בהוצאות כבדות. בכל מקרה, בוודאי שהתביעה לא תשתיק את המחאה הראויה, שמאחוריה עומדים כל רוכשי הדירות, המבקשים להגן על זכויותיהם. אוזל הזמן שבו עומדת לחברה ההזדמנות לרפא את הפגיעה בבעלי הדירות ולפצותם, ותוך זמן קצר מאוד בכוונת בעלי הדירות להסלים את המאבק".

כשחברה מבטיחה "יוקרה"

בעלי הדירות בפרויקט טוענים כי קיימות דוגמאות רבות לכך שסטנדרט הבנייה בפועל אינו תואם את הסטנדרט ההולם את הגדרת ה"יוקרה" שהובטחה להם. כך, לטענתם, בנוגע לחדרי אמבטיה בחלק מהדירות שבהם התקינה החברה נקודת מים קרים בלבד, ההבטחה לקבל "מטבח יוקרתי" (ששווי הזיכוי בגינו שווה ל-3,000 שקל בלבד), או הבטחה שהמרפסות יותאמו להתקנת משטחי דק מעץ ("ולחלקם אף נמכרו כבר במסגרת רכישת הדירה משטחי דק עץ בשווי עשרות אלפי שקלים"), אך עתה גינדי הודיעה כי אין אפשרות להתקנת משטחי דק במרפסות הדירות.

בתגובה מסרה גינדי כי "החברה עומדת ותעמוד בכל התחייבויותיה ותספק לרוכשים מוצר מוגמר בהתאם למפרט, ואף הרבה מעבר לכך. החברה מקפידה על דיאלוג פתוח וישיר עם לקוחותיה, על מנת להבטיח את שביעות-רצונם, כפי שניסתה לעשות גם במקרה זה.

"לדאבוננו, קומץ דיירים פתח בפעולות סחטניות שכל מטרתן להפעיל לחץ על מנת לקבל הטבות נוספות מעבר לחוזה החתום. גינדי החזקות לא תסבול פעולות מכוונות שנועדו לחבל ולפגוע בשמה הטוב, ובמקרה זה, לאחר שכשלו כל ניסיונות ההידברות, החליטה לפעול באמצעות פנייה למערכת המשפטית".

  • עוד באותו נושא:
  • גינדי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully